Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men top 3 ikväll bör vara Mistimed, Cirkus och Mirtai. (då om en är Gollum så rycker en ond oavsett). Skulle bli väldigt förvånad om inte en av dessa är Nazgül. Det är iaf så jag tänker.
Faktiskt en bra tanke :up:
Och så kom jag på att frodo har ju förhoppningsvis aktiverat sitt lynchstop för länge sedan. Det försvinner ju inte förrän det använts ;)

Faktiskt en bra tanke :up:
Och så kom jag på att frodo har ju förhoppningsvis aktiverat sitt lynchstop för länge sedan. Det försvinner ju inte förrän det använts ;)

Jag tror inte att vi behöver oroa oss för att Frodo ryker eftersom han har sitt lynchsstopp som borde kunna aktiveras i dag om det behövs, men det tror jag att den spelaren ser till att göra

I övrigt så är jag på jobbet och kommer inte kunna leka så mycket förrän senare idag.

Det viktiga som jag ser det är att få ut den onda. Gollum får vi ändå inte ut eftersom både psykopat och självmordsbombare är väck.

Jag känner jo spontant att endast Nazgül och Gollum skulle rösta på frodo ;) (om dom gör detta är det jo rätt uppenbart vad dom har för roll och dom avslöjar jo då sig själva). Så förhoppningsvis behöver Frodo då inte använda sitt lynch skydd.

Eftersom det är dubbel-bubbel lynch, så måste man jo räkna med att en av dom vi röstar på kanske kommer vara gollum, och därför är top 3 viktig ;)

Vad är frågan egentligen? Du har redan beskrivit hur det går till.
ah ja jag skrev lite dåligt hur jag menade ser jag
jag tänkte så här : säg att gollum är den som får flest röster i lynchen då kommer han ju inte lynchas utan nästa med flest röster ska ju åka istället? men iom att vi har dubbellynch ikväll så kommer ju den med näst mest röster åka ändå? Så det jag undrade är ifall det i det beskrivna scenariet blir endast en som lynchas eller om det blir de som ligger tvåa och trea i antal röster som lynchas? Är gollum den med näst flest röster tycker jag ju att det är uppenbart att den som ligger trea ryker istället - frågan är vad som händer om Gollum ligger etta med flest antal röster?
Lynchas endast den med näst mest röster eller både den som ligger tvåa och den som ligger trea i det fallet?

Jag har lite oväntat fått en plats på dressyrtävling ikväll så röstar nu eftersom jag kommer vara i stallet vid DL

Jag röstar på de två jag tror är Gollum och Nazgul.

Mirtai röstar på Cirkus
Mirtai röstar på Mistimed

Rollar som finns kvar då:

Goda:
Frodo
– Startar leken som ringbärare.
Merry – Frodos vän, en pålitlig och omtänksam hob Ängel
Gandalf - Håller sin vakande hand över sällskapet och när han hinner (max 3 gånger) så får han lämna in en extra röst dolt.
Röstfiflare

Legolas Tvilling

Onda:
Nazgül

Neutral:
Gollum

deltagare kvar i leken:
Habina
Mirtai
cirkus
quarter4ever
Loons
Mistimed

mina tre osäkra är desamma som @Loons
Mirtai
cirkus
Mistimed

och jag instämmer även i hennes analys att det borde finnas en tvilling , en nazgul och en Gollum i det gänget
MIrtai känns spontant som den som kanske är mest Gollum-aktig av dessa tre ( menar nu inte bokstavligen och bildligt @Mirtai!:heart ) Med henne röstrad så känns det ju som att hon i vart fall spelar för att eventuellt vilja vara med och sno åt sig ringen? :D och Det i sig indikerar ju att hon inte är på den goda sidan i vart fall- för den sidan vill ju inte att ringen ska komma på vift
Så den stora knäckfrågan är ju då cirkus/ Mistimed vem är tvilling och vem är nazgül/ Gollum?:idea:
När jag kikar tillbaka på vad jag tyckt om cirkus under leken så har jag ju noterat att hon verkar vilja ha koll på deltagarna, precis som jag upplevde Paddington att hon grävde lite extra för att sortera in rätt roller så jag hade redan för några dagar sedan tankar ang paddington och cirkus att någon av dem borde vara boromir och den andra då kanske nazgülen? Och eftersom då Paddis var boromir så lämar det faktiskt för mig att cirkus seglar upp som den starkaste nazgül- kandidaten för mig Vilket då skulle lämna Mistimed som tvillingen som inte ville outa sig/ hinta för kraftigt.

Så med dessa tankar så röstar jag på detta viset så har jag varit riktigt duktig(:angel:) och röstat tidigt idag :D

quarter4ever röstar på Cirkus, för att jag tror att hon är Nazgülen som har försökt hålla koll på vilka roller som varit på vilka i leken och också inte varit så grävande som hon för det mesta är när hon är god-kanske allra tydligast vad det gäller @Niyama i denna leken och jag upplever cirkus och Niyamas konversation om just det som ett kontaktförsök från cirkus sida till en hon trodde satt i lyan

quarter4ever röstar på Mirtai för att jag tror att hon är Gollum som har fokus på att försöka hitra ringen , hon har inte heller grävt och dividerat som hon tenderar att göra när hon är god- ffa om hon har info , som tvilling borde hon agerat lite annorlunda tycker jag? Och har jag nu fel ang cirkus och hon ÄR tvilling så borde Mirtai med uteslutningsmetoden vara antingen Gollum eller Nazgülen :D och lite samma åt andra hållet har jag fel om Mirtai och hon ÄR god så måste ju cirkus vara antingen nazgzül eller Gollum så ja det borde bli bra oavsett att rösta så här

Senast ändrad:
DubbelLynch

18.56 Mirtai röstar på Cirkus
18.56 Mirtai röstar på Mistimed

18.59 quarter4ever röstar på Cirkus
18.59 quarter4ever röstar på Mirtai

cirkus 2
Mistimed 1
Mirtai 1

Jag kommer rösta lite tidigt också, just in case :) se vad som händer.

Jag har mina mistanker, som jag även skrivit idag, ang dessa 3 kandidater, och därför är mitt val mellan Mistimed, Cirkus och Mirtai.

Jag tror dessa 3 roller är Nazgül, Gollum och Tvilling: (jag tror dessa två är Nazgül och Gollum, enligt alla mina tidigare motiveringar, och då cirkus redan har två röstar, så röstar jag såhär)

Loons röstar på Mistimed

Loons röstar på Mirtai

DubbelLynch

19.32 Loons röstar på Mistimed
19.32 Loons röstar på Mirtai

cirkus 2
Mistimed 2
Mirtai 2

jag kommer att rösta på de jag tror är Nazgul och Gollum - alla andra är obvously insorterade på goda roller

cirkus röstar på Mirtai
cirkus röstar på Mistimed

jag hoppas verkligen inte att det finns någon missad twist nu - för detta borde vara bombsäkert

DubbelLynch

20.16 cirkus röstar på Mirtai
20.16 cirkus röstar på Mistimed

cirkus 2
Mistimed 3
mirtai 3

jag hoppas verkligen inte att det finns någon missad twist nu - för detta borde vara bombsäkert
det enda är den där kompensationen onda skulle få som jag grunnat över innan. Men den skulle vara mindre och jag tror inte att det kan påverka hur lynchen kan bli? men men annars så som rollerna står skrivna så finns det ingen "känd" twist som kan ställa till det tycker jag? :idea:

Ja, att ni hade rätt om Paddi gör ju att det lämnar Cirkus som ni haft fel om hoppas jag och ingen mer. :D

Mistimed röstar på Mirtai
Mistimed röstar på Cirkus

Mirtai har varit skum sen DL1 tycker jag, med en röstmotivering som inte stämde riktigt med den hon sen valde att rösta på.
Och Cirkus finns det - om övriga som jag håller åt goda hållet inte har fel - ingen god roll kvar till. Hon måste vara kvarvarande icke-goda.

DubbelLynch KL 21.30

20.16 cirkus röstar på Mirtai
20.16 cirkus röstar på Mistimed

20.21 Mistimed röstar på Mirtai
20.21 Mistimed röstar på Cirkus

cirkus 3
Mistimed 3
mirtai 4

det enda är den där kompensationen onda skulle få som jag grunnat över innan. Men den skulle vara mindre och jag tror inte att det kan påverka hur lynchen kan bli? men men annars så som rollerna står skrivna så finns det ingen "känd" twist som kan ställa till det tycker jag? :idea:
alltså vi har ju Gollum som inte kan lynchas förstås. Men den kan inte ställa till det mer än att den tar ut en annan och med de tre kandidater vi har så borde ju nazgülen ryka hur som och därmed leken avslutas och ringen är i goda Frodos händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen... 76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
48 385
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar