Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amatör! :rage:

...näe jag har heller ingen koll

Ja, jag är värdelös :down:
Du är en sån kund som kommer in o frågar: har ni mandariiiiner?
Då stör jag mig orimligt mycket men ler trevligt och svarar: mamdariner säljs sällan färska de har så mjt kärnor, men de kan finnas på burk. Eller du menar kanske clementiner/satsumas? ;)

Skulle jag aldrig våga! Då kan jag ju säga fel. Jag skulle fråga "vilka småcitrus har ni idag?"

-----

Han har checkat in hemma nu :up:

Jag stör mig på att folk inte fattar att halloween är 31 oktober.
Det ska tydligen vara halloween vandring här 29 oktober för det passade dom bättre att ha det på den dagen.

Så jag tänkte flytta julafton till en annan dag för det passar mig bättre...
Vi har halloweentema på kvällens dans. Inte ens nästa vecka kunde man vänta till :p

Nu ikväll sen han kom hem har han slängt in 12 bilder från flygplatshotellet också. Liksom lite bonusbilder :D
Och för varje av hans uppdateringar få vi en sekundäruppdatering via dig :D

(Fast det stör mig inte, det är snarare lite roligt att höra hur det går för norrmannen. Kom han hem utan missöden längs vägen?)

Just nu stör jag mig nåt extremt på min nya mobil. Skulle trycka mig tillbaka till en tidigare sida i den här tråden och upp kommer en popup med förslaget "ring 111213141516". Nej jag vill inte ringa, jag vill byta sida! :arghh:

Jag stör mig på att folk inte fattar att halloween är 31 oktober.
Det ska tydligen vara halloween vandring här 29 oktober för det passade dom bättre att ha det på den dagen.

Så jag tänkte flytta julafton till en annan dag för det passar mig bättre...
På riktigt, så gör vi varje år nu för tiden i min familj. 24:e passar sällan perfekt för alla (5 pers...) så vi brukar fira jul en annan dag, som passar oss bättre. :D

Jag stör mig på att den lilla kvartersbutiken där jag får hämta ut många av min paket verkar ha det så sjukt dåligt organiserat på deras paketavdelning.

Standardfrågan när man har sagt sin kod och de ska börja leta på hyllorna är "Var kommer det ifrån?". Alltså VAFAN har du och hela jävla kön med det att göra?

(Sen att det ju ofta står väl synligt på paketet är en annan sak. Det känns ändå helt ORIMLIGT att behöva svara på.)

Jag stör mig på den där kvinnan i P1 som har något program med en man på eftermiddagarna. Vet inte vad det heter men något med deras efternamn tror jag? Jag stör mig så mycket på hennes kommentarer och dialekt och röst.

"Statistiken säger ingenting."

Jag tycker faktiskt att det är helt rimligt att störa sig på det men kanske orimligt att jag stör mig så väldigt mycket som jag gör. Hur som helst, jag hörde det senast igår. Vad menar folk ens när de säger så? För mig framstår det som självklart att statistiken kan säga väldigt mycket. Visst, om allt man har är ett medelvärde så säger det långt ifrån allt, men har man dessutom t ex standardavvikelse, konfidensintervall, information om fördelningen etc. så tycker jag att jag har goda grunder att bli helt galen i i alla fall hälften av fallen. Aaaaaah! :rage:

"Statistiken säger ingenting."

Jag tycker faktiskt att det är helt rimligt att störa sig på det men kanske orimligt att jag stör mig så väldigt mycket som jag gör. Hur som helst, jag hörde det senast igår. Vad menar folk ens när de säger så? För mig framstår det som självklart att statistiken kan säga väldigt mycket. Visst, om allt man har är ett medelvärde så säger det långt ifrån allt, men har man dessutom t ex standardavvikelse, konfidensintervall, information om fördelningen etc. så tycker jag att jag har goda grunder att bli helt galen i i alla fall hälften av fallen. Aaaaaah! :rage:
Det stör mig också. Så fort folk ser statistiska resultat de inte gillar säger de "lögn, förbannad lögn" osv. Det där sägs bara av de som inte har en aning om statistisk metod.

Jag stör mig på att den lilla kvartersbutiken där jag får hämta ut många av min paket verkar ha det så sjukt dåligt organiserat på deras paketavdelning.

Standardfrågan när man har sagt sin kod och de ska börja leta på hyllorna är "Var kommer det ifrån?". Alltså VAFAN har du och hela jävla kön med det att göra?

(Sen att det ju ofta står väl synligt på paketet är en annan sak. Det känns ändå helt ORIMLIGT att behöva svara på.)

Haha undra om vi har samma butik. Här frågar de också alltid det och det gör mig GALEN.

Jag har stört mig orimligt mycket på att jag aldrig kommer ihåg vad det är jag stör mig orimligt mycket på när jag ska skriva i den här tråden. Det händer i vardagen och när det händer så tänker jag att "det här ska jag skriva i den där tråden". Sen är det borta..
Men nu, NU minns jag!
Jag stör mig orimligt mycket på om grimskaftet inte sitter fast i grimman när jag ska ta ut hästarna på morgonen. Att jag först måste trä på grimman och sen ÄVEN klicka fast grimskaftet! NÅGON i min familj gör detta horribla mot mig...

Haha undra om vi har samma butik. Här frågar de också alltid det och det gör mig GALEN.
Det är ju lättare för dem att hitta paketet om de vet vilket företags logga som är på paketet. Jag brukar ha avsändande företags namn skrivet på lappen med sändningsnummer och lämna fram det. Men då handlar jag aldrig från obskyra företag. :angel: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka