Sadelknutor

Gpower

Trådstartare
Hej min häst har haft sadelknutor i några månader nu och jag har har försökt att använda mig utav asolsprit och cortisonsalva. Men det har inte hjälpt så speciellt mycket jag undrar om det finns något annat man kan använda för att få bort dom. Hon får ju inte iallafall ont utav dom när jag rider för jag använder fårskinnsvojlock, men vill inte att dom ska vara kvar!

Sv: Sadelknutor

Eh, va?
Hur kan en fårskinnsvojlock garantera att hästen inte får ont? Är den magisk?

Sadeln kanske inte passar?
Vojlocken kanske är skitig?
Vojlocken kanske tvättats i något hästen inte tål?
Sadeln kanske behöver stoppas om?

Sv: Sadelknutor

Byt sadel. Kan du inte själv ta hjälp. Fårskinnsvojlocken hjälper inte något om sadeln inte passar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 155
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 115
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka