Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fråga. På roll-listan:

Härskarringen- Specialroll som om ägaren lynchas/käkas byter ägare till någon av dem som var med vid käket/lynchen om ingen sådan finns lottas rollen bland alla. Härskarringen en av maktens stora ringar, den ger ägaren stor makt. Den som har ringen i sin ägo kan välja att utnyttja ringen kraft, ringen har dag DL. Ringen är dock inte ofarlig att använda, varje gång man väljer en förmåga så får en i motståndarsidan gissa vem som har ringen. Tar alla förmågor eller ringen får en ny ägare slut laddas ringen med ny kraft och man kan börja om.

Betyder detta att en person spelar som ringen? :confused: (sorry kanske en dum fråga, men nu undrar jag bara på riktigt)

Jag har en fråga. På roll-listan:

Härskarringen- Specialroll som om ägaren lynchas/käkas byter ägare till någon av dem som var med vid käket/lynchen om ingen sådan finns lottas rollen bland alla. Härskarringen en av maktens stora ringar, den ger ägaren stor makt. Den som har ringen i sin ägo kan välja att utnyttja ringen kraft, ringen har dag DL. Ringen är dock inte ofarlig att använda, varje gång man väljer en förmåga så får en i motståndarsidan gissa vem som har ringen. Tar alla förmågor eller ringen får en ny ägare slut laddas ringen med ny kraft och man kan börja om.

Betyder detta att en person spelar som ringen? :confused: (sorry kanske en dum fråga, men nu undrar jag bara på riktigt)

Nä, en spelare har ringen (typ som en bonus). Just nu är det Frodo som har den, eftersom Frodo började med ringen och har inte blivit lynchad/käkad. :)

Och nu (sent om siders) gick det upp ett liljeholmens för mig. :rofl: Jag har haft en roll på Q som är helt fel. Baserat på vad både Q och Madalitso skrivit har jag dragit förhastade slutsatser. Nu inser jag att det är inte alls som jag tänkt. :p

Men egentligen behöver vi alltså bara klura ut vem som är ond ängel nu?

Och nu (sent om siders) gick det upp ett liljeholmens för mig. :rofl: Jag har haft en roll på Q som är helt fel. Baserat på vad både Q och Madalitso skrivit har jag dragit förhastade slutsatser. Nu inser jag att det är inte alls som jag tänkt. :p

Men egentligen behöver vi alltså bara klura ut vem som är ond ängel nu?
Och Gollum är bra att ha i åtanke tycker jag. (han kan jo också spela för dom onda om han vill och försöka få folk att lyncha frodo?)

Och Gollum är bra att ha i åtanke tycker jag. (han kan jo också spela för dom onda om han vill och försöka folk att lyncha frodo?)

Nä, gollum spelar för sig själv, han är en egen sida. Det enda han vill är att få ringen, dvs vara med och lyncha Frodo. Jag misstänker att de flesta räknat ut vem som är Frodo vid det här laget, så för att Frodo ska lynchas måste flest rösta på Frodo (varvid Frodo förmodligen stoppar lynchen) och sedan kommer ändå ingen vilja lyncha Frodo igen. ;)

Oavsett vad kommer en god jo ryka ikväll... :eek: Om vi röstar gollum, så slinkar han jo undan. Så gäller verkligen tänka igenom vem som skal ha rösterna ikväll....

Nä, gollum spelar för sig själv, han är en egen sida. Det enda han vill är att få ringen, dvs vara med och lyncha Frodo. Jag misstänker att de flesta räknat ut vem som är Frodo vid det här laget, så för att Frodo ska lynchas måste flest rösta på Frodo (varvid Frodo förmodligen stoppar lynchen) och sedan kommer ändå ingen vilja lyncha Frodo igen. ;)
Så om Gollum får ringen, så vinnar han själv?

Jag tycker vi får se upp så vi inte försöker Lyncha gollum för han gör ju så att nästa i tur blir lynchad
@Lobelia hur funkar det vid dubbellynxh med det? Iom att de två med flest röster ryker ?

För att säkerställa att "rätt" god kan riskera att bli lynchad så anmäler jag mig frivilligt att goda kan lägga en röst på mig om det ser ut att frodo kan ligga i farozonen. Men bara om det verkar så - ok?:p:D

Deltagare som finns kvar i leken: @Habina @quarter4ever @Mirtai @Mistimed @cirkus @Loons

Rollar som finns kvar då:

Goda:
Frodo
– Startar leken som ringbärare.
Merry – Frodos vän, en pålitlig och omtänksam hob Ängel
Gandalf - Håller sin vakande hand över sällskapet och när han hinner (max 3 gånger) så får han lämna in en extra röst dolt.
Röstfiflare

Legolas Tvilling

Onda:
Nazgül

Neutral:
Gollum

Korrekt?

Jag tycker vi får se upp så vi inte försöker Lyncha gollum för han gör ju så att nästa i tur blir lynchad
@Lobelia hur funkar det vid dubbellynxh med det? Iom att de två med flest röster ryker ?

För att säkerställa att "rätt" god kan riskera att bli lynchad så anmäler jag mig frivilligt att goda kan lägga en röst på mig om det ser ut att frodo kan ligga i farozonen. Men bara om det verkar så - ok?:p:D
Vad är frågan egentligen? Du har redan beskrivit hur det går till.

Jag lutar åt och rösta på Mistimed och Cirkus ikväll för att avslöja vem som är tvilling och vem som är fake, eftersom båda fightas om samma roll. Dom andra rollerna har jag personer på, så den enda rollen som faktiskt är ett frågatecken för mig är Legolas?
Och då vinner dom goda jo, för enligt detta så rycker Nazgül och tvilling ;)

Kan du sluta att röra till det i mitt pussel?! :arghh: :meh:

Jag lutar åt och rösta på Mistimed och Cirkus ikväll för att avslöja vem som är tvilling och vem som är fake, eftersom båda fightas om samma roll. Dom andra rollerna har jag personer på, så den enda rollen som faktiskt är ett frågatecken för mig är Legolas?
Och då vinner dom goda jo, för enligt detta så rycker Nazgül och tvilling ;)

Om det inte är mirtai som är Nazgûl...

Vad har jag gjort, när den tillfälliga galenskapen lämnade Borormir var han förtvivlad. Frodo hade flytt från hans försök att stjäla ringen. Han tittar upp och får syn på orcherna och sonar sitt brott genom att slåss som en furie. Den stora väldige Bolg står plötsligt framför Boromir. Efter en lång och blodig kamp så slår Bolg sitt kroksvärd rakt i Boromirs bröst samtidigt som Boromirs svärd för evigt skiljer Bolgs huvud från hans kropp.

Niyama var orchen Bolg
Paddington var Boromir

Ooops då :p

Heja goda!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen... 76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
48 385
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka