Rollar som finns kvar då:
Goda:
Frodo – Startar leken som ringbärare.
Merry – Frodos vän, en pålitlig och omtänksam hob
Ängel
Gandalf - Håller sin vakande hand över sällskapet och när han hinner (max 3 gånger) så får han lämna in en extra röst dolt.
Röstfiflare
Legolas Tvilling
Onda:
Nazgül
Neutral:
Gollum
deltagare kvar i leken:
Habina
Mirtai
cirkus
quarter4ever
Loons
Mistimed
mina tre osäkra är desamma som
@Loons
Mirtai
cirkus
Mistimed
och jag instämmer även i hennes analys att det borde finnas en tvilling , en nazgul och en Gollum i det gänget
MIrtai känns spontant som den som kanske är mest Gollum-aktig av dessa tre ( menar nu inte bokstavligen och bildligt
@Mirtai!

) Med henne röstrad så känns det ju som att hon i vart fall spelar för att eventuellt vilja vara med och sno åt sig ringen?

och Det i sig indikerar ju att hon inte är på den goda sidan i vart fall- för den sidan vill ju inte att ringen ska komma på vift
Så den stora knäckfrågan är ju då cirkus/ Mistimed vem är tvilling och vem är nazgül/ Gollum?

När jag kikar tillbaka på vad jag tyckt om cirkus under leken så har jag ju noterat att hon verkar vilja ha koll på deltagarna, precis som jag upplevde Paddington att hon grävde lite extra för att sortera in rätt roller så jag hade redan för några dagar sedan tankar ang paddington och cirkus att någon av dem borde vara boromir och den andra då kanske nazgülen? Och eftersom då Paddis var boromir så lämar det faktiskt för mig att cirkus seglar upp som den starkaste nazgül- kandidaten för mig Vilket då skulle lämna Mistimed som tvillingen som inte ville outa sig/ hinta för kraftigt.
Så med dessa tankar så röstar jag på detta viset så har jag varit riktigt duktig(

) och röstat tidigt idag
quarter4ever röstar på Cirkus, för att jag tror att hon är Nazgülen som har försökt hålla koll på vilka roller som varit på vilka i leken och också inte varit så grävande som hon för det mesta är när hon är god-kanske allra tydligast vad det gäller
@Niyama i denna leken och jag upplever cirkus och Niyamas konversation om just det som ett kontaktförsök från cirkus sida till en hon trodde satt i lyan
quarter4ever röstar på Mirtai för att jag tror att hon är Gollum som har fokus på att försöka hitra ringen , hon har inte heller grävt och dividerat som hon tenderar att göra när hon är god- ffa om hon har info , som tvilling borde hon agerat lite annorlunda tycker jag? Och har jag nu fel ang cirkus och hon ÄR tvilling så borde Mirtai med uteslutningsmetoden vara antingen Gollum eller Nazgülen

och lite samma åt andra hållet har jag fel om Mirtai och hon ÄR god så måste ju cirkus vara antingen nazgzül eller Gollum så ja det borde bli bra oavsett att rösta så här