Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Fick så fin hjälp här en gång tidigare så jag gör ett nytt försök
Har en ny häst tillfälligt, för dagen otränad och omusklad efter att ha gått i hage och avel i fyra år. Tanken är att jag ska rida in henne så hon går att rida sporadiskt när viljan faller på hos ägaren
En bomlös sadel köptes in av ägaren (inte jag alltså) med tanke på att hästen är ur form och kanske inte kommer ridas så mycket men den funkar tyvärr inte ens för det ändamålet. Glider bakåt så redan efter 15-20 minuters ridning ligger den en dm längre bak än där man la den från början.
Rider nu i min hästs sadel istället, en County Competitor fit 4. Borde vara för svängd på denna dam men jag tycker den ligger rätt hyfsat ändå och hon klagar inte på nåt sätt men den hade kunnat vara lite vidare då den hamnar något i bakvikt. Har även provat en Santa Cruz Facundo xwide men den hade helt fel bomform för henne.
Vad tror ni om Thorowgoods modeller T4 eller T6. Wintec? Finns en beggad Isabelle Werth Cair i närheten, liksom en Pro Cair. Med tanke på ryggformen, tror ni de kan passa eller bör vi titta på nåt helt annat?
Budgeten är något begränsad och vi får förmodligen leta på begagnatmarknaden (gissar max 5000kr). Dressyr eller allroundmodell. Tacksam för alla tips.
Så här ser hon ut i dagsläget: