Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du skydda mot tjuvar och försäkringsbolaget skall täcka eventuell stöld bör ni fixa lås. Sadellås på sadeln stoppar inte tjuven, de skruvar/sågar bara ner sadelhängaren istället. Tyvärr!
Hade inte velat ha min utrustning i en olåst sadelkammare :/, hade i så fall tagit hem allt och försökt få igenom att sadelkammaren får en ordentlig dörr och lås. Är alldeles för mycket sadel stölder nu för att jag skulle våga ha utrustningen olåst. Speciellt i ett inaccordering stall där det rör sig mycket folk.
Ja men själva sadelhängare är ju inte direkt fastsvetsad i väggen.. är bara att dra loss eller så skruvar man bara ner den..Antar att stallägaren ersätter dina saker om (när är nog mer rätt ord med tanke på alla stölder) ni får inbrott? Blir ju billigare för stallägaren att fixa ett lås.
Kan man inte köpa ett lås för mopeder och linda runt sadelhängaren. De jag har sett i hästbutiker är super tunna.
Jag tror @Waikiki kanske tänkte om sadelhängaren sitter på en stolpe så kan man ha kedjan runt stolpen. Lite svårare att ta med hela stolpen, men tror det är vanligast att hängarna sitter direkt i väggen.Ja men själva sadelhängare är ju inte direkt fastsvetsad i väggen.. är bara att dra loss eller så skruvar man bara ner den..
Nej jag tror inte dom kommer stå för saker som försvinner.... om den inte går på deras försäkring vill säga.Antar att stallägaren ersätter dina saker om (när är nog mer rätt ord med tanke på alla stölder) ni får inbrott? Blir ju billigare för stallägaren att fixa ett lås.
Kan man inte köpa ett lås för mopeder och linda runt sadelhängaren. De jag har sett i hästbutiker är super tunna.
Fråga dem hur försäkringen ser ut. Täcker den även om det inte ens finns lås? Knappast. Enklast vore det ju om de helt enkelt skaffade lås.Nej jag tror inte dom kommer stå för saker som försvinner.... om den inte går på deras försäkring vill säga.
Hur menar du att jag ska sätta låset? Sadelhängaren sitter direkt på väggen