Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du en pastaslev med ett hål i så kan du mäta spaghettin i den, det är en portion. Annan pasta kan man väga (torr), ca 70 g är en portion om jag inte minns fel.

Det stör mig att ett plastmått tar sig rätten att bestämma hur stor en portion är. Det tar ingen hänsyn till min hunger, måltidens övriga beståndsdelar eller andra relevanta faktorer. :rage: Krossa förtrycket!

Jag stör mig på den där kvinnan i P1 som har något program med en man på eftermiddagarna. Vet inte vad det heter men något med deras efternamn tror jag? Jag stör mig så mycket på hennes kommentarer och dialekt och röst.

Eller hur?? Upphör inte att förundras över hur två personer med så trista röster får göra just ett radioprogram. Dessutom stör det mig att han ideligen avbryter henne.

Samlade facebookirritationer.

Folk som kommenterar andras facebookstatusar med "åh får jag dela". Det är väl klart att du får? Det är en offentlig status på internet - alla kan redan se den. Man kan nästan misstänka att det är meningen att den ska nå ut till många människor.

Nästan ännu värre: "åh vilken fin bild - får jag spara den på min egen dator". Enbart märkligt.

Och till sist: folk som taggar bekanta i kommentarerna så när du tror att det finns en rad intressanta inlägg är det i själva verket en massa namn. Sluta! Dela direkt på bekantingens sida istället! Var är netiquetten när man behöver den som bäst?

:devil::arghh::wtf::cautious::rage::nailbiting::banghead:

Senast ändrad:
Dagens irritationslista:
- Ljudet av ätande människor. Alltid på topp, finns inget värre.
- Min hyresvärd. Jag vet egentligen inte varför, men han stör mig.
- Kallt kaffe
- Diskmaskinen. Den är liten och låter värre än tåget. Kommer inte sakna den.
- Fönster i norr/nordvästläge. Hallå eller, jag försöker odla här!
- Blötsnö när jag vill rida. Har inga vinterdäck på hästarna än.
- Prassliga påsar

Jag stör mig på att hjärta-emoijerna i min iPhone ligger jättelångt bak i emoijlistan så jag måste scrolla massor för att komma till dem. Så urbota korkat! Såna viktiga emoijer ska ju ligga precis i början, nu ligger dom efter både verktyg, kalendrar och anteckningsböcker i den långa listan. Nästan längst bak! HUR kan så viktiga emoijer ligga så LÅNGT BAK??

Överdrivet "användande" av citattecken på vad som "verkar" vara nästan "slumpvisa" ställen. Det värsta är att jag förstår att det beror på att jag själv använder dem lite mer än jag egentligen behöver. Men "ändå".

tumblr_lsxiigas821qf28p4o3_250.gif

:D

Jag stör mig på att hjärta-emoijerna i min iPhone ligger jättelångt bak i emoijlistan så jag måste scrolla massor för att komma till dem. Så urbota korkat! Såna viktiga emoijer ska ju ligga precis i början, nu ligger dom efter både verktyg, kalendrar och anteckningsböcker i den långa listan. Nästan längst bak! HUR kan så viktiga emoijer ligga så LÅNGT BAK??
Konstigt. I min iPhone hamnar de emojis jag använder mest i början av emojisarna. Så behöver oftast inte scrolla.

Och till sist: folk som taggar bekanta i kommentarerna så när du tror att det finns en rad intressanta inlägg är det i själva verket en massa namn. Sluta! Dela direkt på bekantingens sida istället! Var är netiquetten när man behöver den som bäst?

:devil::arghh::wtf::cautious::rage::nailbiting::banghead:
I samma anda stör jag mig på folk som skriver för att önska någon grattis/lycka till eller liknande och delar som sin egen status. Typ "Önskar @ Anna och @ jesper en alldeles fantastisk bröllopsdag och hoppas att det blir lyckat! Ser så mycket fram emot att träffa er ikväll! <3". Varför delar man det bland sina vänner, som sin status? Varför inte skriva direkt till Anna och Jesper, så att de personligen får hälsningen? Hur intresserar information om deras bröllopsdag dina andra 200 vänner som inte har en susning om vilka Anna och Jesper är? Gaah.

Tack för att du påminde mig om detta så att jag fick störa mig lite ikväll också! :D

Edit: Whoops, sorry @Anna! Råkade visst tagga dig i det här inlägget innan jag insåg att jag nog borde lägga in ett mellanrum i min lilla simulerade Facebook-taggning!

Verkar inte finnas någon på Buke med användarnamn Jesper, så där behöver jag inte be om ursäkt tror jag :p

På min iPad så finns det ett av emojivalen längst ner som är en klocka, där hamnar de senast använda emojisarna. :up:

Findusreklamen gör mig irriterad. Kan inte människan säga "humus" :mad:?
Findus nya med huuumus alltså inte så det låter som homos. :eek:

I samma anda stör jag mig på folk som skriver för att önska någon grattis/lycka till eller liknande och delar som sin egen status. Typ "Önskar @ Anna och @ jesper en alldeles fantastisk bröllopsdag och hoppas att det blir lyckat! Ser så mycket fram emot att träffa er ikväll! <3". Varför delar man det bland sina vänner, som sin status? Varför inte skriva direkt till Anna och Jesper, så att de personligen får hälsningen? Hur intresserar information om deras bröllopsdag dina andra 200 vänner som inte har en susning om vilka Anna och Jesper är? Gaah.

Tack för att du påminde mig om detta så att jag fick störa mig lite ikväll också! :D

Edit: Whoops, sorry @Anna! Råkade visst tagga dig i det här inlägget innan jag insåg att jag nog borde lägga in ett mellanrum i min lilla simulerade Facebook-taggning!

Verkar inte finnas någon på Buke med användarnamn Jesper, så där behöver jag inte be om ursäkt tror jag :p

Haha! Jag tackar för gratulationen ;)

Toffee fee reklamen, snacka om dysfunktionell familj där mamman måste muta övriga familjemedlemmar med godis för att de över huvudtaget ska bry sig.

Och klassikern :turd: på nya tampongsnöret:crazy:

Oooch moln! De jäklarna kommer alltid och skymmer sikten när jag ska kolla på häftiga himlafenomen. Största månen på 60 år? a den är nånstans bakom målnen, kanske

Senast ändrad:
Toffee fee reklamen, snacka om dysfunktionell familj där mamman måste muta övriga familjemedlemmar med godis för att de över huvudtaget ska bry sig.

Och klassikern :turd: på nya tampongsnöret:crazy:

Oooch moln! De jäklarna kommer alltid och skymmer sikten när jag ska kolla på häftiga himlafenomen. Största månen på 60 år? a den är nånstans bakom målnen, kanske
Men jag fattade det som att det är nästa vecka som det är fullmåne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka