Saker jag inte orkar med valet

Min filterbubbla. Jag vårdar min filterbubbla ömt. Främlingsfientlig och sexistisk skit når mig ändå, jag vill inte ha den inne i bubblan. Mina vänner på sociala medier har därför ungefär samma värderingar som jag. ÄNDÅ postar de dagligen 4 uppdateringar vardera som börjar med Du som tänkt rösta på SD. Jag tippar att cirka 0 personer i deras flöde ens övervägt SD. Uppmana andra att inte rösta på SD och bli en bättre människa?

Detta orkar jag inte. Vad orkar inte ni?

Just detta händer på min wall också. Folk som dagligen postar inlägg med "Du som tänkt rösta på SD" blablabla... Detta får mig att vilja lägga mig ner och skrika. :arghh::arghh::banghead::banghead:

Vissa av mina vänner skriver dessutom typ "har du tänkt rösta SD så får du gärna ta bort mig som vän". Det är också helt jä--a obegripligt att resonera så.
Själv får jag lust att skriva att alla ni som dagligen delar inlägg som börjar med "du som tänkt rösta på SD" eller "detta får du om du röstar SD" m.m. ni kan ta bort mig som vän för jag orkar inte läsa mer sånt nu.

Åfan. Smart kupp ändå även om det vore bättre om alla ägnade sig åt sin egen politik istället för att förstöra andras!
Det behöver inte vara något annat parti som ligger bakom, det kan vara vem som helst som vill driva med/jävlas med mp.

Men om du ser en bild av ett flygplan med mp-banderoll, eller en film med en plastaffisch mot plast - funderar du inte alls över om det kan vara fejk då?

Just detta händer på min wall också. Folk som dagligen postar inlägg med "Du som tänkt rösta på SD" blablabla... Detta får mig att vilja lägga mig ner och skrika. :arghh::arghh::banghead::banghead:

Vissa av mina vänner skriver dessutom typ "har du tänkt rösta SD så får du gärna ta bort mig som vän". Det är också helt jä--a obegripligt att resonera så.
Själv får jag lust att skriva att alla ni som dagligen delar inlägg som börjar med "du som tänkt rösta på SD" eller "detta får du om du röstar SD" m.m. ni kan ta bort mig som vän för jag orkar inte läsa mer sånt nu.
Mig stör det mest för att jag ändå inte tror att de har vänner som är potentiella sd-röstare.

Mig stör det mest för att jag ändå inte tror att de har vänner som är potentiella sd-röstare.

Så kan det ju vara men även om man nu skulle ha vänner som tänkt rösta på SD. Tror man att de skulle sluta göra det bara för att någon delar propaganda på FB? Snarare tror jag att man driver dem som inte riktigt bestämt sig än att ta steget och rösta på SD. Lite underdog-syndrom på det hela.

galnaste affischen jag sett var KDs "utan oss blir det inte regeringsskifte".
jaha... så man ska endast rösta på er pga det? sakpolitik någon?
Den där höll jag nästan på att skratta åt första gången jag såg den :rofl:
Lite "eeeh vi har inte så mycket bra politik så rösta på oss så att vi hänger kvar över spärren va? Utan oss får ni inget regeringsskifte!!" Hyttandes med ett finger i ansiktet, eller på knäna bedjandes.

@nejlica

Begränsa/stäng av annonserna du får på FB?. Så sjukt irriterande men de hoppar ju upp när du nånstans varit inne på sidor som rör valet osv. Det är ”nackdelen” med fejan beroende på vad man använder den till ...

Jag tycker ju egentligen att det är rätt intressant att få upp de olika partiernas valaffischer i mitt flöde, och lite inlägg om vad de jobbar för. Speciellt lokalt är det kul att se vilka frågor de driver och kul att se vad bekanta tycker är värt att gilla och dela. Har begränsat viss typ av inlägg och politik kraftigt, för det får jag bara huvudvärk av :angel: Men alla andra partier hade jag gärna fått upp saker om, om de bara kunde hålla sig till sin egen politik :meh:

Mest trött på valet är jag på den totala frånvaron av kommunal politik där jag bor. Jag överöses (förstås) med politik från närbelägna storstaden men är helt bortkopplad från den lokala politiken som jag för första gången ska rösta på.
Inte verkar de så intresserade heller av att profilera sig. T.ex. (m) - som förvisso ändå inte är ett alternativ för mig - verkar gå till val lokalt på "Heja Ulf" typ. Senast igår stod de vid en rondell vid skogskyrkogården med skyltar av typen "Tuta för sänkt skatt" och "Tuta för Ulf". Detsamma gäller landstingsvalet (som förvisso alltid varit rätt anonymt också i mitt tidigare län). Det krävs rätt omfattande googling för att alls hitta någon konkret politik lokalt, förutom Alliansens provocerande skyltar om att "vi vill minska barngrupperna", "vi vill göra kommunen trygg". Men gör det då, har jag lust att svara, med tanke på den starka Alliansmajoriteten.

Det krävs rätt omfattande googling för att alls hitta någon konkret politik lokalt, förutom Alliansens provocerande skyltar om att "vi vill minska barngrupperna", "vi vill göra kommunen trygg". Men gör det då, har jag lust att svara, med tanke på den starka Alliansmajoriteten.
Gissar på att det är samma kommun som jag tillhör och det som gör mig mest provocerad av alla skyltar är den där det står något om att typ begränsa invandring. Vilket är skrattretande med tanke på hur få personer som kommunen öht tar emot och hur extremt vit och rik kommunen är :grin:

Det behöver inte vara något annat parti som ligger bakom, det kan vara vem som helst som vill driva med/jävlas med mp.

Men om du ser en bild av ett flygplan med mp-banderoll, eller en film med en plastaffisch mot plast - funderar du inte alls över om det kan vara fejk då?

Uppenbarligen gjorde jag inte det?
Så när jag ser massa dåligheter om SD kan jag förutsätta att det är fejk med?

Uppenbarligen gjorde jag inte det?
Så när jag ser massa dåligheter om SD kan jag förutsätta att det är fejk med?
Jag skrev ”fundera”. Inte ”förutsätta”. Och det första du bör fundera över är var ser jag detta, alltså vilken är källan? Så länge du inte kan skilja på vederhäftigheten hos högerextrema låtsasmedier och riktiga massmedier så är du en munsbit för vilka fejkade ”nyheter” som helst.

Gissar på att det är samma kommun som jag tillhör och det som gör mig mest provocerad av alla skyltar är den där det står något om att typ begränsa invandring. Vilket är skrattretande med tanke på hur få personer som kommunen öht tar emot och hur extremt vit och rik kommunen är :grin:
Låter som samma... :/ Känns som moderatstyret är så djupt förankrat att de inte ens ids kandidera på riktigt liksom.

Jag gör såna inlägg. Rätt ofta. Jag tycker det är viktigt att dela hur SD egentligen röstar, hur deras budget egentligen ser ut. För annars drunknar vi i deras "sanning". Mina vänner är inte Sdare men det finns säkert några bekanta som kan tänka sig det. Det är för de, och för de som inte förstår problemet jag delar.

kräks nån på min vägg är de välkomna att ta bort mig. Så länge jag har yttrandefrihet så nyttjar jag den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?
  • Bucket list i skritt??
Tillbaka