Merope
Trådstartare
Snygg!!
Tack! Är riktigt nöjd att jag valde en brun och inte en svart, även om svart läder är lättare att matcha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snygg!!
Har för mig att de olika modellerna passar bättre på svängd eller överbyggda ryggar?
Jag hade en g4, den funka bra på min överbyggda isis men inte på min ganska svängda ponny med lite mer manke. Han fick antydan till märken vid mankens slut typ.
Om dressyr kan globus clic, albion k2 och wellington elite vara något men vet inte om de går som kort-korta..En kort-kort sadel med rum för en rejäl manke.... Vad ska man titta efter då?
Är det någon som har någon erfarenhet av Prestige D1? Jag fick låna och rida i en och den var sjukt skön men jag vet inget om den. Vore roligt att höra om någon har någon erfarenhet av den eller har hört något om den.
Någon som har tips på sadel som är max 47 cm lång, hyfsat rak, mkt platt/bred rygg som absolut inte kan ha takformade bossor, ca 110°, öppen sits men gärna lite stöd för benen men ej långa stöd så att stropparna går bakom stödet utan gärna stroppen fäst så långt fram på sadeln som möjligt då hästen har sadelgjordsläget långt fram jämfört med sadelläget, diffar över 10 cm och gjorden går inte ha längre bak för den åker fram oavsett vilken gjod (har ELT nu).
Ni med Maxflex, hur sitter stropparna?
@Livet
Den lät ju faktiskt väldigt passande! Har du en sådan själv? Och på hurdan rygg isåfall?
Ja, till en mycket svagt svängd platt islandshästrygg :-) Mycket skönt säte dessutom och det är jag känslig för. :-) Olika koppjärn finns. Testa någon, finns ju flera som säljer den.