1744325107791.webp

Vad är du orolig för? Svårt att se för bilderna var suddiga men vad är det för bil och modell? Privat eller firma? Går att få ut carfax om det är privat och via bilregistret kan man se hur besiktningen sett ut över tid om du har reg nr
Rost (orolig första gångs köparen 😂)

Bilhandlare (men 2st privat ägd innan) men går få besiktning ändå? Isåfall pmar jag reg numret

Edit: Läste igen, ja besiktning om godkänd eller inte har jag kikat upp på bilregister

Det är alltid ett vågspel att köpa begagnad bil.
Om du nu är rädd för rost så bör du snararde kolla bärande balkar med mera under bilen. Lika så vilket skick avgassystemet är i.
Krävs rätt mycket rost på karossen för att bli ett riktigt problem inom närtid. Däremot inte så roligt kanske.

På besiktningen så handlar det mest om att det ska vara farligt vasst eller så så att man kan göra sig illa på. Sen beror det ju såklart lite på vad bilen kostar.
Det är oftare värre med slitdelar som remmar, bromsar, fjädrar osv tycker jag.
Beroende på hur långt den gått.
Firma är ju tyvärr ingen garanti för att den är fräsch och väl underhållen.

Svårt på bilderna då de var så suddiga men jag såg ingen rost jag hade oroat mig för?

@Halcyon Eller menar du att de kanske lackat om, som var min första tanke..

Möjligen att de lackat om då. Men om det inte är som kex under när man klämmer hade jag inte oroat mig för rosten i sig.

Om det är en Octavia så är dom äldre bodymålade med en "noppig" färg under tröskeln o neråt, ser ut som någon lackat en del av det

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 376
Senast: Liten
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra... 2
Svar
35
· Visningar
6 905
Senast: ptr
·
Foder & Strö Jeg har en 5-årig Pinto, som på grund av skada/skador inte gjort någonting sen inridning i sommras. :( Han är ca 1.70 cm och en slank...
Svar
4
· Visningar
993
Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
994
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka