Så mycket bättre

Emtherlia

Trådstartare
Igår började Så mycket bättre igen!

Vad tyckte ni? Vilka tror ni kommer göra bäst covers? Vara intressantast att lyssna på?

Jag tycker Ola Salo var väldigt intressant att lyssna på och verkar ödmjuk. En skön kille helt enkelt, jag var däremot inte så imponerad av låtarna som de andra sjöng och försökte göra om. Bäst var Loves version.

Jag tror att det kommer vara Ola som kommer göra de bästa låtarna denna säsongen.

Jag älskade Familjens version av Breaking up with God! Orup gjorde en härlig version, en Oruplåt :)
Love Antells En av oss kommer dö ung gjorde mig glad, Amanda sjöng alla våra känslor.... och det var faktiskt ett bra låtval av Carola. Kajsa Grytt.... njäääääe.

Ola är en underbar människa <3

Jag såg bara sista delen igår så jag såg bara middagen.
Jag var faktiskt tveksam att höra dom andras versioner då jag jag älskar originalen.
Av dom på kvällen gillade jag Familjens bäst.

Jag håller med @CillaW :)

I övrigt så har jag ingen aning om vem Kajsa Grytt är. Har googlat men det säger mig fortfarande ingenting.
Jag ser fram emot Carolas och Orups dagar för att se om några har valt de äldre hitsen som är mina favoriter. Tror att Amanda skulle kunna göra Hey Mickey eller Tokyo jäkligt ballt! Och jag skulle vilja höra en Ola-version av Då står pojkarna på rad :)
Familjen är en väldigt duktig musiker så hans och Olas versioner av andras låtar tror jag kommer bli bäst.

Sångmässigt är Carola och Ola Salo de som är bäst och säkert kommer leverera bra versioner. Orup har många bra låtar så det blir säkert en bra dag. Amanda Jensen låter som hon låter i allt, en del gillar det, jag tycker det är sådär. Det skulle säkert låta ångestfyllt även om hon sjöng "Hej tomtegubbar". Grytt känns som nån proggutfyllnad. Årets vad-han-nu-heter-från-nationalteatern-som-slaktade-låtar.

Usch, jag gillar inte programformen så jag har nästan aldrig sett det. Men när Ola Salo och Carola är med måste jag ju. Om inte annat så för att se mötet mellan dem.

Igår tyckte jag att Kajsa Grytt var bäst.

Carola höll sig mest i bakgrunden vid middagen, läste att hon tyckte att diskussionerna var så intellektuella och att hon ansåg sig vara mer "street-smart". :grin: Ola var väldigt intressant att lyssna på, synd att det inte fanns mer tid att komma honom mer inpå livet.

Jag gillade Orup, Carola, Love och Familjen mest och blir imponerad när de översätter till svenska och ändå får ihop det.

Carola höll sig mest i bakgrunden vid middagen, läste att hon tyckte att diskussionerna var så intellektuella och att hon ansåg sig vara mer "street-smart". :grin: Ola var väldigt intressant att lyssna på, synd att det inte fanns mer tid att komma honom mer inpå livet.

Jag gillade Orup, Carola, Love och Familjen mest och blir imponerad när de översätter till svenska och ändå får ihop det.
Hon har det inte lätt, Carola. Hon får kritik när hon stjäl hela showen - och hon får det tydligen även när hon tonar ner sig.

Jag läste också det där hon sagt men läste det inte alls med en smirk. Tvärtom tyckte jag att hon var modig som vågade berätta att hon inte hängde med i de andras samtal.

Jag såg inte igår utan har tittat på delar i Play nu. Gillade Amanda Jensen och Kajsa Grytt mest. Föredrar generellt de som förmedlar känsla mer än de som "bara" har bra sångröst. (Här får en språkpolis gärna träda in: Heter det de eller dem?)

Ola och Amanda har jag störst förväntningar på.

Jag såg inte igår utan har tittat på delar i Play nu. Gillade Amanda Jensen och Kajsa Grytt mest. Föredrar generellt de som förmedlar känsla mer än de som "bara" har bra sångröst. (Här får en språkpolis gärna träda in: Heter det de eller dem?)

Ola och Amanda har jag störst förväntningar på.
Du skrev rätt. :)

Hon har det inte lätt, Carola. Hon får kritik när hon stjäl hela showen - och hon får det tydligen även när hon tonar ner sig.

Jag läste också det där hon sagt men läste det inte alls med en smirk. Tvärtom tyckte jag att hon var modig som vågade berätta att hon inte hängde med i de andras samtal.

Nu vet jag inte vad som är bortklippt, men jag tyckte inte att de höll en särskilt hög nivå (jag har inte ens läst på högskola och jag tyckte inte att det var ngt som var konstigt). Hon måste verkligen ha levt isolerat om hon inte ens kan hänga med där. Jag har inte följt Carola slaviskt, men jag har aldrig tidigare fått den uppfattningen av henne, så det gjorde mig lite förvånad.

Däremot vill jag opponera mig emot att någon sa att hon är Sveriges enda superstjärna, det tycker jag verkligen inte stämmer. Carola har ju inte ens haft en vettig karriär utomlands...

Jag har inget emot Carola och jag tycker att hon sjunger väldigt bra, men detta reflekterade jag över.

Jag såg programmet sent igår kväll. Tyckte Ola Salo var påklistrat leende och larvig när de sjön. Han såg ut som om han försökte gilla fleras framträdande. Nu har jag aldrig varit något intresserad fan av honom, mer bara lite oengagerat gillat flera av låtarna. Det påverkar kanske.

Det ska bli spännande att se mer när alla blivit mer tajta med varann och hunnit bygga upp relationer.

Carola har jag alltid uppfattat som en duktig musiker men inte precis som medlem av Menza.... Kanske ändrar jag uppfattning, men det är inte direkt min förväntning.

Tyckte Ola Salo var påklistrat leende och larvig när de sjön. Han såg ut som om han försökte gilla fleras framträdande.
Det tänkte jag också på! Gjorde - måhända totalt fel - associationen till en präst som timme ut och timme in sitter och lyssnar på församlingsborna, uttråkad men måste hålla masken.

Nu vet jag inte vad som är bortklippt, men jag tyckte inte att de höll en särskilt hög nivå (jag har inte ens läst på högskola och jag tyckte inte att det var ngt som var konstigt). Hon måste verkligen ha levt isolerat om hon inte ens kan hänga med där. Jag har inte följt Carola slaviskt, men jag har aldrig tidigare fått den uppfattningen av henne, så det gjorde mig lite förvånad.

Däremot vill jag opponera mig emot att någon sa att hon är Sveriges enda superstjärna, det tycker jag verkligen inte stämmer. Carola har ju inte ens haft en vettig karriär utomlands...

Jag har inget emot Carola och jag tycker att hon sjunger väldigt bra, men detta reflekterade jag över.
Nej, det var ingen svår nivå. Men HON tyckte ju det, och då krävs det en del mod att erkänna det, tycker nog jag.

Det var väl Ola som sa att hon är Sveriges enda superstjärna? För mig blir avsändaren avgörande för vad det där betyder. Om t ex Sanna Nielsen sagt det om Carola hade jag tänkt Gud så överdrivet. Men när Ola Salo säger det så ligger det något helt annat i det, något som inte alls handlar om vettig karriär utomlands. Han förklarade det ju med att hon är en larger than life-person, det ger det helt andra dimensioner. Man behöver inte GILLA Carola för att se det.

Med risk för att drabbas av @CillaW s onda öga så säger jag att Ola Salo och The Arks musik inte är någon favorit för mig, däremot tycker jag att Ola Salo som person var intressant att lyssna på. Låtarna tycker jag är väldigt mycket mer The Ark än Ola Salo, och på något sätt känns det som det är vansinnigt svårt för andra artister att tolka ett bands musik när programmet fokuserar på den enskilda artisten.

Johan T Karlsson var kvällens behållning. Kajsa är Kajsa, hon kan vara magisk men den här musiken är inte hennes grej heller. Amanda, nja, och Love var tumme upp för tolkningen. Orup...nja. Han kan - så mycket bättre. Carola är liksom Carola - allt hon tar i blir Carola. Hon är så vansinnigt duktig sångerska så jag blir rörd bara av det, även om jag inte som sagt gillar musiken eller ens Carola.

Jag såg programmet sent igår kväll. Tyckte Ola Salo var påklistrat leende och larvig när de sjön. Han såg ut som om han försökte gilla fleras framträdande. Nu har jag aldrig varit något intresserad fan av honom, mer bara lite oengagerat gillat flera av låtarna. Det påverkar kanske.

Det ska bli spännande att se mer när alla blivit mer tajta med varann och hunnit bygga upp relationer.

Carola har jag alltid uppfattat som en duktig musiker men inte precis som medlem av Menza.... Kanske ändrar jag uppfattning, men det är inte direkt min förväntning.
Är du medlem av Mensa själv då? ;)

Jag tyckte också Ola Salo såg lite tillkämpat nöjd ut vid några av framträdandena. Men han sa väl också att han inte gillar att stå i centrum annat än på scenen? Då är det nog svårt när en kamera limmar på minsta skiftning i ens mimik.

Nej, det var ingen svår nivå. Men HON tyckte ju det, och då krävs det en del mod att erkänna det, tycker nog jag.

Det var väl Ola som sa att hon är Sveriges enda superstjärna? För mig blir avsändaren avgörande för vad det där betyder. Om t ex Sanna Nielsen sagt det om Carola hade jag tänkt Gud så överdrivet. Men när Ola Salo säger det så ligger det något helt annat i det, något som inte alls handlar om vettig karriär utomlands. Han förklarade det ju med att hon är en larger than life-person, det ger det helt andra dimensioner. Man behöver inte GILLA Carola för att se det.

Det var ju bara en liten del av alla samtal som kom med i det som sändes.

Vad gäller Olas "påklistrade" leende känner jag att jag får försvara honom lite. Han vill se det positiva hos alla, och uppskattar deras försök även om det inte alltid blir lyckat då han är en varm och äkta människa.

Det var ju bara en liten del av alla samtal som kom med i det som sändes.

Vad gäller Olas "påklistrade" leende känner jag att jag får försvara honom lite. Han vill se det positiva hos alla, och uppskattar deras försök även om det inte alltid blir lyckat då han är en varm och äkta människa.
Jo, det syntes väldigt tydligt även om man inte känner honom. Och jag tänkte inte på det som kritik mot honom. Hela programidén hade ju fallit lite om alla var sina scenpersonligheter även runt matbordet.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
435
Senast: Ray
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 668
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar