Sadelns placering?

Sv: Sadelns placering?

gjorden? jag har ju bara en tömkörningsgjord o den hjälper ju inte så mycket så jag kan lika gärna låta bli :p
ska till ridskolan ikväll o se om jag kan få köpa något billigt av dem.

Förlåt men jag hade för mig att du ägde en sån där fiffig ridgjord...

mvh Eva

nej den blev tyvärr aldrig inhandlad... vi investerade i ett hus ist ;) den hade dock suttit fint nu när öket är inne i en fin testperiod. ung som trottsåldern. tur att han e söt iaf :love:

kl
någon som vet var man kan köpa renskinn?

de ska vara beredda va ?

nej alltså problemet med sadlingen menade jag inte att det ligger i just att han får skav vid vidvlarna, där ligger ju inte ens sadeln an..
nu har han dock börjat reagera på sadeln och gillar den inte alls så nu ska den säljas.

aha, oki, då tolkade ja ditt inlägg fel... :angel:

jag vet vart man kan köpa. men jag är inte helt säker på att dom funkar. lillhästen i stav har, men dom får jätte sällan in, och jag pratade med henne ang hur skinnen behandlas osv och hon sa att hon inte trodde att de behandlades på något speciellt sätt för hon sa att de blev stenhårda om de behandlades? iaf så har jag hittat ett ställe där de får in skinn om ett par veckor och där kostar de 599 eller 699 och då får man ett helt skinn och det brukar ju bara ett tillskuret kosta så i värsta fall om det inte håller så kan jag köpa två.
vet att NK här i sthlm har också, men de kostar rätt mycket mer, men jag tror faktiskt inte att det är NK som är dyra utan denna butik som jag hittat som är billiga.

(chansade på att skriva ut butiksnamnen men valde att hålla undan priserna, om moderator blir ledsen så kanske inlägget kan redigeras, och vill någon ha namnet på butiken som säljer renskinnen för5/699 så får ni PMA. dock är det tyvärr ingen butik som sysslar med postorder då det är typ en matbutik)

Kolla också att trycket från bommen inte hamnar för långt bak på hästen. Känn vart sista revbenet fäster. Det är inte helt ovanligt att sadlar ligger och trycker för långt bak.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 897
Senast: starcraft
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025