Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
psychogrrl skrev:Ja, jag trivs i den, frågan är om Mourven gör det.
http://web.telia.com/~u85811929/sadeln/sadeln1.html
Fler bilder från idag, många uppsuttna.
Han är inte alls extra varm i bakkant, däremot bakom bogbladet fram, över trapezius, är han lite extra varm mot resten av ryggen efter att jag haft på sadeln ett tag. C_L, vet du om det går att specialbeställa vidare framvalv? Kanske lättare att gå genom dig direkt, än att gå genom återförsäljare? Eftersom jag ridit utan sadelgjord har sadeln hamnat där hans kropp lagt den och då har framvalvet hamnat bakom bogbladet. När jag sitter i sadeln vilar han helst vänster bak, men när jag tagit av den är det höger bak som vilas?
C_L, vad tror du om att han kissar direkt efter? Idag kissade han också, men det var inte samma "jag är nödig", utan mer bara för att han ändå stod inne i ligghallen.
Detta är intressant! Ja har pratat om detta i en annan tråd på Hästvård, där jag beskriver hur Blåsmeridianens linjer går dubbelt på båda sidorna av ryggen, när man sitter på hästen stimuleras akupunkterna i detta området och blåsan blir mer aktiv. Om man sitter i en bomlös borde den ytan bli flatare mot en större del så det kan vara en förklaring. Den ser inte ut att trycka över njurarna på honom i alla fall.
Jag provred sadeln på en av U.Deubers hästar, det är en Camargue-mix och på henne låg den perfekt, vet ej om det var samma strl.