Jag var på bana så det var fullt lagligt :D

Det var många som trodde att min 9-3 var en omålad polisbil kan jag säga... det var ofta folk tvärnitade när jag hamnade bakom dem :rofl:
Mmm men seg att köra och svänga innan man kommer upp i hastighet :p och tycker faktiskt den är väl lättsvängd när man kommit upp i hastighet.

V50?! :eek: :yuck: :rofl:

Den är verkligen skit, jag har haft flera i min omgivning och den enda som var acceptabel var den som hade fått allt fixat av en tidigare ägare! :D
Jaja, förstår vad du menar. Varför tror du jag skrev att den är en Ford Focus, men tänkte att allt beror på. Hur mycke ts ska köra, vilket skick den är från början osv.
Däremot är den inte ett kassaskåp att manöverera.
Jag gillade faktiskt min 4wd V50 summum så länge den var fräsch (haft i snart 8 år och köptes beg med år på nacken redan då.
Nu är den däremot skrotfärdig och det är nog den vanligaste äldre Volvomodellen på blocket. Det kan ju finnas en anledning 😇.
Men den har inte V70 kvalitet för mig.

Men jag har några få krav på bilar. Och det största är att de ska få dra mitt hästsläp på B-kort och göra det obehindrat.

Undantaget som bekräftar regeln :D Jag tar inte i en V50 med tång ens.
Jisses 40000 mil. Min har vi gett upp om på 27000 mil eller nåt sånt. Elller var det 30?
Men det är något lager som brummar något enormt. Verkstan misstänker i drivaxeln eller något liknande och det är för dyrt att felsöka för att det ska vara värt.
(ja hjullagren är såklart kollade).

Ptja, prova till exempel en V70, En V40 och eventuellt en V50 (men just den är på ett sätt llika mycket en Ford Focus enligt Volvoentusiasterna).
Det du har povat är väl liksom en mer en SUV.

I ditt läge om du inte vill ha Volvo hade jag sneglat mer på de japanska märkena.
Men jag vet inte direkt något om hållbarhet på Volksvagen.
Uhm hur kom Ford Focus in i det här? Det är inget som helst fel på en Ford Focus halvcombi, de brukar sägas vara kul att köra. De är inte ett dugg pansarvagnaktiga (har en)

Är det inte något mer än bottenplattan som inte "är" Volvo på V50?

Jaså V40 är en Mitsubishi-platta, det hade jag inte koll på.
V40 brukar inte Volvofansen vara lika ogillande mot vad jag märkt 😁.

Jag TROR att iaf en del av motorerna kan vara Ford... men eftersom jag inte tar i en V50 har jag inte satt mig in i detaljerna :D

V40 har i allmänhet en Volvo-motor förutom en variant... och den är hjärtligt avskydd :p Min V40 har en Volvo-motor dock.

Uhm hur kom Ford Focus in i det här? Det är inget som helst fel på en Ford Focus halvcombi, de brukar sägas vara kul att köra. De är inte ett dugg pansarvagnaktiga (har en)
Jag menade inte att en V50 var pansarvagn heller utan rekommenderade att eventuellt prova den istället för den pansarvagn ts provat?
Varför Ford Focus kom in i det har du fått svar på, men jag sade inget om Fords köregenskaper.
Men det finns annat med V50 som gär att andra äldre Volvomodeller är att föredra.

Jag menade inte att en V50 var pansarvagn heller utan rekommenderade att eventuellt prova den istället för den pansarvagn ts provat?
Varför Ford Focus kom in i det har du fått svar på, men jag sade inget om Fords köregenskaper.
Men det finns annat med V50 som gär att andra äldre Volvomodeller är att föredra.

Snackar vi pansar-Volvo får vi nog gå tillbaka lite längre än en V50... :D De kanske inte var roliga att köra men de höll lika bra som en pansarvagn :rofl:

Jag TROR att iaf en del av motorerna kan vara Ford... men eftersom jag inte tar i en V50 har jag inte satt mig in i detaljerna :D

V40 har i allmänhet en Volvo-motor förutom en variant... och den är hjärtligt avskydd :p Min V40 har en Volvo-motor dock.
Stämmer nog med vad jag hört också. Eller vissa säger "det är inte mycket som är Volvo på denna.
Men med det sagt så gillade jag ju faktiskt min V50 rätt länge. Men det var nog en hel del pga 4wd och den större motorn.
Den med mindre slagvolym gillar jag inte lika mycket 😅.

Ja, just det. Det är en V40 modell man inte ska ha. Men jag minns inte vilka specifikatio er det var. Och jag orkar inte googla.

Snackar vi pansar-Volvo får vi nog gå tillbaka lite längre än en V50... :D De kanske inte var roliga att köra men de höll lika bra som en pansarvagn :rofl:
Haha. Det äldsta jag kört själv är nog faktiskt 945. Tog körkort sent 😇. Jag gillade den också. Kul och nyttig att köra på vintern.

Men jag gillar våra V70s bäst.
(Ja, vi har alltid 3 bilar i körsskick då äldre bilar kan gå sönder och vi är beroende av varsin).
En i reserv när en behöver lite mekande.
Just nu står 5 Volvos på gården...
Men minst en, kanske två borde åka iväg till skrot eller riktig entusiast.
Den ena är den där V40n vi har svårt att skiljas från.

Nej, förstår. Vet inte skulle skriva riktigt förklara vad inte vill ha. Mest styrning att inte ska kännas köra en "buss" 😁
Men hur stor bil behöver du?
Kombi?
Större bil kan ofta ha sämre svängradie, men inte alltid.
Tänker att det kanske kan vara längden, höjden och/eller svämgradien som gör att det känns som buss för dig?

Om du klurar ut vad som gav den känslan så kanske det är lättare att hitta vilka modeller du ska eller inte ska överväga?

Stämmer nog med vad jag hört också. Eller vissa säger "det är inte mycket som är Volvo på denna.
Men med det sagt så gillade jag ju faktiskt min V50 rätt länge. Men det var nog en hel del pga 4wd och den större motorn.
Den med mindre slagvolym gillar jag inte lika mycket 😅.

Ja, just det. Det är en V40 modell man inte ska ha. Men jag minns inte vilka specifikatio er det var. Och jag orkar inte googla.

Det är en bensinare från första generationen, 1.8i med 125hk. Tydligen sotar den gärna igen med totalt haveri som följd. Jag har som sagt en Silver line så den har en 2.0T på 165hk.

Edit: Och fast den är gammal är hästarna pigga :love:

Behöver du utrymme i bilen, då hade jag valt 9-5, 9-3,an är väldigt trång. Jag hade en 9-5 Aero, bästa bilen jag haft. hade en -05,a enda negativa var hundbenen med sin rost. Även haft en 9-3 sportsedan. men sedan var inte min grej, sambon är inne på sin andra 9-3x, första var diesel och denna är bensin/entanol, Mycket törstig. Min gick hyffsat billigt för vara Aero, ju fortare jag körde desto mindre drack han. Kör volvo V70 gen 1 idag, lite mindre hästar, men ändå okej bil.

Nä. det är ford som fått volvos trötta,sega, urtråkiga motorer

Men hur stor bil behöver du?
Kombi?
Större bil kan ofta ha sämre svängradie, men inte alltid.
Tänker att det kanske kan vara längden, höjden och/eller svämgradien som gör att det känns som buss för dig?

Om du klurar ut vad som gav den känslan så kanske det är lättare att hitta vilka modeller du ska eller inte ska överväga?

Det blir iaf inte en Saab (inte den jag kika på) om nån undrar

Behöver inte stor bil alls, Saab var ett alternativ fundera på men blir att stryka. Bara hoppas dyker upp en bra bil snart, har inte bråttom.

Hade kunde välja och vraka, så en automat Skoda Fabia men dom växer banne mig inte på träd :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 340
Senast: Liten
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra... 2
Svar
35
· Visningar
6 842
Senast: ptr
·
Foder & Strö Jeg har en 5-årig Pinto, som på grund av skada/skador inte gjort någonting sen inridning i sommras. :( Han är ca 1.70 cm och en slank...
Svar
4
· Visningar
967
Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
975
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI