"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Nej det tror jag inte.. tror bara dom var ute efter att visa kontraster helt enkelt! Det är inget ovanligt att elitryttare inom fälttävlan sköter både sitt eget och hästskötarens jobb!

Därför hade jag gärna sett att den grenen var med... om man nu vill tvätta bort stämpeln att man måste vara överklass och svinrik för att lyckas.

Senast ändrad:

De klipper väl lite hipp som happ tror jag, Roberto var med redan i första avsnittet om jag inte minns fel. Det är det enda jag har irriterat mig liiite på.

Fast det undrar jag? Han har ju varit med i Stallet hela tiden men var han verkligen med i själva Ryttareliten?

Och när det kommer till större arenor så kan de ju dra in pengar i längden, folk betalar för att gå på hockey- och fotbollsmatcher, plus att arenorna kan användas till konserter och liknande, det gynnar ju staden. Ett ridhus ger ju tyvärr inte samma effekt...

I teorin ja, men gör de någonsin det i praktiken, jag trodde de i allmänhet gick med rejäla hemska förluster. Faktiskt varit lite förvånad över att kommunpolitiker bygger nya och tror att de ska gå inom budget och gå med vinst när de alltid går över budget och med förlust år efter år.

Jag tänkte också mest att "det är ju så det är för många", hade verkligen uppskattat lite fälttävlan i tv-rutan.

Kanske blandar ihop det, hade för mig att man fick se när hästskötaren gjorde iordning honom i själva programmet. Men det var kanske första stallet-avsnittet.

Gudomligt söt uppsyn har han iaf.

Fyrishov (badhus) sägs vara landets fjärde största besöksmål, är det ens möjligt, det verkar gå med knapp vinst eller förlust.

http://www.unt.se/inc/print/manga-forlustar-for-landets-arenor-1053893-default.aspx

Kort sagt, om de ändå ska slänga pengar i sjön kan de lika gärna bygga stora stallanläggningar också. Helst skulle de låta bli, om de inte vill öka stöd till ridsport kanske de kan minska till annan.

(Äldre artikel men det är lögn att söka på arena och förlust, man får bara upp sportförluster.)

*kl'

Ni har väl läst detta? Jag höll på att skratta ihjäl mig hahahaha

http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Falttavlan/2014/4/Fler-aspirerar-pa-Ryttareliten/

Haha :D

Men fy fan vad dem får slita :eek:
Jag åker knappt ensam till stallet, för då får man ju ingen hjälp...
Jag skulle gå under av att slita som dem.

Jag blir iaf helt klart imponerad :D

Hade faktiskt varit himla kul om dem också var med i serien för att få dessa jätte kontraster.

Jag tror Stallet ligger före/senare? hur säger man i tiden framför Ryttareliten, som om de började spela in den några månader efter att de började med det som går på TV.

Senast ändrad:

Som jag skrev, en sport med fler utövare bör få mer pengar.

Jag har inte motsatt det, det jag påtalat är att det inte är så, pojkidrott får oftast mer dolda bidrag såsom lokaler, underhåll, gratis träningstider mm. Det finns även skilnader i möjligheter att träna spontant, varje byhåla har en fotbollsplan som folk kan spela på, många har en simhall med subventionerat inträda, likaså skridsko/hockeyrink/idrottshallar-gymnastiksalar man kan hyra för en billig peng, men hur många har ridbanor att uttnytja på liknade vilkor?

Det har börjat dyka upp kommunalt sponsrade ovalbanor på ett fåtal orter, och några ridbanor har jag hört om, det finns även kommuner som har anlagda ridvägar men ridsporten ligger inte högt i rang när det gäller den här typen av satsningar. Det har dock blivit bättre men det är långt ifrån jämnilkt.

*kl*

En sak jag tänkt på i synnerhet med tanke på "stallet"versionen är i fall hästskötarna jobbar vitt och avtalsenligt? Jag vet att ingen av dessa ryttarpar har betalat vit lön tidigare, men det kanske har blivit ändring iom denna exponering. Känns väldigt relevant i fall det är svartarbetare som det görs en tv-serie av..

*kl*

En sak jag tänkt på i synnerhet med tanke på "stallet"versionen är i fall hästskötarna jobbar vitt och avtalsenligt? Jag vet att ingen av dessa ryttarpar har betalat vit lön tidigare, men det kanske har blivit ändring iom denna exponering. Känns väldigt relevant i fall det är svartarbetare som det görs en tv-serie av..

Undrar jag oxå!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
913
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 015
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka