"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Var och en väljer givetvis själv hur man vill framställa sig. Jag tycker det var väldigt oproffsigt och barnsligt, långt under både hans värdighet och ålder. Han hade kunnat presentera kritiken på ett sakligare sätt i samma forum, utan att få stämpeln arrogant barnrumpa.

Det får stå för er som tycker så... Själv tycker jag de va en helt okej grej att göra :D

Visst de va inte "svenskt" gjort, men TRO MEJ diskussionerna kom ju igång ! Tom här på Buke .... 1-0 AZ-SS

Det kan nog behövas röras om i grytan... Och om någon (AZ) känner att han kan och törs säga vad han tycker (för att han vet att han ska flytta ?) så tycker jag det gagnar hoppsporten att detta togs upp i tv ! Hur många TYCKER inte som AZ men vågar inte säga det för "straffen" som kommer efter....

Det låter precis som inom distansritten. De som är rädda om sina platser håller truten, andra som ifrågasätter får inte ens komma på avsuttna träffar. :crazy:

Var och en väljer givetvis själv hur man vill framställa sig. Jag tycker det var väldigt oproffsigt och barnsligt, långt under både hans värdighet och ålder. Han hade kunnat presentera kritiken på ett sakligare sätt i samma forum, utan att få stämpeln arrogant barnrumpa.

Den stämpel sätter du och några andra-inte jag.

Jag ser en person som visar inför hela hästsverige att det finns orättvisor inom ridsportförbundet beroende på en persons (skräck)välde och att det har gått så långt att han fullständigt skiter i att fjäska. Strongt gjort av en blott 23-åring.

Förstår du inte att sakligare kritik som framförts förut hade inget reflekterat över eller brytt sig om- han rörde om.

Den stämpel sätter du och några andra-inte jag.

Jag ser en person som visar inför hela hästsverige att det finns orättvisor inom ridsportförbundet beroende på en persons (skräck)välde och att det har gått så långt att han fullständigt skiter i att fjäska. Strongt gjort av en blott 23-åring.

Förstår du inte att sakligare kritik som framförts förut hade inget reflekterat över eller brytt sig om- han rörde om.

Oavsett om kritiken är befogad eller inte så framgår det knappast att Alex protesterar mot ett skräckvälde, det finns ingen hint om det. Hela hästSverige är inte insatta och jag antar att det dessutom råder oenighet om det finns ett skräckvälde eller inte. Liknande konflikter finns inom alla grupperingar, det är troligen totalt omöjligt att ta ut lag utan att någon känner sig förbigången.

Jag tyckte också att det kändes befriande att se att någon vågade visa vad han tyckte och tänkte när han blev irriterad, kan mycket väl tänka mig att det finns fog för hans reaktion. Ridsport är som i alla andra organisationer mycket inbördes beundran, hamnar man utanför det är man inte värd ett dugg men står du innanför klappar alla dig på ryggen.

Fast orsaken till att AZ var förbannad verkade ju inte vara att han inte var uttagen, utan att Sylve o co inte bemödade sig om ett grattis när han kom med. Ett grattis kostar ju inget, man kan säga grattis till alla som vinner som man känner, om man vill. Jag skulle rent av kalla det vanlig hyfs, känner man vinnaren i den klass man tittar på, så hör det väl lite till att säga grattis? Särskilt om man är förbundskapten och det handlar om kval till Falsterbo för en ung ryttare.

Vad Sylve gjorde eller inte gjorde är egentligen ointressant, Alex utspel var barnsligt i mina ögon, det finns bättre sätt att markera sitt missnöje.

Ja, det kanske var barnsligt och dumt, men som fd elitidrottare kan jag absolut förstå det. Nu har jag alltid varit kanske lite för bra på att bita ihop och hålla käft, men oj vad såna uttalanden som Alex gjorde har snurrat i mitt huvud många gånger.

Det är riktigt knäckande att känna att man borde vara med men inte få chansen.

+1 där.

Visst var det barnsligt och man gjorde det aldrig men fy tusan vad ofta man ville göra det. Särskilt när man bevisat att man kan.

Jag har inga problem med att Alex sa ifrån om han känner sig orättvist behandlad. Det jag har problem med är sättet han gjorde det på som inte var ett dugg konstruktivt!

