Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast skulle Lisen vara intresserad av det då, att rida en häst som nån annan äger? Av programmet verkar det ju som att hennes grej är att köpa in fina unghästar som är lite oslipade diamanter, utbilda dem och sälja dem dyrt, det är väl så hon jobbar? Då har man ju ingen nytta av att rida hästar som nån annan äger, då kan man ju inte sälja och tjäna pengar sen.
Jag kanske fattar fel, men jag förstod det som att hon och Peder har olika sätt att jobba med hästar: hans hästar ägs väl till stor del av Astrid Ohlin, med målet att ha kvar dem långsiktigt, och satsa på eget tävlande? Lisen vill göra affärer, hitta de bra unghästarna, förädla dem och sälja dem med ordentlig vinst, för att bygga på verksamheten, investera i nya unghästar, osv. När hon väl hamnat i sitsen att hon haft en färdig häst för de stora klasserna, så har hon väl sålt, hellre än att fortsätta rida mästerskap med den - hittills, åtminstone.
*kl*
Skimmelunghingsten med fin stam som Peder säger att de tänker använda i avel, nån som har koll på vem det var? Canvas Plus?
Nej, Canvas Plus var för gammal, Capital passar in bättre ålders- och färgmässigt.
Kollade igen på SVT Play och det ser absolut ut som Capital.
kl
Åh vad jag gillar detta programmet! Tycker Charlotte var jättehärlig och mänsklig i dagens avsnitt, och Peder och Sparven var ju bara för söta tillsammans
Äntligen har jag fått se Charlotte glad. Men den där ena Zetterman, nejtack.. blir det en till säsong så vill jag inte ha någon som är grinigare än vad jag är - är den människan aldrig glad? Verkar bara alltid vara hemskt sammanbiten.
Att växa upp med en frekvent supande och vänsterprasslande pappa kan nog prägla viss bitterhet
Hur vet du att hon inte gjorde det...?