Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pluss en på den. Kan inte eliten hålla sig med vit arbetskraft i sina fina anläggningar så kan mann undra hur det står till med moralen där. Jobbar tjejeran med det under flera år är det dessutom ett stort avbräck när det gäller pensionspengar.
*kl*
En sak jag tänkt på i synnerhet med tanke på "stallet"versionen är i fall hästskötarna jobbar vitt och avtalsenligt? Jag vet att ingen av dessa ryttarpar har betalat vit lön tidigare, men det kanske har blivit ändring iom denna exponering. Känns väldigt relevant i fall det är svartarbetare som det görs en tv-serie av..
*kl*
En sak jag tänkt på i synnerhet med tanke på "stallet"versionen är i fall hästskötarna jobbar vitt och avtalsenligt? Jag vet att ingen av dessa ryttarpar har betalat vit lön tidigare, men det kanske har blivit ändring iom denna exponering. Känns väldigt relevant i fall det är svartarbetare som det görs en tv-serie av..
Undrar jag oxå!
Pluss en på den. Kan inte eliten hålla sig med vit arbetskraft i sina fina anläggningar så kan mann undra hur det står till med moralen där. Jobbar tjejeran med det under flera år är det dessutom ett stort avbräck när det gäller pensionspengar.
Och problem att få ersättning om de tex blir skadade och ingen akassa om de blir arbetslösa.Jag har också funderat hur det ligger till med löner och om det är vitt eller svart.
Jag tänkte också mest att "det är ju så det är för många", hade verkligen uppskattat lite fälttävlan i tv-rutan.
*kl*
Oj, det kändes som ett lysande exempel av "jag är bitter och tycker inte det är riktigt rättvist att jag som jobbar så hårt får stå i skymundan, men försöker dölja det bakom humor och charm".
Nej det tror jag inte.. tror bara dom var ute efter att visa kontraster helt enkelt! Det är inget ovanligt att elitryttare inom fälttävlan sköter både sitt eget och hästskötarens jobb!
Därför hade jag gärna sett att den grenen var med... om man nu vill tvätta bort stämpeln att man måste vara överklass och svinrik för att lyckas.
När jag jobbade på Springfield i slutet av 90-talet var det inte vitt. Inte heller HB annonserade vitt jobb när de flyttade till Sverige. Under 90-talet betalade Lisen inte heller vit lön.
Men tiderna förändras tack och lov! Är fortfarande nyfiken på om hästskötarna hos dessa ryttare får samma avtalslön som de hos travtränare (ca 22.000:-, innan skatt).
Håller med, ser bara glimten i ögat. Sara är ju faktiskt en av våra mest framgångsrika svenska ryttare som finns idag.
Och det är sällan man ser att ft ryttarna glassar omkring, de går banan, och igen och igen och så kollar de sina hästar
När jag jobbade på Springfield i slutet av 90-talet var det inte vitt. Inte heller HB annonserade vitt jobb när de flyttade till Sverige. Under 90-talet betalade Lisen inte heller vit lön.
Men tiderna förändras tack och lov! Är fortfarande nyfiken på om hästskötarna hos dessa ryttare får samma avtalslön som de hos travtränare (ca 22.000:-, innan skatt).