Kallas inte det kjol?Men det är ju bara ett plagg, jag menar det är ju inte som att man kan ta på sig bara ett byxben?
Eller man kan men det skulle se fånigt ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kallas inte det kjol?Men det är ju bara ett plagg, jag menar det är ju inte som att man kan ta på sig bara ett byxben?
Eller man kan men det skulle se fånigt ut
Wikipedia
Byxor är kända sedan 700-talet f.Kr., då vida byxor förekom bland folkstammar i dagens Iran. Med skyter och parther spreds byxorna över Europa och Asien. De tidigaste byxorna var vida orientaliska byxor men tidigt uppkom snävare byxmodeller hos ryttarfolk genom att ett skrevkläde kombinerades med byxholkar.
Jag menade att ta på sig ett byxben men låta det andra fladdra tomt utanför, but i see what you did thereKallas inte det kjol?
Ah, som de som ska illustrera extrema viktnedgångar och ställer sig i endast ett byxben i sina gamla byxben Nej det känns lite hoppa säck-varning på detJag menade att ta på sig ett byxben men låta det andra fladdra utanför, but i see what you did there
Så säger jag ibland. Och menar 2 eller 3."Ett par tre stycken" tycker jag är vanligt att säga, vet inte hur det ska skrivas eller om man då alltså menar specifikt 2-3 stycken?
Att det kan vara mysigt att hångla, det kom jag på förra veckan. Jag är 36 och har haft ett antal relationer. Men mysighetsfaktorn har jag upplevt först nu. Det får väl anses vara ganska sent
Jag fattar ändå inte. Om byxor som de ser ut idag inte var den ursprungliga designen, utan den ursprungliga designen var två byxben som syddes ihop... hur fasen såg de ut då om det inte såg ut som byxor? Då måste det ju va typ chaps, eller stay-ups
Min senaste aha-upplevelse gäller musklerna på baksida lår, hamstrings. Jag har aldrig reflekterat över att det skulle betyda någonting utan ”det heter väl bara så”.
Sen lyssnade jag på en podd om styrketräning där de pratade om baksida lår och kallade musklerna lite skämtsamt för ”skinksnören”. Jaha, kul eller vadå, tänkte jag. Hade aldrig hört det förut.
Men SEN kom jag på det. HAM. STRINGS. Skinksnören.
Hade du aldrig sett några??Jag trodde ända upp i tonåren att älgar och rådjur var lika stora.
Neeej!
1300-tal
Reproduktion av 1480 ca