Saigon 1034 avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pellis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 823
P

Pellis

Jag har ett sto född 2006 efter Saigon.
Hon har precis kommit hem och som jag känner henne hittills så är hon en cool nyfiken sprallig sak med bra skalle.

Vill veta mer om Saigon avkommor, de jag sett härikring har alla varit mycket sociala till sättet, högbenta och ädla med bra gångarter.

Vad är din erfarenhet av Saigon och hans avkommor?

Sv: Saigon 1034 avkommor

Jag har fött upp ett sto född -03 e. Saigon-Master-Vagabond. Hon är rätt ädel men inte så stor (drygt 160 cm) men mamman är bara 157 cm. Hon var inte social som föl, men blev bättre under unghäståren. Mamman är dock lite svårflörtad också. Sålde henne som 2,5 åring och hon är nu dräktig. Blev ej visad på 3-årstest pga att hon just då var i växtfas. Rör sig trevligt, men kanske inga supergångarter.
Här är en bild på henne rund och go efter sommarbetet.

Claire%20drygt%202%20mindre.jpg

Det finns mer bilder på henne på min hemsida.

Jag har ett sto född 2006 efter Saigon.
Hon har precis kommit hem och som jag känner henne hittills så är hon en cool nyfiken sprallig sak med bra skalle.

Vill veta mer om Saigon avkommor, de jag sett härikring har alla varit mycket sociala till sättet, högbenta och ädla med bra gångarter.

Vad är din erfarenhet av Saigon och hans avkommor?

Jag har sett några stycken, en del med riktigt fina gångarter, andra med rätt medelmåttiga. En del blir väldigt rakhasiga, vilket inte är så kul kanske. Så det gäller nog att kombinera med ett sto med bra bakbensvinklar.

Hej! Har en som blir fyra till sommaren. Han är efter Saigon fullblod Glasialxx Stove Friendxx Cauonostixx mycket ädel och elegant har varit sen men red in före jul och det visade sig att han hade en sån ridbarhet som jag alldrig sett under mina avelsår. Nu vilar han sig och ska snart säljas En helt underbar häst.

Härlig att läsa :)

Mamman till min lilla bumpa är ett sto med otroligt hög ridbarhet så jag hoppas att jag får en trevlig ridhäst jag med.

Fler med Saigon erfarenhet?

Min lillbumpa är rätt social redan nu och jag hoppas det består.
Hon är 145 nu ( 8 månader) så hon lär ju bli rätt stor.

Vem är hon dräktig med?

Okej.
vet du hur de var i tempramentet?

Det vet jag faktiskt inte, men de såg trevlig ut (på fölvisning)! :) Men som sagt var, ett varnande finger för bakbenen, det verkar som om han i många fall nedärver ett dåligt bakbensställ för dressyr.

trevlig läsning :)
Min är mörkt brun med stooor stjärn och snopp
tre vita kotor dessutom.

Okidoki. Han lättar ju upp typen en hel del. Jag har inte sett några med sämre bakställ av de jag har kikat på här.
Har väl "klarat" mig undan ;)

Okidoki. Han lättar ju upp typen en hel del. Jag har inte sett några med sämre bakställ av de jag har kikat på här.
Har väl "klarat" mig undan ;)

Jag har ett några i ridsport och tänkt: "stackars satar..." ;) Men det beror ju på hur stoet ser ut också. Är hon åt det rakare hållet - nono.
Men annars ger han säkert bra typ och gång. Lååånga ben!

Ja långa ben kan jag skriva under på!
Undra hur jag ska få ordning på dom i framtiden ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 688
Senast: Derivata
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 179
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 365
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 540
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka