Så typiskt...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pemi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 638

pemi

Trådstartare
Ska betäcka mitt 7-åriga halvblodsto för första gången i år. Har tyckt mej ha bra koll på brunsten även om hon har "tysta" brunster, men oj så lurad jag blev... Åkte till hingststationen igår och var övertygad om att hon var på väg in i brunst, Döm om min förvåning då hon istället ovulerat för max 2 dagar sen...

Nu blir det till att spruta igång henne, får sprutan på onsdag så hoppas vi på seminering på fredag.

Lite extra kul då hon är min först egna uppfödning som ska betäckas nu. :)

Sv: Så typiskt...

Du är inte den ända som sagt "så typiskt" :d jag har sagt det 3 gånger av 3 möjliga :angel: min 5åring som inte visat brunst sen i jan började brunsta samma dag som 4åringen jippie tänkte jag.. Dock tack vare kristihimmels färd så hann vi inte få sperma till 5åringen. 4 åringen har dock kvar sitt o blir seminerad.. Då får hon ett huggorms bett innan vi ska åka hem :s tredje stoet hade släppt, som din, väldigt nyligen så hon ska med sprutas. Himla massa typiskt här alltså! :)

Liknande trådar

Avel Ni som är lite bättre på det här med brunster o beteckningar än jag som är nybörjare! Mitt sto har nu stått en vecka hos hingsten...
Svar
1
· Visningar
1 314
Senast: Miaa
·
Avel Jag har många års erfarenhet av hingstar och avel. Vi betäcker alla ston för hand och har aldrig haft några skador på stona fram tills... 2
Svar
23
· Visningar
6 644
Senast: Kolbeinn
·
Avel Hej! En kompis till mej har ett sto som de betäckt 2 somrar i rad. Första sommaren var hästen brunstig i början av sommaren...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: Sickan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 500
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10