Vänster för att de kritiserar SD, antar jag?och väldigt vänster...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänster för att de kritiserar SD, antar jag?och väldigt vänster...
Vänster för att de kritiserar SD, antar jag?
Jag orkar inte med orden "främlingsfientlig" eller "rasist" längre.
Helst inte om de uttalas från någon som anser sig sitta på moralens och kunskapens höga hästar.
Det var din tolkning, inte min. För övrigt ser inte jag SD som höger.
På vilket sätt är IRM väldigt vänster då?Det var din tolkning, inte min. För övrigt ser inte jag SD som höger.
Om de inte är höger vad är de då? De är ju mer eller mindre moderater med unknare värderingar inom ett antal områden. Fast moderaterna kanske också är vänster?För övrigt ser inte jag SD som höger.
Valkompasser.
Är det någon mer än jag som tycker att det är skevt?
man svarar på frågorna med att om man vill ändra på inget, lite, mer eller mycket?
Utgår frågorna från de senaste 4 åren?
De flesta partier som vill ändra något har ju oftast ett eget förslag, men de förslagen kan se olika ut, men oavsett så ser man ju inga andra förslag i valkompassen, vilket jag tycker gör det lite skevt.
Tex ja, jag kan tänka mig att arbetsförmedlingen läggs ner om alternativet är xxx. Nej jag vill ha kvar arbetsförmedlingen om alternativet är yyy
Någon mer som tänkt på detta?
Tja, det gör de själva i alla fall.
Om de inte är höger vad är de då? De är ju mer eller mindre moderater med unknare värderingar inom ett antal områden. Fast moderaterna kanske också är vänster?
På vilket sätt är IRM väldigt vänster då?
Är Expo en vänsterorganisation med nu?Lierar man sig med vänsterorganisationer såsom expo och politism så är man antagligen ideologiskt vänster, eller hur?
Är Expo en vänsterorganisation med nu?
"Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger." -wikipedia
"Expo är en religiöst och partipolitisk obunden antirasistisk stiftelse. Vi arbetar för ett öppet demokratiskt samhälle genom att motverka rasistiska organisationer och idéer." - Expos egen hemsida
Jag vet inte var du hittar din fakta?
Fast jag tänker att förändringen som presenteras kanske är marginell, stor eller så är det inte en prioriterad fråga överhuvudtaget eller något man ser som bra som det är. Skulle nog bli en väldigt spretig och lång process med valkompasserna om alla olika förslag presenterades specifiktValkompasser.
Är det någon mer än jag som tycker att det är skevt?
man svarar på frågorna med att om man vill ändra på inget, lite, mer eller mycket?
Utgår frågorna från de senaste 4 åren?
De flesta partier som vill ändra något har ju oftast ett eget förslag, men de förslagen kan se olika ut, men oavsett så ser man ju inga andra förslag i valkompassen, vilket jag tycker gör det lite skevt.
Tex ja, jag kan tänka mig att arbetsförmedlingen läggs ner om alternativet är xxx. Nej jag vill ha kvar arbetsförmedlingen om alternativet är yyy
Någon mer som tänkt på detta?
Skumt att de då alltid råkar rösta med högern och för en högerpolitik i allt väsentligt. De där vänstertendenserna du talar om är för mig extremt frånvarande.Nä, jag tycker att SD är som sossarna var på 60-talet typ. Så de är snarare närmare S än M ideologiskt.
Nästa val: "SverigeModeraterna".I utfrågningen placerade Jimmie Åkesson sitt parti parallellt med Moderaterna på den politiska höger-vänsterskalan.
https://www.svt.se/nyheter/akesson-placerade-sd-vid-m
I utfrågningen placerade Jimmie Åkesson sitt parti parallellt med Moderaterna på den politiska höger-vänsterskalan.
https://www.svt.se/nyheter/akesson-placerade-sd-vid-m