Sadlar på 16,5

Mel

Trådstartare
Kan ni ge mig lite tips om sadlar som ligger på 16,5? Runt priset på 10.000. Behöver massa tips :)

Sv: Sadlar på 16,5

Ja, typ 16,5 tum xD Har du bild på den sadeln? :)

Zaldi Classic är en väldigt elegant dressyrsadel. Passar hästar med ngt svängd rygg. Har den till mina islandshästar men tyvärr så måste jag sälja den då den inte passar längre.
Priset för en ny ligger väl på omkr. 11.000:-
Bilder finns på Lillhästen i Stav

Min kompis har en Jacson Hekla Santa Cruz på 16,5". Det är väldigt bekväm tycker jag :D

där har vi olika åsikter! jag tycker man får en jäkla bakåtvikt i henri de rivel sadlar:p

Nej, är den rätt utpassad efter både hästen och en själv så får man inte det :p Det är så med att man faller framåt/bakåt, det beror ofta på att sadl inte passar hästen.

Jaa, de måste vara så. Fast faktum är att varenda henri de rivel sadel jag har ridit i har varit så;) Well well, smaken är som baken( där var jag lite fyndig:D)

Prestige Hippos Dressage tycker jag ser intressant ut. Lite dyrare än 10' - men många valmöjligheter. Finns på Agersta.

Tack för tipsen :idea: ska kika runt! Skulle vara kul om ni la in lite bilder med :rofl:

Här är min hästs rygg. Dock är bilden ett år gammal, hon har lagt på sig lite mer och så men det var den bästa uppställningsbilden jag kunde hitta, och som jag Inte lagt upp tidigare :angel:

16655077.jpg

Jag har provat sadlarna Globus Gloi, Baldur och Ken taur island. Tycker om Globusen mest, Baldurns bossor låg inte stilla och Ken Tauren kändes så hal. Men vill ha lite fler tips :bow:

Jag kan tycka att man glider trunt ganska mkt i globusen :p
Kan hon inte ha längre eller är det du som vill ha 16,5 ?

haha, jag ska ha 18" men det är bara för mina långa ben :angel:

Köp min Stübben, den är 18 xD på tok för lång.

Hon ska ha 16.5 :P

Haha :p just nu har jag tre amerigo på prov. men det konstiga är att de ser ut att vara typ 17" i sätet :p

Jag har provat sadlarna Globus Gloi, Baldur och Ken taur island. Tycker om Globusen mest, Baldurns bossor låg inte stilla och Ken Tauren kändes så hal. Men vill ha lite fler tips :bow:

Ken Taur special och om du tcyker den är hal så är exklusiven bättre.
Absolut en bra sadel i den prisklassen, tycker jag.

Är du nöjd med Amerigon annars? (Har fått för mig att det är din drömsadel:idea:)

Själv är jag förälskad:love: i min Childeric.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Ajda
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: AbCdE
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
666
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka