"Sadelannons"

M

metropxx

Jag höll på att slösurfa lite på olika annonssidor.

Då dök det upp enn sadel som jag kännde igen, eller jag kännde igen bakgrunden.
Det var min förra medryttarhästs sadel.

Det jag hajjade till i annonsen var att det stog "lite använd".
Om ni läser en annons på en sadel, vad anser ni då är lite använd?

Denna sadel har i stort sätt varit använd 6 dagar i veckan(ibland mer) i över ett år.
Ägaren köpte den själv beg så innan dess har den också varit använd.
Räknas det som lite använd?

Jag själv tycker inte det.

Sv: "Sadelannons"

Lite använd ser jag som riden i ett 20-30 tal gånger, så i annonsens fall tycker jag verkligen inte att det borde stå lite använd.

Tycker heller inte att den är lite använd när hon andvänt den så mycke + att hon själv köpt den beg.

Nja, lite använd betyder väl för mig att man använt en sadel sporadiskt över ett antal månader/år, alternativt ridit mycket men under en väldigt kort tid.

Med lite använd tycker jag väl ca 10 ggr.
har själv en sadel jag tänkte sälja som absolut inte är använd mer än så, högst.
Om man använt en sadel regelbundet i ett år så ska man skriva att den är ett år gammal tex.
Usch vad man blir leds på oärliga annonsörer.

Lite använde skulle jag tolka som om den är sparsamt använd eller varit sadel nr 2 som bara använts ibland. 6 d/v måste väl räknas som mer regelbundet använd? Bättre att de skirver väl använd men i gott skick.

Lite använde skulle jag tolka som om den är sparsamt använd eller varit sadel nr 2 som bara använts ibland. 6 d/v måste väl räknas som mer regelbundet använd? Bättre att de skirver väl använd men i gott skick.

På pricken vad jag skulle skriva..;) Att man skriver om skicket också..

sadeln har använts 288 gånger på ett år om hon användit sadeln 6 dagar i veckan..

tycker inte att den är knappt använd då. tvärtom den är välanvänden.
det är fult att ljuga. aja baja

Nej, absolut inte lite använd tycker jag! :o

Men, nu kapar jag tråden lite, FÖRLÅT, men om man nu lägger ut en sadel på annons med bild, beskrivning o.s.v., brukar de vara svårsålda eftersom att de säljs över internet??
Nu menar jag sadlar som kostar från 1000kr-7000kr, alltså i den prisklassen, både nya o begagnade.
Tacksam för svar!

Mvh Toker :)

Tycker absolut inte att det är "lite använd". När jag tycker att den är lite använd så ska den vara använd max. 30 ggr, inte mer!

Men lite använd är väll en definitionsfråga ? Beroende på hur gammal sadeln är ?

Har jag en sadel som är 3 år men använd konternuerligt 6 dagar i veckan i 6 månader , och därefter legat i stallet då är den väll lite använd om den är 3 år gammal ??

Mvh mia

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 416
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka