"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Är såna saker vardagsmat på din arbetsplats, att folk dagligdags skäller på varandra på ett sätt de tycker är oacceptabelt? :(

Stackare, du kanske ska byta jobb? :crazy: Så behöver man verkligen inte ha det, det finns massor av arbetsplatser där sånt i princip aldrig händer, och definitivt inte varje dag. Att du ens orkar fortsätta på en så konfliktfylld arbetsplats, det är verkligen inte normalt om ni har det så varje dag.

haha eller vad man ska skriva.
du kanske ska läsa igen och ta in faktumet att väldigt många inkl mig själv har jobbat och varit runt i livet på väldigt många platser och har ett perspektiv rent allmänt, vilket framgår enligt det jag skrev, om man inte som du tydligen läste, tror att det jag skrev handlade om en personlig reflektion på en specifik situation. Det var liksom det som var poängen i det hela.....

din tolkning av det jag skrev blir helt absurd.....Hur i hela havet har du lyckats få det till att det handlar om vare sig mig själv eller min arbetsplats?
STACKARS dig som tror att jag skrev det jag skrev för att jag personligen har en miserabel arbetsplats situation... jisses.... Ditt klippta citat som du valde att dels klippa och dels totalt misstolkat i sig, blir rätt galet.
Har det möjligtvis att göra med att du inte gillat mina tidigare kommentarer om att det du ser på TV inte är allsanning? tragiskt isåfall med denna kommentar att du fattar agg pga att du får motsägelse ang ngt sånt och väljer att vrida till det med denna ytterst märkliga kontring i sammanhanget.

Senast ändrad:

Men inte kan man väl säga att AZ skällde på SS? Som jag förstod det så var detta mer slutklämmen på en massa som inte vi har fått se, lite mer som att AZ kände att: -Nu får det vara nog!
Tycker det är helt ok att han klämde åt klubben för inbördes beundran lite. Jag tyckte inte att det var AZ som gjorde bort sig i detta programmet utan det var SS, och mig veterligen är han mer än 23;)

Tycker hur som helst att det är jättetråkigt att det var sista avsnittet, hoppas verkligen på mer:d

För mig verkar det mest som han klämmer åt sig själv, är det befogat är det riktigt synd att det inte är ett utspel med en aning finness istället.

Är såna saker vardagsmat på din arbetsplats, att folk dagligdags skäller på varandra på ett sätt de tycker är oacceptabelt? :(

Stackare, du kanske ska byta jobb? :crazy: Så behöver man verkligen inte ha det, det finns massor av arbetsplatser där sånt i princip aldrig händer, och definitivt inte varje dag. Att du ens orkar fortsätta på en så konfliktfylld arbetsplats, det är verkligen inte normalt om ni har det så varje dag.

skulle vilja tillägga, eftersom inlägget från dig blev så absurt i din tolkning, att min professur och rent konkret arbetsmässigt är HR. sen väldigt många år. då exponeras man väldigt objektivt i olika scenarion från hundratals olika personmöten dagligen dags/årligen, och då inser man i den rollen som det jag skrivit..... folk är folk, människor är människor, relationer är inte alltid fläckfria vare sig det är professionellt eller på allmän nivå. Folk reagerar eftersom de är människor och har relationer med människor. Konstigare än så är det inte. Så som sagt- mycket märklig tolkning av mitt inlägg och din respons på mitt inlägg och den värdering du ansåg dig ha när du skrev det inlägget minst sagt....
Å andra sidan är du väl Forskare och Akademiker? Då lär man inte vara exponderad för verkligheten arbetsmässigt på samma sätt som det jag reflekterar över.

Men inte kan man väl säga att AZ skällde på SS? Som jag förstod det så var detta mer slutklämmen på en massa som inte vi har fått se, lite mer som att AZ kände att: -Nu får det vara nog!
Tycker det är helt ok att han klämde åt klubben för inbördes beundran lite. Jag tyckte inte att det var AZ som gjorde bort sig i detta programmet utan det var SS, och mig veterligen är han mer än 23;)

Tycker hur som helst att det är jättetråkigt att det var sista avsnittet, hoppas verkligen på mer:d

spinner lite på ditt inlägg men jag tycker som jag skrev i princip samma sak, med undantag för att jag tycker inte SS gjorde bort sig heller som sagt enligt tidigare inlägg.

Å andra sidan är du väl Forskare och Akademiker? Då lär man inte vara exponderad för verkligheten arbetsmässigt på samma sätt som det jag reflekterar över.

OT, men ändå. Menar du att vissa arbetsplatser är verkligare än andra?

(Jag uppfattade också det du skrev som att du menade att utskällningar är vanligt förekommande på arbetsplatser, oavsett om du menade din egen eller i allmänhet. Själv är jag tack och lov helt ovan vid utskällningar, både på jobbet och i andra sammanhang. Om det någon gång händer, så är det tråkigt nog i hästrelaterade miljöer.)

då har nog även du läst tokigt. jag tycker mitt inlägg tydligt avser att olika situationer då jag enbart som exempel gett olika scenarion i livet inkl i passus, andra arbetsplaster än den arbetsplats vi bevittnat i ryttareliten, är en avspegling momentärt av det som kan ske utan att det för den skull är ngn jättegrej som dragits upp i denna tråden som oerhört opasslig. Den råkade som sagt ske för tittares ögon på kamera och har klippts ihop till ett program.

Tror knappast jag kan åstadkomma ngt mer i fråga om förtydliganden om man inte kan se eller förstå det jag skrivit tidigare i sammanhanget. Har knappast skrivit ngt som är fyrkantigt öht, de som skrivit däremot otroligt fyrkantigt att tolkningar man ser är det som gäller, verkar inte ha samma problem i fråga om att bli förstådda ;)

i övrigt förstår jag nog inte var du i sammanhanget hämtat utskällning öht. eller har det att göra med det du klippt i mitt citat och du stör dig på att jag frågat Mabuse om akademiker aspekten i relation till erf. i arbetslivet eller allmänt arbetsmässigt relationer emellan?

Senast ändrad:

skulle vilja tillägga, eftersom inlägget från dig blev så absurt i din tolkning, att min professur och rent konkret arbetsmässigt är HR.

Fast om du har en professur är du väl också akademiker, rimligen? Är man professor i HR, som du, så brukar man ju vara väl bevandrad i den akademiska världen.

Nu är jag inte riktigt bekant med begreppet "expondera", men i vilket fall måste jag göra dig besviken om du tror att de som jobbar på högskolor befinner sig i en alternativ verklighet. Så är det inte, vi bor i samma verklighet allihop, och det finns inga alternativa universum för forskare. Men det vore ju väldigt spännande om det hade varit så förstås, tänk att få åka till ett alternativt universum varje gång man satte sig på tunnelbanan till jobbet! :)

För att återgå till ämnet så var min poäng att du har fel i att såna uppträdanden och kommentarer är vardagsmat som händer dagligdags i de flesta organisationer. Så är det inte, och om du tror det så tyder det på att din arbetsplats har problem, och har snedvridit din bild av vad som är normalt.

Du får ursäkta mig skriver från mobilen och profession blev till professur .
Det var fasligt vilken extrem tilltro du har till att din verklighet är korrekt och andra har fel .
Nix , jag har varken en otrevlig arbetsplats eller anser att det som visades i tv rutan förtjänade uppståndelsen här bland folk , enligt tidigare kommentarer .

"Bitterhet är som att dricka gift och hoppas att det ska ta kål på dina fiender"
Nelson Mandela

Omoget, barnsligt och fruktansvärt arrogant. Istället för att själv glädjas åt sin placering kräver han att andra ska bekräfta honom, och blir riktigt otrevlig när han inte får den reaktion han förväntar sig.

Me, myself and I?

Men det är ju så extremt mycket som ligger bakom hans bitterhet, tex att han inte fick tillgodoräkna sig poängen från USA där han tävlat väldigt framgångsrikt. Han blev ju inte uttagen och var tvungen att vinna klassen för att få ett wild card till de internationella tävlingarna i Falsterbo. Nu höll han för pressen mer än väl och gjorde väldigt bra resultat genom hela tävlingen. Det är väl så att han borde varit uttagen redan från början och det var väl upprinnelsen till han kommentar noll poäng.

Tycker det är tufft av honom att säga ifrån och tycker det är dåligt av ledningen att inte vara framme direkt och gratta utan sitta i vippen och cocktaila.

De är ju där för ryttarna inte för sig själva. Har aldrig varit med om att ledarna inte kommer fram och grattar till en bra prestation men å andra sidan så rider jag fälttävlan

@rubytoo, det finns ju jättemånga förklaringar, frågan är hur man vill framstå.

Jag tycker som Lobelia, att det känns lite som självmål. Poängen blev istället ledningens, i mina ögon. Eftersom han uppförde sig så illa.

Nu måsta man skilja på fakta och känsla. Det är många som känner sig sig förbigångna är det inte. Alex har uppenbarligen gått sin egen väg och landslasledningen verkade osäker på hans avsikter + att resultaten saknades. Jag säger inte att de gjort rätt men eftersom du verkar så säker på att de gjort fel så undrar jag vad du har för underlag till kritiken.

Utspelet är inte okej oavsett vad som föranlett det och ökar knappast hans chanser, tvärt om. Det känns tvärt om att Alex är så fokuserad på sig själv att han inte kan greppa att folk inte alltid har som första prioritet att gratulera honom. Familjen verkar söka mentalitetne i USA som är annorlunda än i Svergie och beter sig inte folk som amerikanare utan svenskar så verkar de bli besvikna. Det har varit en del kommentarer i den stilen. Jag säger inte att svenskar har rätt attityd, men vi befinner oss här och inte i USA.

Fast resultat saknades def inte

kl

Jag ställer mig till skaran som inte tycker det var ok det AZ gjorde. Jag förstår inte heller att man försvarar det med att han är ung, jag hade aldrig gjort så där när jag var 23. Jag hade kanske tänkt det och sagt det till mina nära i stundens hetta, men jag hade inte gjort så inför varken en kamera eller Markne i det här fallet.

Sen visst, Zettermans kanske upplever att de inte får någon respons och det är ju såklart inte så det ska vara. Det är klart uppkommande förmågor ska uppmuntras och få veta att de syns och jag tycker helt klart att man kan framföra kritik om man upplever brister, men vill man då bli tagen på allvar så framför man den inte så där. Vad tänkte han, att det skulle hjälpa honom att bli uttagen nästa gång!?
Nu vet inte jag riktigt hur de där uttagningarna går till, men jag antar att Sylve och co inte får låta hur många som helst vara med utan att de helt enkelt får ett antal platser? Om det nu är så, så skulle det ju betyda att någon annan inte skulle få vara med om Alex fått en plats. Rent krasst så hade väl den personen helt enkelt bättre resultat. Sedan visade ju Alex att han platsade endå, men platserna kanske var slut resan? Dessutom säger ju Sylve tydligt i inslaget att han är osäker på Alex deltagande och vad han egentligen vill. Han undrar om Alex ens vill vara med i laget? (Jag uppfattar det som att det är uttagningen till laget det handlar om, om det blir en start på falsterbo eller ej?). Han förklarar att man måste finnas där och att man måste vara tillgänglig och kunna GE något till laget och inte bara ta... Visade inte Alex rätt tydligt vad han ville genom att dra till USA strax där efter?

Och Roffe finns i Tyskland....

Jag säger inte att Sylve gjorde rätt, inte fel heller för den delen, men för honom var det uppenbarligen inte samma stora ögonblick med Alex vinst som för Alex själv så han kände sig manad att släppa allt (han kanske var mitt i ett viktigt samtal) så han behövde agera omedelbart. Det är tveksamt om det är förbundskaptenens jobb att alltid varje gång någon vinner en viktig tävling att släppa allt han har för händerna oavsett vad, och skynda sig att gratulera. Rimligen ska han gratulera, men jkansek han gjort det 3 minuter senare om insidenten inte inträffat.

Här talar man om team känsla och kvalar en ryttare in i teamet så är det väl självklart en bedrift som kräver en respons, allt annat är befängt.

Denna klassen var ju en kvalklass dvs viktig och den ryttare som vann fick rida de internationella med förbundskaptenen som ledare då är det väl självklart att denne borde vara framme och gratta direkt

@rubytoo, det finns ju jättemånga förklaringar, frågan är hur man vill framstå.

Jag tycker som Lobelia, att det känns lite som självmål. Poängen blev istället ledningens, i mina ögon. Eftersom han uppförde sig så illa.

Njä kanske inte självmål men ett def ställningstagande och kanske en liten väckarklocka till ledningen.

Jag förstår att händelsen kan se dryg ut för utomstående som kanske inte alls är involverad i hoppsporten.

Händelsen i sig (att markera, säga ifrån) tycker jag inte är fel. Det bör man göra om man är missnöjd med något.

Men sättet det gjordes på kändes väldigt barnsligt och omoget. Personligen hade jag hellre valt att lugnt säga något i stil med "jag tror att jag härmed bevisat min kompetens och plats i laget". ,

Men självfallet reagerar man utifrån hur man är som person, hur man vill framstå och i vissa fall på impuls. Själv försöker jag alltid extrapolera läget när adrenalinet rusar, det är lätt att göra skit för sig själv genom att handla i hetta.

Jag förstår att händelsen kan se dryg ut för utomstående som kanske inte alls är involverad i hoppsporten.
Och så kom den lilla roliga knorren, om ni bara vore så kunnig/insatt/involverad så hade ni hållt med.

Uppenbarligen är Sylve m.fl inte involverad nog med tanek på han tycks enig med många här om att det var barnsligt. Eller är det helt enklet andra kriterier än insatt i hoppsporten som gör att man ogillar att folk beter sig som bortskämda barnungar.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 015
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka