Så¨här söta är vi när vi sover (mer kattungar...)

Sassy

Trådstartare
Tycker om dig syrran:
v5019.jpg

Mmm, ligg still när du sover bara...
v5018.jpg

Här var det lugnare:
v5017.jpg

De är tvärsöta, och väldigt sålda :) Kommer köpare på söndag och nästa fredag för att hälsa på, jobbigt att hålla det besöksstädat jämt :angel:

Sv: Så¨här söta är vi när vi sover (mer kattungar...)

Söta!
Men hur kan du hålla reda på vem som är vem? :confused:

De har klorna målade med nagellack! Snart ska de få mjuka resårhalsband i olika färger. Vi ser skillnad på dem när vi hanterar dem, men inte på kort. Det är små detaljer som skiljer, lite olika pälskvalitet, lite olika benstomme, olika röstlägen. När man ställer ut en kull ska de vara så jämna som möjligt, så jag är glad att de är lika :)

Aha, det var en smart idé! :)
Förresten deras färg; är det bara grå den kallas?

Blå. Solid blå om man vill vara lite övertydlig. Både korater och russian blue har dessutom ljusa toppar som gör pälsen extra skimrande (Kallas silvertippade, men det är inte en korrekt färgbenämning utan bara ett sätt att förklara hur färgen ska se ut. Det har inget att göra med silveranlaget hos katt.)

Hanoo har mycket silver men så är det också ett anlag som utvecklas med ålder

Okej. Är den här ungen också blå? Svårt att se på den här bilden kanske..

06220007.jpg

:love: De är så bedårande.
Misstänker att de tultar runt och lever rövare rätt bra nu va? :D

Den ser blå ut. Alla grå katter är antingen blå eller lila, och lila är mycker ovanligt på huskatter. På mönstrade katter kan det vara svårare att se, en bruntigré kan vara så kall i färgen att den av gemene man kallas gråspräcklig, trots att den genetiskt är brun/svart.

De har precis lärt sig hur man tar sig ur hagen. Tur att matte kan trappa upp terrorbalansen och höja hagen 3 dm :devil:
De är fortfarande så pass små att jag inte vill ha dem i sängen när vi sover.

Jösses så underbara :love: :love: :) Jag älskar den där färgen :d riktigt söta.

//Smulis

Varför ska de vara så jämna som möjligt?
Olikheter förnöjer väl?

Eftersom vi avlar mot ett utseendemål är det en fördel om de är så lika det målet som möjligt. I min ras är bara en färg och en ögonfärg tillåten, alltså blir det extremt lika ungar om man "lyckas". En kull kan vara väldigt jämn även om de har helt olika färger, det är standard man jämför med.
Målinriktad avel ska ju ge ett förutsägbart resultat, om det skiljer mycket mellan katterna är resultatet inte förutsägbart. Vill man ha överraskningar är huskatter en bra idé, jag vill veta vad jag köper när jag köper katt och väljer alltså ras efter deras egenskaper.

Kattungar är väl en sak, men BLÅA kattungar :love:
Borde inte öppnat tråden :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 052
Senast: Squie
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 649
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix