Ryttarmärken

Kilroy

Trådstartare
Finns det några som tar ryttarmärken nu för tiden? Ni vet de som finns från lättaste lätt (vitt) till riktigt avancerat (guld). Jag tänkte att det kunde vara en kul aktivitet i klubben, en märkestagardag där alla rider upp för det märke som är lämpligt. Man kan få dem via tävlingsmeriter också men det vore roligare med en speciell dag.
Har ni tagit något märke? Själv har jag ett grönt som jag erövrade på ett ridläger när jag var tolv. Det börjar bli dags att utöka samlingen...

Sv: Ryttarmärken

På ridskolan i kommunen tar de ryttarmärken...Dock blir det ju inte bara under en dag eftersom det både är dressyr, hoppning och teori som måste göras.

På ridskolan här har de haft ryttarmärkestagning. Då har det gått att rida upp på de vanliga klubbtävlingarna och teoriproven har man kunnat göra i samband med dn vanliga teoriundervisningen. Jag har erövrat I och II, har gjort hoppningen för III och teorin för III och IV. Så, tänkte faktiskt försöka utöka samlingen. Jag tycker det är ett kul sätt att få en allsidig värdemätare på sina kunskaper.

Kilroy skrev:
Har ni tagit något märke?
Jag tillhör de där antikviteterna som har de gamla ryttarmärkena i brons och silver. Märkena försvann innan jag fick mitt guld, jag han bara med ett halvhjärtat försök med en häst som behövt ett år till eller i alla fall att dressyrprovet inte gick dagen efter terrängprovet...

Försvann? I så fall har de kommit tillbaka igen, det står om de olika märkena på ridsportförbundets hemsida.

Vi håller inte på med sånt på min klubb. Tyvärr.
Skulle va kul o ta alla märkena :p
Har ryttarmärke ett iaf som jag tog typ andra terminen jag red lr nått sånt i samband med nån sorts kurs tror ja.. :confused: :D

jo, det finns ryttarmärken nu också, men de ser inte likadana ut och man gör inte samma prov. Nuförtiden är det t ex banhoppning i stället för terränghoppning/terrängritt och inte ett bestämt dressyrprogram utan en lägsta nivå.

Det tog dessutom rätt lång tid innan de där som jag tycker är nya kom...

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 945
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 142
Senast: Åsa A
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 199
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar