Sv: Sadellistan 2.0
*kl*
Nu är jag i sadel-letar-tagen igen, har noll koll och skulle bli SUPERGLAD för lite hjälp

Har en islandshäst med kort rygg, något svängd. Letar dressyrsadel, eller islandssadel med något djupare säte.
Rider just nu i en Albion Style, 17", normal bom. Den är lite lång, och lite väl rak (ligger an mer fram och bak än på mitten). Kilbossor, vilket inte verkar vara det ultimata på en kort, lite sväng rygg. (Han är inte supersvängd, men absolut inte spikrak. Det får helt enkelt inte plats med så mycket rakhet på det sadelläget...)
Jag har tittat runt lite på dessa:
Jaguar
Cobra
Amerigo
Dominus
Equipe
Childeric
Prestige
Harry Dabbs
Röösli
Pariani
Pathfinder
Supreme Töltmaster (båda de sista kommer från Master Saddler, ÅF är softsaddles)
Vissa går tyvärr bort pga priset, men finns med som jämförelse.
Vill ha en kort sadel med rundbossor som inte är till en superrak häst, och självklart ska den gärna vara trevlig att sitta i och ha stora knästöd. Men att den ligger bra på honom är dock viktigast.
Har letat både här på i sadellistan och runt på internet, men hittar ganska olika förklaringar om de olika modellerna.
Så, nu frågar jag er som kan:
Vilka sadlar kan jag stryka direkt?
Någon speciell ni rekommenderar?
Vilka modeller av de olika märkena skulle kunna passa bättre?
Någon som jag missat?
När jag har en bra lista på sadlar ska jag börja prova, men jag vill ha någonstans att börja först
Tusen tack