Sadelhjälp till 3-åring

Sv: Sadelhjälp till 3-åring

Jag äger den fortfarande, men den är nere hos Solvira. Och jag mitt tröga nöt provade aldrig någon av Princes sadlar på Chatsi, då jag tänkte att de ändå var alltför breda för att kunna se nåt.

Inga albion eller crown i närheten. :(

Idag provade jag Vimsans wintec cc, den släppte rejält bak den också, men var visserligen kall (luftstoppad) och med för brett järn i. Men är lite tveksam till att det hjälper att byta till ett smalare järn. Vimsans wintec isabell låg däremot bättre, men det var ju inte dressyrsadel jag skulle ha.

Lånade en gammal thorowgood så länge, bara så jag har nåt att sitta upp i. Även den glappar lite bak dock.

Det gör ingen skillnad på passformen om det är kallt eller varmt.
Wintec 500 CC är ju svängdare än tex Wintec pro jump som du provade tidigare i tråden. Alla i 500 serien är relativt svängda medans dom i pro serien är mkt rakare. Så prova pro jumpen med vidare koppjärn och se om inte den kan vara ngt.:idea: Eller om du vill ha läder kolla på Bates Elevation men håll dig borta från Caprillina då dom är svängdare;)

Ok, ska se om jag kan prova wintecen igen då.

Vad tror ni om Albion (K2?)? Morris & Nolan?

härligt med sadelbekymmer :angel: om du inte vill lägga jättemycket pengar hade jag provad en HdR sadel och å vill du lägga lite mer så M&N - Albion i all ära - men väldigt breda att sitta i tycker jag :crazy:
Hade en Albion K2- om inte annat så hade den rejäla klossar!!!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 876
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 993
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar