Sadel till kbl-travare?

L

Lappdoris2000

Jag undrar vad ni som har kallblodstravare här har för westernsadel? Skulle vilja fått ngt tips på något sadelmärke som man skulle kunna prova..
// Jenny :angel: :rofl:

Sv: Sadel till kbl-travare?

Min kbltravare har en Rocking R. Bra med mank- och bogfrihet på den sadeln, dessutom riktigt skön att rida i.

Grapewine skrev:
Min kbltravare har en Rocking R. Bra med mank- och bogfrihet på den sadeln, dessutom riktigt skön att rida i.
Var sitter "bogfriheten" på din sadel? Om du sadlar så att bogarna kommer under sadeln då har du lagt sadeln på fel ställe! sadeln skall ligga på ryggmusklerna bakom bogarna!

sen är frågan: vilken sadel passar på min häst? Omöjligt att svara på!
Vilken storlek på skorna ska jag ha?

Bill skrev:
Var sitter "bogfriheten" på din sadel? Om du sadlar så att bogarna kommer under sadeln då har du lagt sadeln på fel ställe! sadeln skall ligga på ryggmusklerna bakom bogarna!

:rofl: Läste precis mitt eget inlägg och undrar vad jag tänkte på?!?!? Självklart ska inte sadeln ligga på bogarna! Får skylla på sömnbrist... :angel:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar