T

Tjalfe

Om man ska ha en så billig sadel som möjligt utan att få en "skitsadel" som är skadlig för ryggen på hästen. vad kan man räkna med då för pris? Nytt är ju roligt men begagnat funkar också, men då måste det ju vara i såpass bra skick att sadeln inte är så utsliten så att den blir skadlig för ryggen.
Har en c-ponny och min rumpa är liten så det krävs alltså en liten sadel. kan absolut INGENTING om westernsadlar.

Sv: Sadelpris

Har hört att det är bättre med beggade westernsadlar, för att lädret redan är uppmjukat i dem. :-)

Hur ser man om en sadel är en "skitsadel" eller inte? Finns det syntet sadlar som är billigare men lika bra som en dyrare läder?

Lägger in en fråga här, i stället för att starta en ny tråd. Hoppas det är okej.

Dom här "skitsadlarna" är dom oduglig? Jag har börjat gå i westerntankar, men har absolut inte råd med en westernsadel, verkar det som (kan inte lägga mer en nån enstaka 1000 lapp). Om man bara är en hobbyryttare som vill rida i en westernsadel på tex uteritterna, rida nån lektion då och då och kanske tävla nån lättare tävling, kan man använda en sån då? I alla fall tills man kanske får råd till en ordentlig? Jag är okunnig inom western men skulle vilja rida det lite smått på min häst, men som sagt klarar man sig med en sån då, går dom att använda?

Det är bättre att rida western i en engelsk sadel i så fall. En westernsadel för någon tusenlapp är inte värd att lägga på en hästrygg alls. Bättre då att ha den som barstol! Nej, vänta med att köpa en westernsadel tills du kan köpa en begagnad av bra märke för minst 5000:-

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
979
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 715
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18