Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan sak som stör mig så mycket att jag vill skrika är rösten som ropar ut stationer på tåget jag pendlar med, på vissa tåg säger den nämligen "Nästa station BOHU. BOHU". Det heter FÖR FAN BOHUSSSSSSSS! Det kryper i mig varje gång och så sitter jag där och väser "sssssss" för mig själv.

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag jobbar som tågklarerare och varje gång, vilket är ofta, jag ringer till Vaggeryd säger "förtalarrösten": "Du har ringt till Vgrudd". Varje gång måste jag muttra Vgrudd för mig själv.

Eller min nya favorit som jag hörde över högtalarsystemet häromdagen; "tåg till (ställe) avgår kl 1617från spår 5. observera att tåget kan avgå innan eller efter utsatt tid"

Vafaaaan? innan?!?

Den kan jag svara på. Vi använder det bara vid förseningar och det är för att om tåget hinner köra in tid så kan tåget också gå innan utsatt (förmodad försenad) tid.

Nä julmaten är nog det jag förstår minst. det är ju saker man äter lite då och då. inget speciellt. bara fett och flötigt i kombo och alla äter tills de vill spy varför? Det är ju inte ens gott. Vi har mat året runt så vi lider ju inte nån nöd direkt. snarare tvärt om. Så varför hetsäta. nä jag har verkligen ingen förståelse

Fast om man ska tänka på att julen är "traditioin" så förstår jag definitivt julmaten.
Svensk julmat - inte utifrån Kristendom men utifrån hur svenska bönder hade det.
Fattigt, knapert. Tog vara på allt.
På hösten/framemot jul slaktades grisen, allt togs tillvara på. Fettet var bland det bästa.
Den enda gången på året frossade man i ett överflöd - så gott det gick.
Resten av året var det knapert...

Inlagd sill i stället för färsk fisk: inläggningen var ju ett sätt att spara maten så att den kunde vara hållbar.

Själv äter jag inte den typen av mat under resten av året och kan då tycka att det är gott. Men det räcker med ett julbord (ska på ett lunchjulbord nästa vecka med ena jobbet) och så julafton.

Förstår inte varför det gnälls på julmat, jag äter bara det jag tycker är gott och lagar inte mat jag inte vill äta. Vad man har på sitt julbord är ju upp till en själv, likaså om jag äter julbord ute, jag tar det jag vill ha och går hellre flera gånger än lastar en tallrik full med allt möjligt. När jag är mätt slutar jag äta, julbord funkar som vilken buffé som helst, det är ingen som tvingar dig att äta av allt.

@Mia_R
Jag förstår det inte heller. Man måste ju inte äta allt.
Jag gillar oftas det kallskurna som sillar, sallader och lax mera än den varma maten, så då tar jag mera av det, tar väldigt lite potatis då det bara fyller upp i onödan, och bara lite, lite julskinka, mer för att det hör till än att jag skulle tycka det är jättegott.
:)

@Mia_R
Jag förstår det inte heller. Man måste ju inte äta allt.
Jag gillar oftas det kallskurna som sillar, sallader och lax mera än den varma maten, så då tar jag mera av det, tar väldigt lite potatis då det bara fyller upp i onödan, och bara lite, lite julskinka, mer för att det hör till än att jag skulle tycka det är jättegott.
:)
Nej, exakt, man behöver ju inte ens ha en massa olika sorters mat att välja på om man har eget julbord och äter man ute så varför äta sånt man inte gillar? :confused: Jag plockar ut mina godbitar och äter mer av dem än lite av allt. :d

Förstår inte varför det gnälls på julmat, jag äter bara det jag tycker är gott och lagar inte mat jag inte vill äta. Vad man har på sitt julbord är ju upp till en själv, likaså om jag äter julbord ute, jag tar det jag vill ha och går hellre flera gånger än lastar en tallrik full med allt möjligt. När jag är mätt slutar jag äta, julbord funkar som vilken buffé som helst, det är ingen som tvingar dig att äta av allt.

Jag förstår inte det heller. Vi gör inget som inte någon äter och verkligen vill ha. Varför skulle vi? Vanlig kokt potatis har vi aldrig någonsin haft. Tråkigare mat är väl svårt att hitta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka