Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det finns andra älgfattiga områdenDå ska jag ställa en djupt fördomsfull fråga: Är du uppvuxen i Stockholm?
Kommer inte på något om mig själv just nu men en gång när jag berättade för några vänner att min mamma hade höns så frågade den ena "är det tjejer eller killar?". Där och då lärde hon sig att "höns" inte är ett samlingsnamm på fjäderfä utan att det specificerar att det är hondjur Hon var väl 25 ungefär.
Alltså jag och alla andra som är uppväxta i Stockholm har väl blivit iväg släpande till Skansen åtminstone en ggr/år antingen med familj/släkt eller på utflykt med dagis/fritids/skola och definitivt en hel del "nordiska djur" däribland älgar? Eller?Då ska jag ställa en djupt fördomsfull fråga: Är du uppvuxen i Stockholm?
Det finns älgar i Stockholm. Har sett älg kanske 10 gånger här (skansen ej inräknat) Varav en blivit bortjagad av älgko för att jag kom springandes flåsande och pustande alldeles för nära hennes kalv, en närapå nykläckt skapelse . En annan gång stod det tre stycken i en rondell och kliade sig på jularrangemangetDå ska jag ställa en djupt fördomsfull fråga: Är du uppvuxen i Stockholm?
Fast Uddevalla ligger ju upppt i landetJag har alltid likställt "ett par" med "några", alltså ungefär tre-fyra. Så när jag diskuterade detta med min brittiske vän och detta uppdagades så skrattade han och sa "It´s two. It literally says A COUPLE". Då trillade polletten ner Var även sent in i tonåren när jag fattade var urinröret sitter på kvinnor. Visste INTE att man inte får ägglossning när man äter p-piller mina första tio år med preventivmedlet. Trodde även Uddevalla låg uppåt i landet fram till för några år sedan
Vad har ni lärt er lite skämmigt sent i livet?
Då ska jag ställa en djupt fördomsfull fråga: Är du uppvuxen i Stockholm?
Tilläggas kan kanske att jag bor i SkåneFast Uddevalla ligger ju upppt i landet
Jag hade för övrigt en vän som i gymnasiet blev chockad över att det kött vi äter är djurens muskler.
Jag bor mitt i Västergötland. Uddevalla är inte så jättelångt härifrån men det ligger ovanför. Så, alltså, Uddevalla ligger uppåt landetTilläggas kan kanske att jag bor i Skåne
Att inte hela landet kallar gödselhögen för kasa. Trodde det var allmänt använt överallt, men när jag flyttade från hemorten insåg jag att så inte var fallet.
Känns ungefär som samma nivå som när jag gick sista året på gymnasiet och fick förklara för de andra eleverna att hönor lägger ägg vare sig det finns en tupp där eller inte. Men om äggen ska befruktas så att det blir kycklingar så behövs en tupp. Känns pinsamt att 28 av de 30 eleverna i min klass inte kunde sådana grundläggande saker när de är 17-18 år gamla.