Sadelutprovare

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Develina

Är det någon här som har erfarenhet av Western Horsemen?? Tänkte ta ut de och kolla min sadel ev. köpa en ny. Blev rekommenderad av en, att de skulle vara bra, någon här som har något att säga????:bow:

Sv: Sadelutprovare

Har två kompisar som har haft hjälp av han och dom är jättenöjda med sina sadlar. Har själv funderat att ev hyra sadel av honom det första året men jag har inte bestämt mig än.

MVH Ann

Jag köpte sadel av honom, funkar jättebra.
Blev dyrare än vad jag tänkt mig men så e de.....

Har de andra sadlar(märken) än de som de har på hemsidan? För de verkar ju ha mest reining, roping sadlar. Jag letar sadel men åt pleasure hållet och med silver på... Kan han fixa fram de me?

Har de andra sadlar(märken) än de som de har på hemsidan? För de verkar ju ha mest reining, roping sadlar. Jag letar sadel men åt pleasure hållet och med silver på... Kan han fixa fram de me?

Jag tror han fixar vad du vill ha för den ena av kompisarna har en härlig blandning på sin sadel bl a åt pleasure och lite till. Ring och fråga, telefonr står på hemsidan.

MVH Ann

Kommer han ut o provar också eller? Lång väntetid o leveranstid på sadeln eller?

Jag sitter här och väntar på att min sadel ska komma. Det är 6-8 veckors leveranstid, men kan både gå fortare och långsammare. Jag har väntat sju veckor.

Ska få en trailsadel, helt brun utan mönster med kort och bred bom med rejält bogfrihet.
Har aldrig haft ute sadelprovare förut, men han verkade duktig. Han är trevlig och hjälpsam. Dessutom kom han dagen efter jag ringt och ville ha en tid :p

Kommer han ut o provar också eller? Lång väntetid o leveranstid på sadeln eller?

Han kommer ut och provar, hur lång väntetid det är beror nog på vilken sadel du ska ha, om det är lätt att hitta ngn som passar osv.

MVH Ann

Hur långt åker han då? Jag bor 5 mil norr om Gbg...

De är säkert jättebra men hittade ingen om som passade min häst...inte så chockerande dock för hon är lite speciell haha

Jag vill påminna om att det inte är tillåtet att diskutera enskilda personer eller företag som är förknippande med en eller ett fåtal personer.

/gern - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: tara
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: Tossa90
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka