Stämmer. Så får man inte göraDet är nog inte alls tillåtet, så det vill jag inte göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer. Så får man inte göraDet är nog inte alls tillåtet, så det vill jag inte göra
Bygga uteboxarna då? Eller någon form av utestall?Det är nog inte alls tillåtet, så det vill jag inte göra
På ett stall jag stod i för 100 år sedan hade de byggt om en fölbox till två separata boxar och gjort så. Det funkade absolut för de ponnysarna men var ett litet stall.Stämmer. Så får man inte göra
Det kan det bli i framtiden, men inte just nuBygga uteboxarna då? Eller någon form av utestall?
Det betyder inte att det är tillåtet.På ett stall jag stod i för 100 år sedan hade de byggt om en fölbox till två separata boxar och gjort så. Det funkade absolut för de ponnysarna men var ett litet stall.
Halvt OT men herregud vad mycket tokiga saker man ser. Ffa minimalt med brandskydd och noll ventilation ("Vaddå, det är ju springor i väggen/dörren står öppen/jag har inte märkt svartmöglet i taket" )Det betyder inte att det är tillåtet.
Då är det nog svårt att få till om inte hästarna klarar av att gå i en större box tillsammans och ni inte kan bygga något annat utanför den befintliga byggnaden och det inte gick med dörrar direkt ut tyvärrDet betyder inte att det är tillåtet.
Så kan man ju såklart se det, men jag vill komma på den bästa lösningen utifrån de dåliga förutsättningarna och jag vill gärna ha två boxar till dponny för säkerhets skull, men funkar det inte så gör det inte detDå är det nog svårt att få till om inte hästarna klarar av att gå i en större box tillsammans och ni inte kan bygga något annat utanför den befintliga byggnaden och det inte gick med dörrar direkt ut tyvärr
Jo absolutDu kan inte tänka dig en mindre sällskapshäst?
Då kan du nog få plats med två boxar om du vill.Jo absolut
Det betyder inte att det är tillåtet.
Jag vet folk som försökt men sedan ändrat sig. Känner inte till någon som dragit det så långt som till förbud och överklagande.Vet du någon som fått prövat och inte fått det godkänt? Eller står det i några föreskrifter att det inte är tillåtet?
Jag skulle hellre gå igenom en box med gott om plats än en trång gång för att komma förbi utanför boxen. Plus att man inte behöver "stjäla" boxyta för att göra en gång. Om man nu ska välja det "minst dåliga" alternativet. Gruppbox förstår jag att man kanske inte vill begränsa sig till om det är två hypotetiska hästar man ska bygga till och man inte vet hur bra de funkar ihop.
Jag vet folk som försökt men sedan ändrat sig. Känner inte till någon som dragit det så långt som till förbud och överklagande.
Det handlar ffa om brandskydd och möjligheten till säkra passager generellt.
Att alltid behöva flytta häst 1 för att nå häst 2 är inget jag ser som en smidig lösning heller.
Hade hellre valt en mindre sällskapsponny alla dagar. De äter mindre och skiter mindre och kostar generellt mindre också
Öppning i hörnet med skjutdörr kan ju funka med din ritning.Man kan ju gå igenom boxen fast den andra hästen är kvar också. Vi har haft så tillfälligt, men eftersom det bara var 3 hästar i stallet totalt så gjordes det aldrig någon riktig prövning på det... Men då hade vi iof öppningarna i hörnet så blev ju inte så lång bit genom boxen.
Visa bifogad fil 125104
Ja, jag vet flera som inte fått det godkänt. Det har med utrymningsmöjligheten att göra. Alltså vid brand t ex.Vet du någon som fått prövat och inte fått det godkänt? Eller står det i några föreskrifter att det inte är tillåtet?
Jag skulle hellre gå igenom en box med gott om plats än en trång gång för att komma förbi utanför boxen. Plus att man inte behöver "stjäla" boxyta för att göra en gång. Om man nu ska välja det "minst dåliga" alternativet. Gruppbox förstår jag att man kanske inte vill begränsa sig till om det är två hypotetiska hästar man ska bygga till och man inte vet hur bra de funkar ihop.
Ja den är på kortsidan, en stor hög dubbeldörr
Bra förslag ! TackDu skulle ju kunna göra nåt sånt här för att maxa boxytan till 2 d-ponny.