Nej det var det inte. Men han är 23. Jag är inte vansinnigt många år äldre men kan ändå förstå att det behövde komma ut. Jag tror och hoppas att "vår" fk förstod det också och Pether Markne verkade ju verkligen förstå det.

Ibland gör och säger man dumma saker i affekt eller rent dumhetstillstånd. Nämnda PM körde ju full så sent som i för nåt år sen och mig veterligen har han passerat 23 med råge...

Men det var väl antagligen inte första gången de har nåt otalt med varann? Ibland kan man ge konstruktiv kritik tills tungan blöder, utan respons.
Till slut lackar man ur. Och det var väl de sekvenserna vi såg i programmet.

*kl*

Eller också är det klippt så att vi som ser det ska TRO o TYCKA en massa. ;) Produktionerna är ju inte gjorda för oss tittare eller för de som är med utan enbart för pengar...

Fast nu är det här public service och då är det skapat för publiken och inte för pengarna. Däremot ska det ju väcka känslor och intresse.

KL

undrar om alla verkligen sett samma program enligt kalabaliken i tråden haha ;)

Jag tycker det inte var ngt utspel vare sig från SS eller AZs sida av ngn kaliber som borde dra såna växlar som denna diskussion öht. Det enda var att det råkade fastna framför kamerorna i sig och sen att det utöver det är ett program som sagt, med begränsad klipptid.
Jag skulle våga påstå att betydligt större utspel sker dagligen dags inkl över telefon i samma kretsar. Det sker även i alla övriga sporter och branscher dagligen dags typ. Inkl arbetsplatser i sig. Knappast ngt som ges utrymme eller ens legitimerar ngn tittare eller åhörare att anse att det är vare sig barnsligt, oproffessionellt, eller dåligt av tränare/chef/coachen osv. Vardagsmat rätt och slätt varken mer eller mindre. Betydelsen läser folk in pga att det fångades på kamera och som sagt, är en klippt tv produktion i sig.

att det sen är uppenbart att AZ inte tillhör favoriterna i fråga om att ingå i lag osv hos lagledningen, är väl bara ett konstaterande. Han verkar knappast aspirera på det heller, utan snarare är man nog fullt medveten om att man knappast åstadkommer ngt sånt genom det "vi" råkade bevittna i tv rutan nu, men som utan det, ändå var ett val han gjorde att uttala sig.
Jag tycker SS uttryckte det väldigt vettigt och helt objektivt i fråga om saker som tas med i beräkning för att ingå i lag osv.

Senast ändrad:

Jag skulle våga påstå att betydligt större utspel sker dagligen dags inkl över telefon i samma kretsar. Det sker även i alla övriga sporter och branscher dagligen dags typ. Inkl arbetsplatser i sig. Knappast ngt som ges utrymme eller ens legitimerar ngn tittare eller åhörare att anse att det är vare sig barnsligt, oproffessionellt, eller dåligt av tränare/chef/coachen osv. Vardagsmat rätt och slätt varken mer eller mindre.

Är såna saker vardagsmat på din arbetsplats, att folk dagligdags skäller på varandra på ett sätt de tycker är oacceptabelt? :(

Stackare, du kanske ska byta jobb? :crazy: Så behöver man verkligen inte ha det, det finns massor av arbetsplatser där sånt i princip aldrig händer, och definitivt inte varje dag. Att du ens orkar fortsätta på en så konfliktfylld arbetsplats, det är verkligen inte normalt om ni har det så varje dag.

Senast ändrad:

Men inte kan man väl säga att AZ skällde på SS? Som jag förstod det så var detta mer slutklämmen på en massa som inte vi har fått se, lite mer som att AZ kände att: -Nu får det vara nog!
Tycker det är helt ok att han klämde åt klubben för inbördes beundran lite. Jag tyckte inte att det var AZ som gjorde bort sig i detta programmet utan det var SS, och mig veterligen är han mer än 23;)

Tycker hur som helst att det är jättetråkigt att det var sista avsnittet, hoppas verkligen på mer:d

Det låter precis som inom distansritten. De som är rädda om sina platser håller truten, andra som ifrågasätter får inte ens komma på avsuttna träffar. :crazy:

Det sker i alla grenar. En mamma till en dåvarande ungdoms ryttare i landslaget blev belagd med munkavel... hon hade vädrat lite orättvisor och blev hotad med att om hon inte höll käften skulle dottern bli kickad från laget.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 015
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka