Sadelförvaring

Astralis

Trådstartare
Nu har vi hyrt ett litet stall som vi ska fixa till lite och med målning med mera kommer bli jättefint:) Men har ett litet problem och det är att det inte finns någon sadelkammare eller något utrymme till att bygga en, så vi kommer använda en av boxarna till att förvara foder och saker i. Så nu undrar jag om det kanske är fler som har det likadant i sina stall. Vad har ni för lösningar? Har ni skåp, lås till sadlar eller hur löser ni era förvaringar på lite mindre utrymmen? Alla tips mottages tacksamt!

Sv: Sadelförvaring

Garderober med förstärkning i ryggen kan bli bra sadelskåp och borstskåp för den delen. Så skyddar man lite mot fukt. Kan även sätta in "torrbollar" i dom.

Mina sadlar hänger just nu på hängare på stallgången. Till sommare blir det två graderober i stallet där vi kan förvara sadlar, träns mm.

Garderober, bokhyllor, trådkorgar, fodertunnor, dynlådor (sådana som finns på Jysk etc) och sadelskåp (i plåt med hjul) utgör basen för min förvaring.

Ett tips är att sätta upp träskivor så att boxen blir sluten. På så vis kan du även utnyttja att hänga saker på väggen och får då mkt större utrymme.

Jag har mina täcken och rena schabrak i dynlåda (sådana till soldynor), men jag sett många som köpt in nya soptunnor (finns i snygga färger som gör att de inte ser så "sopiga" ut :D) och förvarar täcken och annat i. Fördelen är att de går på hjul och är lätta att förflytta. Nackdelen är att de är så djupa att det är lite jobbigt att nå sakerna i botten. I övrigt är de praktiska!

Tack för alla tips:idea:Har lite garderober och så som vi ska använda till täcken och annat , det var just det där med sadlarna att kunna förvara dom helst i något skåp eller liknande soom går att låsa.
Fler tips någon?:D

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 485
Senast: WildHorse
·
Anläggning Eventuellt ska vi ha hästarna hemma framöver. Vi har lagård och ett tomt utrymme där bredden är 4 m och längden är strax över 7 m... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 832
Senast: Johannna1
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 257
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka