Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har det inte lätt, Carola. Hon får kritik när hon stjäl hela showen - och hon får det tydligen även när hon tonar ner sig.Carola höll sig mest i bakgrunden vid middagen, läste att hon tyckte att diskussionerna var så intellektuella och att hon ansåg sig vara mer "street-smart". Ola var väldigt intressant att lyssna på, synd att det inte fanns mer tid att komma honom mer inpå livet.
Jag gillade Orup, Carola, Love och Familjen mest och blir imponerad när de översätter till svenska och ändå får ihop det.
Du skrev rätt.Jag såg inte igår utan har tittat på delar i Play nu. Gillade Amanda Jensen och Kajsa Grytt mest. Föredrar generellt de som förmedlar känsla mer än de som "bara" har bra sångröst. (Här får en språkpolis gärna träda in: Heter det de eller dem?)
Ola och Amanda har jag störst förväntningar på.
Hon har det inte lätt, Carola. Hon får kritik när hon stjäl hela showen - och hon får det tydligen även när hon tonar ner sig.
Jag läste också det där hon sagt men läste det inte alls med en smirk. Tvärtom tyckte jag att hon var modig som vågade berätta att hon inte hängde med i de andras samtal.
Det tänkte jag också på! Gjorde - måhända totalt fel - associationen till en präst som timme ut och timme in sitter och lyssnar på församlingsborna, uttråkad men måste hålla masken.Tyckte Ola Salo var påklistrat leende och larvig när de sjön. Han såg ut som om han försökte gilla fleras framträdande.
Nej, det var ingen svår nivå. Men HON tyckte ju det, och då krävs det en del mod att erkänna det, tycker nog jag.Nu vet jag inte vad som är bortklippt, men jag tyckte inte att de höll en särskilt hög nivå (jag har inte ens läst på högskola och jag tyckte inte att det var ngt som var konstigt). Hon måste verkligen ha levt isolerat om hon inte ens kan hänga med där. Jag har inte följt Carola slaviskt, men jag har aldrig tidigare fått den uppfattningen av henne, så det gjorde mig lite förvånad.
Däremot vill jag opponera mig emot att någon sa att hon är Sveriges enda superstjärna, det tycker jag verkligen inte stämmer. Carola har ju inte ens haft en vettig karriär utomlands...
Jag har inget emot Carola och jag tycker att hon sjunger väldigt bra, men detta reflekterade jag över.
Är du medlem av Mensa själv då?Jag såg programmet sent igår kväll. Tyckte Ola Salo var påklistrat leende och larvig när de sjön. Han såg ut som om han försökte gilla fleras framträdande. Nu har jag aldrig varit något intresserad fan av honom, mer bara lite oengagerat gillat flera av låtarna. Det påverkar kanske.
Det ska bli spännande att se mer när alla blivit mer tajta med varann och hunnit bygga upp relationer.
Carola har jag alltid uppfattat som en duktig musiker men inte precis som medlem av Menza.... Kanske ändrar jag uppfattning, men det är inte direkt min förväntning.
Nej, det var ingen svår nivå. Men HON tyckte ju det, och då krävs det en del mod att erkänna det, tycker nog jag.
Det var väl Ola som sa att hon är Sveriges enda superstjärna? För mig blir avsändaren avgörande för vad det där betyder. Om t ex Sanna Nielsen sagt det om Carola hade jag tänkt Gud så överdrivet. Men när Ola Salo säger det så ligger det något helt annat i det, något som inte alls handlar om vettig karriär utomlands. Han förklarade det ju med att hon är en larger than life-person, det ger det helt andra dimensioner. Man behöver inte GILLA Carola för att se det.
Jo, det syntes väldigt tydligt även om man inte känner honom. Och jag tänkte inte på det som kritik mot honom. Hela programidén hade ju fallit lite om alla var sina scenpersonligheter även runt matbordet.Det var ju bara en liten del av alla samtal som kom med i det som sändes.
Vad gäller Olas "påklistrade" leende känner jag att jag får försvara honom lite. Han vill se det positiva hos alla, och uppskattar deras försök även om det inte alltid blir lyckat då han är en varm och äkta människa.