Sadelstorlek?

A

AmandaJakobsson

Hejsan! Jag har äntligen beslutat mig för att jag har råd att införskaffa en westernsadel till min ponny, men jag undrar vad storleken ska vara?

Min ponny är 137 cm i mkh, korsning mellan Fjording och Welsh. Hon är "normalbyggd".. Är 12" alldeles för litet för henne? Hon har ganska kort rygg.. tacksam för hjälp...

Sv: Sadelstorlek?

Hej!
En som är 12" är pytteliten i sitsen, så är du inte under 10år så tror jag inte det blir så bra..
12" anger sits-storlek, det du ska kolla på är bomstorlek och givetvis sits. Det bästa är att åka till någon som kan hjälpa dej att prova ut en som passar både dej och hästen.

/LL

Jag är ganska liten :) Väger bara 50 kg så.. Gubben min och också liten rumpa:D

15" är liiten vuxen /ungdoms rumpa
Jag väger *host 56* och har 16"

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 144
Senast: VegaL
·
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
16 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka