sadel/foderkammare

Sv: sadel/foderkammare

Du får väldigt gärna utveckla, har aldrig hört talas om sådana element (:eek:)

För inredning i sadelkammare säger jag bara två saker: skolkrokar (45 kr/st på bygghandel) och Antonio trådhyllor från ikea... Vi har också haft turen att komma över några klädskåp i samband med rivning av byggbod som kommit väl till pass (ommålade). Efter bilderna togs har det kommit till ytterligare en rad med krokar, de är helt omumbärliga!

HPIM1181.jpg

HPIM1179.jpg

Du får väldigt gärna utveckla, har aldrig hört talas om sådana element (:eek:)

Det är ett rör med en platt spiral utanpå, elementet är oftast fyllt med sand och det finns inget som direkt kan börja brinna. Du kan till och med torka vantarna på det utan fara:D
Sök på google på kamflenselement så får du nog fram en bild också.
Tyvärr kostar de en slant, men det kan det ju vara värt att slippa en stallbrand bara för att någon glömt elementet på en natt samtidigt som det trillar ner en jacka/vojlock etc ovanpå.

kl*

Jag såg i någon tråd här om någon som hängt upp sånna fällbara sadelhängare ganska högt upp på väggen, så hängde dom täcke där, skitsmart för man kan ju fälla in dom när man inte torkar täcke :idea:

Oj, min gamla tråd :D

Kan iallafall meddela att sadelkammaren, mitt projektarbete är färdigt, vg fick jag på det.

Har en massa bilde rjag akn lägga in sen.

Det är iallafall en vägg med två långa "brädor" där vi hänger täcken, och motsatta sida är dörren och täckeshängare till mindre täcken. Sedan har jag en sida med ett element och en massa skyddd o bortsar o lådor o sån skit. den sista väggen har vi hängt alla sadlar, selar och träns. Intryckt där det får plats finns alla fodersäckar, längtar efter en foderkamamre men det får bli vid ett senare tillfälle...

Det man ser när man kommer in:

anvnd.jpg

En annan vinkel:

IMGP9121.jpg

Så här sitter täckeshängarna fast

IMGP9119.jpg

Mer täcken, motsatta sidan. Nu är det ett ganska stort skåp där säckarna står på bilden, för alla smörjgrejjer o andra flaskor, burkar o sånt

IMGP9115.jpg

Träns, selar, sadlar osv...

IMGP9113.jpg

vi har fodret i sadelkammaren det går jätte bra fast vi brukar inte torka täckena där det gjor vi i källaren

Men kan sätta hyllor längs taket där man kan ha vinter täcken på sommarn och schabrak och sånt

har inte läst hela Tråden så nån kanske har tipsat om det redan

Startpompe: Det är väl mer att det tar så mycket plats som gör att jag skulle vilja ha det på ett annat ställe. Det skulle ge mer utrymme i själva sadel/selkamamren.

Volvo: Mammas idé, o så fick man lite nytta av den där balken också :D

aa men jag såg att någon annan hade skrivit att det var en problem:laugh: då skrev jag att det inte var det iaf inte för oss:D

Se till att isolera ordentligt. Jag har byggt mig en liten kammare och har tänkt att ha en frostvakt inkopplad. Belysning och element är viktigt att det är märkt för fuktiga miljöer. Ordentliga hyllor uppsatta nära taket som man kan lägga upp vintertäcken och annat skrymmande på är bra. Olika nätkorgar för flaskor, lindor mm.

Jaha du menade så. Fodret tar slut så fort så det hinner ju inte bli så förstört och vi torkar inte nåra täcken därute. Så det största problemet för mig har varit att det tar så mycket plats.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
950
Senast: Gunnar
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 149
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar