Saker jag inte orkar med valet

Mest trött på valet är jag på den totala frånvaron av kommunal politik där jag bor. Jag överöses (förstås) med politik från närbelägna storstaden men är helt bortkopplad från den lokala politiken som jag för första gången ska rösta på.
Inte verkar de så intresserade heller av att profilera sig. T.ex. (m) - som förvisso ändå inte är ett alternativ för mig - verkar gå till val lokalt på "Heja Ulf" typ. Senast igår stod de vid en rondell vid skogskyrkogården med skyltar av typen "Tuta för sänkt skatt" och "Tuta för Ulf". Detsamma gäller landstingsvalet (som förvisso alltid varit rätt anonymt också i mitt tidigare län). Det krävs rätt omfattande googling för att alls hitta någon konkret politik lokalt, förutom Alliansens provocerande skyltar om att "vi vill minska barngrupperna", "vi vill göra kommunen trygg". Men gör det då, har jag lust att svara, med tanke på den starka Alliansmajoriteten.

Du slipper iaf 85 inlägg med "hade vi bara varit egen kommun så ..." ;)

Jag gör såna inlägg. Rätt ofta. Jag tycker det är viktigt att dela hur SD egentligen röstar, hur deras budget egentligen ser ut. För annars drunknar vi i deras "sanning". Mina vänner är inte Sdare men det finns säkert några bekanta som kan tänka sig det. Det är för de, och för de som inte förstår problemet jag delar.

kräks nån på min vägg är de välkomna att ta bort mig. Så länge jag har yttrandefrihet så nyttjar jag den.
Det jag reagerar på är inte kritik mot sd, tvärtom, sådan är bara bra. Utan ”Du som tänkt rösta på SD” - hos folk där sannolikheten närmar sig noll att de ska ha någon i sitt flöde som funderar på att göra det.

Det jag reagerar på är inte kritik mot sd, tvärtom, sådan är bara bra. Utan ”Du som tänkt rösta på SD” - hos folk där sannolikheten närmar sig noll att de ska ha någon i sitt flöde som funderar på att göra det.

Jag tror inte att man ska underskatta någon. Eller vänta nu, det blev felsyftning där för vad jag egentligen menar men jag förvånas d a g l i g e n över vad jag får höra där människor jag näver bäver skulle ha trott skulle ha några som helst planer på att någonsin ha ens minsta sympatier med SD som nu öppet säger att det är precis vad de ska göra, som en reaktion på övriga partiers flathet och hela detta "DU som tänkt rösta på SD"-klimat som råder. Om jag inte själv skulle ha så förbenat mycket emot SD som parti, och de människor som representerar partiet skulle jag själv överväga att proteströsta. Nu känner jag bara att jag inte har minsta lust eller motivation att rösta på något parti alls.

-----------------------

Trådstarten:

Utöver min trötthet på denna extremt polariserade debatt och SD SD SD SD SD SD SD.
Jag är så trött på alla dessa rubriker om KÄNDISAR TAR STÄLLNING, jag är trött på kändisar SOM tar ställning som om de vore något av kunskap och eller insikt i politik? Gör ert jobb som musiker eller skådisar istället, och lämna den politiska arenan till människor som är insatta istället så kanske inte dessa valtider skulle vara så taffliga och vansinnigt ytliga.

Liksom @mandalaki älskar jag min filterbubbla. Det leder bland annat till att jag ser ganska få av de där "du som tänkt rösta på sd..."-inläggen, eftersom min filterbubbla helt enkelt befinner sig en bit ifrån sd. Men jag tänker att en del personer som kvalar in i min filterbubbla utan problem, samtidigt har en något mindre filterbubbleaktig omgivning omkring sig - av ett eller annat skäl. Och att de delar den där typen av statusar just därför. Men jag vet inte.

Jag tror inte att man ska underskatta någon. Eller vänta nu, det blev felsyftning där för vad jag egentligen menar men jag förvånas d a g l i g e n över vad jag får höra där människor jag näver bäver skulle ha trott skulle ha några som helst planer på att någonsin ha ens minsta sympatier med SD som nu öppet säger att det är precis vad de ska göra, som en reaktion på övriga partiers flathet och hela detta "DU som tänkt rösta på SD"-klimat som råder. Om jag inte själv skulle ha så förbenat mycket emot SD som parti, och de människor som representerar partiet skulle jag själv överväga att proteströsta. Nu känner jag bara att jag inte har minsta lust eller motivation att rösta på något parti alls.

-----------------------

Trådstarten:

Utöver min trötthet på denna extremt polariserade debatt och SD SD SD SD SD SD SD.
Jag är så trött på alla dessa rubriker om KÄNDISAR TAR STÄLLNING, jag är trött på kändisar SOM tar ställning som om de vore något av kunskap och eller insikt i politik? Gör ert jobb som musiker eller skådisar istället, och lämna den politiska arenan till människor som är insatta istället så kanske inte dessa valtider skulle vara så taffliga och vansinnigt ytliga.

Jag håller inte med. Det är vi mängden som måste säga "nej nu räcker det". Om vi står tysta blommar hatet och mörka makter kan ta över. Vi måste protestera när vi kan.

-----------------------

Trådstarten:

Jag orkar inte längre med de som försvarar sin röst på främlingsfientliga rasister med att de proteströstar.

Jag tycker det är bra när människor, även kända, tar ställning och berättar om sin oro.

Vi får inte lämna ordet och makten till taffliga politiker på högerkanten, som vrider sina sanningar värre än Turning Torso. Då måste vi stå där och berätta att de har fel. Stå där och stå upp för våra medmänniskor.

Jag orkar inte längre med de som försvarar sin röst på främlingsfientliga rasister med att de proteströstar.

Jag tycker det är bra när människor, även kända, tar ställning och berättar om sin oro.

Vi får inte lämna ordet och makten till taffliga politiker på högerkanten, som vrider sina sanningar värre än Turning Torso. Då måste vi stå där och berätta att de har fel. Stå där och stå upp för våra medmänniskor.
Jag orkar inte med orden "främlingsfientlig" eller "rasist" längre.
Helst inte om de uttalas från någon som anser sig sitta på moralens och kunskapens höga hästar.

Jag håller inte med. Det är vi mängden som måste säga "nej nu räcker det". Om vi står tysta blommar hatet och mörka makter kan ta över. Vi måste protestera när vi kan.

Håller med. Dessutom tror jag inte ett dugg på att det är en vanlighet att det pga debatten blir ”backlash” såtillvida att särskilt många människor reagerar med att ”nu j-lar ska jag ”proteströsta” på SD bara för det !”

Senast ändrad:

Att vara ”kändis” oavsett vilken typ av kändis - om det nu är pga yrket eller något annat, har väl noll att göra med rättigheter att stå upp för det man tror på publikt?
Oerhört märkligt resonemang att ”de ska hålla sig till sina jobb” och låta ”andra som är insatta” uttala sig.

Jag tycker ju egentligen att det är rätt intressant att få upp de olika partiernas valaffischer i mitt flöde, och lite inlägg om vad de jobbar för. Speciellt lokalt är det kul att se vilka frågor de driver och kul att se vad bekanta tycker är värt att gilla och dela. Har begränsat viss typ av inlägg och politik kraftigt, för det får jag bara huvudvärk av :angel: Men alla andra partier hade jag gärna fått upp saker om, om de bara kunde hålla sig till sin egen politik :meh:

Jag har gärna valafischer etc i mitt flöde, det är kommentarsfälten jag inte pallar där folk håller på totalt sanslöst och styr in på allt möjligt och omöjligt oavsett vad originalposten var. 😎

Att vara ”kändis” oavsett vilken typ av kändis - om det nu är pga yrket eller något annat, har väl noll att göra med rättigheter att stå upp för det man tror på publikt?
Oerhört märkligt resonemang att ”de ska hålla sig till sina jobb” och låta ”andra som är insatta” uttala sig.
"har väl noll att göra med rättigheter att bla bla bla" - Oerhört märkligt att du vill göra det gällande att jag sagt NÅGOT om rättigheter eller inte i inlägget du citerar. Fult, borde rendera ett gult kort på sådan forumetik.

Hahahahalmdocka delux. Skäms.

"har väl noll att göra med rättigheter att bla bla bla" - Oerhört märkligt att du vill göra det gällande att jag sagt NÅGOT om rättigheter eller inte i inlägget du citerar. Fult, borde rendera ett gult kort på sådan forumetik.

Hörrudu. Läs dina egna inlägg . Nr 129 är ett tips i mängden.

Varför är det det minsta fult att citera det du eller någon annan skriver?
Om det är feltolkning av det som skrivits får du väl respondera och förklara hur du istället menade ?

När jag passerar valaffischer brukar jag roa mig med att vända dem till motsatsen och då blir det tydligt hur tomma på innehåll de är.

Mindre barngrupper på dagis - vem skulle gå till val på Större barngrupper på dagis?
En stabil röst - En labil röst
Ingen ska behöva dö i vårdkön - Alla ska dö i vårdkön
Jag vill inte att du ska bli fattig för att du blir gammal - Jag vill att du ska bli fattig när du blir gammal
Nu tar vi tag i Sverige - Nu släpper vi greppet om Sverige.
Osv.
"Framåt!" Kan vara en av de sämsta på jättelänge...

"Framåt!" Kan vara en av de sämsta på jättelänge...
När jag passerar valaffischer brukar jag roa mig med att vända dem till motsatsen och då blir det tydligt hur tomma på innehåll de är.

Mindre barngrupper på dagis - vem skulle gå till val på Större barngrupper på dagis?
En stabil röst - En labil röst
Ingen ska behöva dö i vårdkön - Alla ska dö i vårdkön
Jag vill inte att du ska bli fattig för att du blir gammal - Jag vill att du ska bli fattig när du blir gammal
Nu tar vi tag i Sverige - Nu släpper vi greppet om Sverige.
Osv.

Verkligen en sund kritisk metod tankemässigt tycker jag. Plus på den ! 👍😄

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka