Saker jag inte orkar med valet

Våra knallgröna t-shirtar har "Framåt" på framsidan och "Inte bakåt" på ryggen.

Vilket lite oförutsett lett till att vår främsta företrädare i kommunen döljer de mittersta bokstäverna med sin hästsvans. :rofl:
Hon tar det med ro.

Mer seriöst har vi väl hoppats att det ska ge insikten att vi inte är bakåtsträvare.
Inte ens kd eller sd skulle väl kalla sig bakåtsträvare, trots att de är det på många områden. ;)

Inte ens kd eller sd skulle väl kalla sig bakåtsträvare, trots att de är det på många områden. ;)
Modern feminism, you know.

Men det är ju också svårt att se hur annat än väldigt generella positivt värdeladdade ord skulle få plats på affischerna.

Jag cyklade nyss förbi en med m-ledaren på bild och texten "Ett jobb är ett bra sätt att lära sig svenska". Vilket troligen stämmer. Och ser lite nyanserat och bra ut. Men vart för den utsagan oss, sas?

Jag tror formatet är mycket svårt.

@Petruska Ja formatet är nog svårt :laugh:

I mina kvarter hänger en med Ann-Sofie Hermansson (S) och tre positiva substantiv varav de två sista är trygghet och kärlek. Låter inte troligt att någon skulle gå till val med att lova otrygghet och hat. Å andra sidan, på nästa lykstolpe sitter en liberal med Människan före systemet. Som om Systemet före människan vore ett bra motto :D

@Petruska Ja formatet är nog svårt :laugh:

I mina kvarter hänger en med Ann-Sofie Hermansson (S) och tre positiva substantiv varav de två sista är trygghet och kärlek. Låter inte troligt att någon skulle gå till val med att lova otrygghet och hat. Å andra sidan, på nästa lykstolpe sitter en liberal med Människan före systemet. Som om Systemet före människan vore ett bra motto :D
Människan till Systemet.
Före lördag.

Undrar vem som först tar upp denna fina slogan?

@mandalaki svar på trådstarten :

Jag orkar inte med alla som väljer Facebook att ”slåss” i alla möjliga trådar ang valet. Så totalt dåligt ställe att öht ”debattera” . Helt trött .

Facebook är oavsett ämne så otroligt dåligt lämpat för debatt/diskussion över huvud taget. Nu ang valet blir det ytterligare så otroligt märkligt/oproduktivt.

Orkar inte med SD och att alla ger dem mer media tid.

Undrar var alla diskussioner om hårdare straff för sexbrott, lika lön för lika arbete, arbetsmiljöfrågor, frågor om djurskydd och miljöfrågor är? Är väldigt trött på att allting handlar om barn, sjuka, vården och gamla jämnt.

Får upp massor av reklam för bl.a Sossarna i mitt flöde. Deras främsta argumentet för att rösta på dem verkar vara att de inte är SD och de verkar främst gå till val på att vara emot flera av SDs reformer :banghead::banghead::banghead:

Jag vet redan vad jag inte vill rösta på, men jag förstår inte hur deras valkampanj skulle kunna övertyga någon om att rösta på just dem istället :confused:

FB_IMG_1536092095470.webp

Som det här, hur kan det ens vara en valaffisch? :banghead:O_o Vad sägs om "S, vår politik värnar om Sveriges kvinnor" eller något liknande istället? Typ hela officiella Facebook-sidan ser likadan ut.

Jag är såååå jävla trött på allt tjat om SD

@nejlica

Begränsa/stäng av annonserna du får på FB?. Så sjukt irriterande men de hoppar ju upp när du nånstans varit inne på sidor som rör valet osv. Det är ”nackdelen” med fejan beroende på vad man använder den till ...

Bageri trätt på att det är val öht och att allt handlar om det. Funderar på att skicka katten för att rösta istället, tror världen hade blivit minst lika bra om katterna får agera ombud alternativt ha rösträtt :grin:

Jag är också trött på att det är okej att vara klimatförnekare och att det ofta hoppar floskler ut munnen som svar på typ alla frågor i partiledarutfrågningar. Säg vad ni menar på riktigt liksom.

Dessutom är jag mer än trött på kommunalvalet eftersom ingen vill kännas vid hälften av alla utmaningar (typ) utan bara kommer med dåliga slagord (ofta om mer pengar i plånboken) som säger noll om kommunen efter valet eller som dessutom är rätt irrelevanta i ett större perspektiv.

Sätter MP upp affischer nu när jag tänker på det? 🤔

Jag såg en video på FB, någon som filmat en MP-affisch om plast mot miljön. Hela affischen var gjord i mjukplast.
Även en bild på från någon stad där ett flygplan flög runt någon timme över med en lång banderoll i bak där det stod "rösta på miljöpartiet".

Håll med om att det blir komiskt :D

Jag såg en video på FB, någon som filmat en MP-affisch om plast mot miljön. Hela affischen var gjord i mjukplast.
Även en bild på från någon stad där ett flygplan flög runt någon timme över med en lång banderoll i bak där det stod "rösta på miljöpartiet".

Nu var det det där med källkritik igen. Flygplanet var en kupp, självklart inte beställd av miljöpartiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLjvA9/flygkupp-mot-miljopartiet

Någon film med en plastaffisch har jag inte sett men det låter sannolikt att även den gjorts för att jävlas med partiet.

Visa bifogad fil 19068

Som det här, hur kan det ens vara en valaffisch? :banghead:O_o Vad sägs om "S, vår politik värnar om Sveriges kvinnor" eller något liknande istället? Typ hela officiella Facebook-sidan ser likadan ut.

Jag är såååå jävla trött på allt tjat om SD
När det gäller det så är väl de flesta partier lika goda kålsupare ... det är en tävling i att ta avstånd från sd.

Våra lokala V har valaffischer som säger typ "minska plastanvändandet". Valaffischerna är uppsatta med - buntband av plast! :grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?
  • Bucket list i skritt??
Tillbaka