Saker jag inte orkar med valet

Jag orkar inte med orden "främlingsfientlig" eller "rasist" längre.
Helst inte om de uttalas från någon som anser sig sitta på moralens och kunskapens höga hästar.

Islandshästar är inte så höga i manken som du tror.

Roligt och innovativt med fetstilt.

Visste du inte att undertecknad var liberal och inte sätter sig på de där otäcka moralhästarna?

Valkompasser.

Är det någon mer än jag som tycker att det är skevt?
man svarar på frågorna med att om man vill ändra på inget, lite, mer eller mycket?

Utgår frågorna från de senaste 4 åren?

De flesta partier som vill ändra något har ju oftast ett eget förslag, men de förslagen kan se olika ut, men oavsett så ser man ju inga andra förslag i valkompassen, vilket jag tycker gör det lite skevt.

Tex ja, jag kan tänka mig att arbetsförmedlingen läggs ner om alternativet är xxx. Nej jag vill ha kvar arbetsförmedlingen om alternativet är yyy

Någon mer som tänkt på detta?

Valkompasser.

man svarar på frågorna med att om man vill ändra på inget, lite, mer eller mycket?

De flesta partier som vill ändra något har ju oftast ett eget förslag, men de förslagen kan se olika ut, men oavsett så ser man ju inga andra förslag i valkompassen, vilket jag tycker gör det lite skevt.

Tex ja, jag kan tänka mig att arbetsförmedlingen läggs ner om alternativet är xxx. Nej jag vill ha kvar arbetsförmedlingen om alternativet är yyy

Valkompasserna är ingen sanning utan enbart en hjälp - man får läsa på själv utöver dessa helt enkelt .

Finns valkompasser som är rätt snäva i sin utformning och andra som erbjuder mer möjligheter att läsa på a la light osv ,

Valkompasserna avser nutid och vad partierna går ut med nu inför valet .

Om de inte är höger vad är de då? De är ju mer eller mindre moderater med unknare värderingar inom ett antal områden. Fast moderaterna kanske också är vänster?

Nä, jag tycker att SD är som sossarna var på 60-talet typ. Så de är snarare närmare S än M ideologiskt.

Lierar man sig med vänsterorganisationer såsom expo och politism så är man antagligen ideologiskt vänster, eller hur?
Är Expo en vänsterorganisation med nu?
"Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger." -wikipedia

"Expo är en religiöst och partipolitisk obunden antirasistisk stiftelse. Vi arbetar för ett öppet demokratiskt samhälle genom att motverka rasistiska organisationer och idéer." - Expos egen hemsida

Jag vet inte var du hittar din fakta?

Är Expo en vänsterorganisation med nu?
"Expo är partipolitiskt obunden med en uttalad avsikt att vara partipolitiskt gränsöverskridande och att samla antirasister oavsett övriga åsikter och värderingar. Styrelsen har genom åren bestått av personer med bakgrund i olika delar av samhällslivet och från olika politiska läger." -wikipedia

"Expo är en religiöst och partipolitisk obunden antirasistisk stiftelse. Vi arbetar för ett öppet demokratiskt samhälle genom att motverka rasistiska organisationer och idéer." - Expos egen hemsida

Jag vet inte var du hittar din fakta?

Fakta? Du bör skilja på åsikt och fakta. Jag uttrycker här min åsikt.
Men för all del - det räcker med att läsa bakgrundsinfon om expo på t ex wikipedia eller att veta att grundaren har bakgrund i AFA för att förstå att särskilt opolitiska är de inte.

Senast ändrad:
Valkompasser.

Fast jag tänker att förändringen som presenteras kanske är marginell, stor eller så är det inte en prioriterad fråga överhuvudtaget eller något man ser som bra som det är. Skulle nog bli en väldigt spretig och lång process med valkompasserna om alla olika förslag presenterades specifikt :)

I utfrågningen placerade Jimmie Åkesson sitt parti parallellt med Moderaterna på den politiska höger-vänsterskalan.

https://www.svt.se/nyheter/akesson-placerade-sd-vid-m

Om de säger att de inte är rasister, då ska vi lita på dem. Trots principprogrammet de antagit och står bakom.

Om de säger att de har gjort upp med nazismen, då ska vi lita på dem. Trots återkommande skandaler med kandiderande nazisympatisörer.

Men om de säger sig vara ett högerparti när det gäller skattepolitik och ekonomi, vilket är i linje med hur de agerar och presenterar sin politik, då ska vi ifrågasätta dem?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka