Mmm men seg att köra och svänga innan man kommer upp i hastighetJag var på bana så det var fullt lagligt
Det var många som trodde att min 9-3 var en omålad polisbil kan jag säga... det var ofta folk tvärnitade när jag hamnade bakom dem![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mmm men seg att köra och svänga innan man kommer upp i hastighetJag var på bana så det var fullt lagligt
Det var många som trodde att min 9-3 var en omålad polisbil kan jag säga... det var ofta folk tvärnitade när jag hamnade bakom dem![]()
Pfft. Min v50 var hur bra som helst faktiskt. Tills den fick rosthål och spridarna behövde bytas kring 40 000 mil, då gav jag upp om den. Det var inte värt kostnaden.
Jaja, förstår vad du menar. Varför tror du jag skrev att den är en Ford Focus, men tänkte att allt beror på. Hur mycke ts ska köra, vilket skick den är från början osv.V50?!![]()
![]()
Den är verkligen skit, jag har haft flera i min omgivning och den enda som var acceptabel var den som hade fått allt fixat av en tidigare ägare!![]()
Jisses 40000 mil. Min har vi gett upp om på 27000 mil eller nåt sånt. Elller var det 30?Undantaget som bekräftar regelnJag tar inte i en V50 med tång ens.
Uhm hur kom Ford Focus in i det här? Det är inget som helst fel på en Ford Focus halvcombi, de brukar sägas vara kul att köra. De är inte ett dugg pansarvagnaktiga (har en)Ptja, prova till exempel en V70, En V40 och eventuellt en V50 (men just den är på ett sätt llika mycket en Ford Focus enligt Volvoentusiasterna).
Det du har povat är väl liksom en mer en SUV.
I ditt läge om du inte vill ha Volvo hade jag sneglat mer på de japanska märkena.
Men jag vet inte direkt något om hållbarhet på Volksvagen.
Uhm hur kom Ford Focus in i det här? Det är inget som helst fel på en Ford Focus halvcombi, de brukar sägas vara kul att köra. De är inte ett dugg pansarvagnaktiga (har en)
Är det inte något mer än bottenplattan som inte "är" Volvo på V50?V50 har samma bottenplatta som Ford Focus. V40 (iaf gen I) har samma grund som Mitsubishi Carisma.
Är det inte något mer än bottenplattan som inte "är" Volvo på V50?
Jaså V40 är en Mitsubishi-platta, det hade jag inte koll på.
V40 brukar inte Volvofansen vara lika ogillande mot vad jag märkt.
Jag menade inte att en V50 var pansarvagn heller utan rekommenderade att eventuellt prova den istället för den pansarvagn ts provat?Uhm hur kom Ford Focus in i det här? Det är inget som helst fel på en Ford Focus halvcombi, de brukar sägas vara kul att köra. De är inte ett dugg pansarvagnaktiga (har en)
Jag menade inte att en V50 var pansarvagn heller utan rekommenderade att eventuellt prova den istället för den pansarvagn ts provat?
Varför Ford Focus kom in i det har du fått svar på, men jag sade inget om Fords köregenskaper.
Men det finns annat med V50 som gär att andra äldre Volvomodeller är att föredra.
Stämmer nog med vad jag hört också. Eller vissa säger "det är inte mycket som är Volvo på denna.Jag TROR att iaf en del av motorerna kan vara Ford... men eftersom jag inte tar i en V50 har jag inte satt mig in i detaljerna
V40 har i allmänhet en Volvo-motor förutom en variant... och den är hjärtligt avskyddMin V40 har en Volvo-motor dock.
Haha. Det äldsta jag kört själv är nog faktiskt 945. Tog körkort sentSnackar vi pansar-Volvo får vi nog gå tillbaka lite längre än en V50...De kanske inte var roliga att köra men de höll lika bra som en pansarvagn
![]()
Men hur stor bil behöver du?Nej, förstår. Vet inte skulle skriva riktigt förklara vad inte vill ha. Mest styrning att inte ska kännas köra en "buss"![]()
Stämmer nog med vad jag hört också. Eller vissa säger "det är inte mycket som är Volvo på denna.
Men med det sagt så gillade jag ju faktiskt min V50 rätt länge. Men det var nog en hel del pga 4wd och den större motorn.
Den med mindre slagvolym gillar jag inte lika mycket.
Ja, just det. Det är en V40 modell man inte ska ha. Men jag minns inte vilka specifikatio er det var. Och jag orkar inte googla.
Nä. det är ford som fått volvos trötta,sega, urtråkiga motorerJag TROR att iaf en del av motorerna kan vara Ford... men eftersom jag inte tar i en V50 har jag inte satt mig in i detaljerna
V40 har i allmänhet en Volvo-motor förutom en variant... och den är hjärtligt avskyddMin V40 har en Volvo-motor dock.
Men hur stor bil behöver du?
Kombi?
Större bil kan ofta ha sämre svängradie, men inte alltid.
Tänker att det kanske kan vara längden, höjden och/eller svämgradien som gör att det känns som buss för dig?
Om du klurar ut vad som gav den känslan så kanske det är lättare att hitta vilka modeller du ska eller inte ska överväga?