Så SJUKT bäbissugen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Madick

Trådstartare
Idag är jag helt vimsig. Fick reda på att en ung kille på jobbet ska ha barn i sommar, och sen dess har jag gått omkring i nåt halvdrömmande tillstånd och bara VILL HAAAAA en bäbis! Och så smyger det in det där "om jag bara skaffat barn tidigare så man hann med flera". Killen ifråga är nyss fyllda 20.

Jag är så avundsjuuuuuuk! Hmm, har ägglossningen med det hela att göra tro?!

Jag kanske ska åka och låna Josses bäbis ett tag så det går över :idea: :rofl:
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Jag vet hur det är.... det värsta är att jag börjar snart bli gammal, är bara 28 i år men har diabetes och är tillsagd av läkaren att skynda på om jag vill hinna.... varför är inte min sambo en normal kille man kan skaffa barn med???

Men jag prenumererar på alla de där Gravid, föräldrar o barn- tidningarna, så man kan iaf se sig mätt på dem... :D
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

AnnaKarinA skrev:
Jag vet hur det är.... det värsta är att jag börjar snart bli gammal, är bara 28 i år men har diabetes och är tillsagd av läkaren att skynda på om jag vill hinna.... varför är inte min sambo en normal kille man kan skaffa barn med???
Men jag prenumererar på alla de där Gravid, föräldrar o barn- tidningarna, så man kan iaf se sig mätt på dem... :D

Varför är han inte det, om man får fråga?
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Vi har extremt olika uppfattningar om hur barn ska uppfostras (han har en 12-åring vi har på halvtid :love: ) och man kan inte lita på honom, han ändrar saker och tinge hela tiden. Jag blev gravid en gång, fick ont i magen och blödde, då följde han inte med till sjukhuset ens. Så det känns som att man inte kan vara säker på var man har honom.
Sen kan vi inte prata heller, och jag tror jag skulle vilja ha möjlighet att ventilera åsikter och prata mycket, om jag skulle skaffa barn.

Sad but true... för skulle det bara funka skulle jag kasta p-pillrena idag.
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Jag är också enormt bebissugen och det bästa av allt är att sambon också vill ha barn men jag har bestämt att ta körkort kommer först innan det blir tillverkning!
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Ursäkta om detta låter hårt och elakt, det är inte min mening men...

...vore det inte bättre att släppa denna sambo som inte uppfyller dina krav, och istället se efter vad som finns därute? Den perfekta sambon/fadern kanske är närmare än du tror, bara att du inte ser honom för din nuvarande...?

Ett fint citat (som inte är enbart riktat till dig): "Jag är hellre lycklig själv än olycklig tillsammans"

All lycka åt dig!
/MosterMia!
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Svarar er båda : han är en jättetrevlig kille och det är äckligt bra mellan oss "när det är bra" om man så säger... jag har betsämt mig för att ta en allvarlig funderare på mitt liv, lite av problemet är dock att jag har två hästar här hemma som jag inte har råd att stalla in, och jag är ft. arbetslös. Jag KAN INTE sälja dem, den ene är f.ö 22 och har kvickdrag och så, vill inte sälja en sån häst som ändå är frisk och glad när hon blir bra omhändertagen.

Så det är så synd, vore det inte för det jag skrev i mitt förra inlägg skulle vi ha det jättebra, men jag vet att det inte kommer att bli bättre. Mitt eget fel, och det är väldigt fel av mig att sitta här och gnälla över hur han är, när jag inte gör ngt. åt det, jag vet... :(
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Jossan skrev:
*packar hans bäbisväska* :)

:bump: :bump: :bump:

Jihoo! :bump: undrar just var sambon skulle säga om jag kom hem med en bäbis, fniss!

Intressantast idag var dock en kommentar från en annan manlig arbetskamrat som självklart hört om mitt bäbissug: Bara ring min anknytning om du vill ha hjälp med saken... Hmm. Alltså, karl saknas inte, men tack för erbjudandet, typ.
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Madick skrev:
Idag är jag helt vimsig. Fick reda på att en ung kille på jobbet ska ha barn i sommar, och sen dess har jag gått omkring i nåt halvdrömmande tillstånd och bara VILL HAAAAA en bäbis! Och så smyger det in det där "om jag bara skaffat barn tidigare så man hann med flera". Killen ifråga är nyss fyllda 20.

Jag är så avundsjuuuuuuk! Hmm, har ägglossningen med det hela att göra tro?!

