M

Moppen

Behöver en ny dressyrsadel då hästen har vuxit ur sin morris med 32 i bomvidd. Han är ett lite grövre halvblod med lite manke. Vill ha en sadel som är skön att rida i och som ger BRA stöd. Är ganska kräsen av mej:angel:

Är lite intresserad av en wintec isabell werth. Tror ni den skulle passa hästen?

KopiaavDSCN5857.jpg

DSCN5721.jpg

Sv: sadeltips

Vad det gäller passformen lämnar jag det till någon annan... Men jag har precis köpt en Dominus och gillar såklart den enormt! Den har bra stora stöd för skänklen och en ganska djup och framförallt mjuk sits!

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar