nej det heter P-O-je-ått.Det heter pegutt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej det heter P-O-je-ått.Det heter pegutt
Nu fick jag lite Kerstin Ekman-vibbar av Händelser vid Vatten.Det heter pegutt
Men... det låter ju jättedumt.Jag trodde det hette krus-kakli, jättedumt... fast kruska-kli känns nästan lika konstigt
Högst densamme. Nu i större ask. Innehållet kan ha sjunkit ihop under transport, men vokabulären är ändå den samma. Tredje person.Golit, är det du? Golit från förr?
Låter definitivt som den Golit jag minns, ty det är en av mina superförmågor att komma ihåg detaljer såvida de inte innebär siffror (ändå blev jag ekonom, men funkar hyfsat ändå) Jag tillhör det gamla gardet som efter över tio år i dvala återigen har vaknat till liv, pandemirelaterat, vet ej.Högst densamme. Nu i större ask. Innehållet kan ha sjunkit ihop under transport, men vokabulären är ändå den samma. Tredje person.
Kan vara begynnande senilitet, då återvänder man till gamla vanor. Som, vad var det han hette nu igen, han i tredje person.Låter definitivt som den Golit jag minns, ty det är en av mina superförmågor att komma ihåg detaljer såvida de inte innebär siffror (ändå blev jag ekonom, men funkar hyfsat ändå) Jag tillhör det gamla gardet som efter över tio år i dvala återigen har vaknat till liv, pandemirelaterat, vet ej.
Kan vara så, lite som att buke är ålderdomshemmet men vi tror att det är fritidsgården?Kan vara begynnande senilitet, då återvänder man till gamla vanor. Som, vad var det han hette nu igen, han i tredje person.
Kollade på nån fancy tennisturnering för hundra år sen, de var sponsrade av sagda bilmärke och det brittiska uttalet var Poo-shownej det heter P-O-je-ått.
Jag lärde mig den hårda vägen i höstas när det var dags att koppla upp uteljusslingan på timer. Den lös när det var ljust ute och avstängd när det var mörkt, innan jag fick till det.En sak som jag fattade pinsamt sent hur de fungerar är sånna där timerklockor man kan ha till belysning eller motorvärmarsladden till bilen osv Fått förklarat för mig såååå många ggr hur man skulle ställa in dom men det kopplade inte i min hjärna förrän för något år sen
Att peugeot och pegott är samma bil
Att Renault och Renåå är samma sak lärde jag mig ganska nyligen
Precis, golit var ute på det där internätet en stund, men det fanns så många konstiga människor där, så golit återvände till bukefalos trygga famn.Kan vara så, lite som att buke är ålderdomshemmet men vi tror att det är fritidsgården?
Ofta upptäcker jag sjukt sent att flera av oss hängt här i ÖVER 20 år....hur fan gick det till? Vi är ju inte ens medelålders? Eller?Kan vara så, lite som att buke är ålderdomshemmet men vi tror att det är fritidsgården?
Då är frågan, hur definierar vi medelålders? Är det alltid äldre än man själv är kanske?Ofta upptäcker jag sjukt sent att flera av oss hängt här i ÖVER 20 år....hur fan gick det till? Vi är ju inte ens medelålders? Eller?
När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalasDå är frågan, hur definierar vi medelålders? Är det alltid äldre än man själv är kanske?
När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalas
När man fattar att 70-talet inte var alldeles nyss
När man tråkar ut yngre snorvalpar med att berätta om när telefonen var av svart bakelit och satt fast i väggen, TV:n var inbyggd i ett skåp med skjutdörr och det fanns fullt med småaffärer överallt med mycket begränsat sortiment som ändå gick alldeles utmärkt.
Och TVn hade också ett VÄLDIGT begränsat sortiment....När egna eller bekantas barn planerar 40-års-kalas
När man fattar att 70-talet inte var alldeles nyss
När man tråkar ut yngre snorvalpar med att berätta om när telefonen var av svart bakelit och satt fast i väggen, TV:n var inbyggd i ett skåp med skjutdörr och det fanns fullt med småaffärer överallt med mycket begränsat sortiment som ändå gick alldeles utmärkt.
Ja, 1 kanal. I svartvitt.Och TVn hade också ett VÄLDIGT begränsat sortiment....