Jag kanske ska åka och låna Josses bäbis ett tag så det går över :idea: :rofl:

gaaah så bebsisusgen jag med e...
Ja o min sambo har försökt nu i ett helt år men inte lyckats medan alla ens vänner( ja det känns som om alla) blir gravida o får barn..
Nästan ännu värre då. Man har ju längtat sen man var liten. E 22 te sommaren o sambon 23.. problemet just nu e att han e halvt sjukskriven o har problem med. höften o läkaren vet ej av det e.. o jag e arbetslös.. kan det bli sämre... o sen att vi ej lyckas..:mad:


Det tar verkligen på en.. Man orkar ju inte hur mkt som helst.
Ingen annan här som försökt men inte lyckats...??:crazy:
Har du tråkigt så har jag två bra sidor som jag e inne på dagligen o tittar på gulliga magar o urgulliga bebisar o annat..
http://www.babyboom.nu Där jag heter TinkyWinky
o sen har vi http://www.familjeliv.se där jag heter tinkywinky

Gå gärna in o kika runt..
Men min favvo sida e BabyBoom...:banana:

Jo idag ringde jag o anmälde oss på infertilitets kliniken här i halmstad. men tyvärr så e väntetiden ca 3 månadet på att få hjälp... men men hoppas det går snabbare:)

Lycka till alla nu som e bebsisugna.. o håll ut en dag blir det er tur:bump:
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Jag har försökt bli gravid i 8 månader (10 försök) och har inte heller lyckats, så du är inte ensam! Även om det inte tröstar dig nu så är du ju trots allt ung! Själv är jag över 30 och det finns mycket mindre tid att spela på... Fast när man är mitt uppe i det så spelar det ju ingen roll: man vill ha barn NU!!

Jag vet inte hur det fungerar i halmstad men här i Stockholm där jag bor så har jag gått till en vanlig gynekolog (fick tid efter 2-3 veckor) som också kan genomföra en fertilitetsutredning (jag har gjort flera tester redan). Ett tips bara!

Lycka till!
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

jag fick inte tummen ur att börja övningsköra förrens jag redan var gravid i typ 5:e månaden :o
Fick körkortet 6 dagar innan bebisen föddes :bump: :bump: Och jag har svårt att se att jag skulle kunna klara mig utan körkort nu. Oj vad låst och "hemmafru" jag skulle vara/känna mig, då :eek: :eek:
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Du kan få komma hit och jobba istället för mig kan du se hur :devil: -igt det kan va när dom växer upp dom söta små varelserna.
Har en 1½åring och en 5½åring å tas med. Båda i trottsålder *gah*
Jag jobbar som au-pair. Visst är säkert enklare när det är en själv som blir mamman och är den stora hjälten i livet, hehe. Men så här är det rätt pissigt faktiskt.
Men barn ska jag nog ha endå! :)

För vissa gånger kan dom allt bli för söta :love:
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

aneka skrev:
Du kan få komma hit och jobba istället för mig kan du se hur :devil: -igt det kan va när dom växer upp dom söta små varelserna.
Har en 1½åring och en 5½åring å tas med. Båda i trottsålder *gah*
Jag jobbar som au-pair. Visst är säkert enklare när det är en själv som blir mamman och är den stora hjälten i livet, hehe. Men så här är det rätt pissigt faktiskt.
Men barn ska jag nog ha endå! :)

För vissa gånger kan dom allt bli för söta :love:

Alltså, jag har redan två barn (2 och 4 år). Och nog inser jag att det inte skulle bli lätt med en 3a, men det struntar liksom kroppen i. Just nu sitter spiral inne, men tanken är att det ska bli både en 3a och en 4a i framtiden.
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Ojj..oki då förstår jag. Jag som inte är tillräckligt påläst :smirk:
Kan förstå ditt bebissug..men du får väll åka och låna Jossans bebis lite, hon verkar ju behöva lite avlastning. Iaf så hon får duscha och gå på toa själv. :)
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

För oss tog det fyra år, och två IVF:er innan jag äntligen blev gravid. Nu har jag en helt underbar son på 11,5 månader och börjar också bli bebissugen igen... :love:
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Jag vet varför det är så vanligt med knappt 2 år mellan barnen... Vid 1 år är ungarna helt BEDÅRANDE UNDERBARA. Sen när man väl är gravid och tjurig och första barnet ca 1½ och helvidrigt så inser man att man kanske borde väntat lite :rofl:

Förrsten - saknade dig på Myrstacken!
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Ja, det är väl så det är.:D Men jag tror att det är rätt skönt med två relativt täta, då är man ju ändå inne i allt. Men kan tänka mig att det kan vara lite småjobbigt under graviditeten, man får väl skylla på hormonerna... :angel: ;)

Tyvärr hade lill-herrn en sån hosta att vi fick roa oss med ett läkarbesök i stället. Men nästa gång tänkte vi följa med, för ni tänker väl åka dit något mer?
 
Sv: Så SJUKT bäbissugen!

Absolut åker vi dit fler gånger! Och förhoppningsvis med bättre uppslutning än sist!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 806
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp