Saker man kan behöva

BRAGO

Trådstartare
Jag ska hyra hästen ja rider hela sommarn, och skulle vilja ha lite tips på saker man behöver, saker som är lätta att glömma eller vad som helst. :)

Förutom sadel, träns, grimma, grimskaft, skötsaker och första hjälpen grejer då. fast första hjälpen grejer får ni gärna ta upp oxå, så man inte glömmer ngt viktigt där.

Stallplats :angel:

Närå men jag tycker du har det viktigaste faktiskt!

Flugspray, sårspray, hästsalva är bra nu på sommarn!

juste flugsprej, d ska deffinitivt inhandlas.
tack vare myggen runt hästen har jag nu 4 stygn i huvet :crazy:

jag lindade ett framben och hästen sparkade mot myggen under magen och råkade sparka till mitt huvud. världens pang å så massa blod :crazy:

men d gick ju bra egentligen, värsta turen som inte spräckte skallen.

Det är lite olika vad hästarna föredrar. Själv föredrar jag att ha flughuva om hästen accepterar det eftersom den håller flugorna helt borta från ögonen.

Det finns dock några hästar som inte klarar av att ha den på huvudet och tar av den så fort de får på sig den.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 331
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18