Nä, det har jag också varit inne på när jag funderat på det. Tror mest att det är hästfolk som kollar, alt SVT-fanatiker som råkade tycka att det på andra kanalen (vet inte vilket det sänds på? jag kollar på nätet) var ännu sämre
Jag hade ju inte direkt suttit och kollat på motsvarande program om skidskytte direkt. Kaaaanske om det var fotboll, om det handlade om några toppspelar i spanska ligan som jag följde en del förut.. alternativt typ några riktigt folkkära som typ Anja osv.. fast knappt då vet jag om jag skulle se till att bänka mig varje vecka utan jag skulle nog kolla om jag råkade snubbla över det sas.
Men jag tror faktiskt att för själva sporten, så känns det som att Strix gjorde den en otjänst genom att låta första avsnittet vara det som handlade om pengar. Det är helt klart mycket pengar i eliten och jag tycker det är helt ok att visa det, men det hade nog vart bättre för sporten om det kommit i de senare avsnitten och att man börjat visa allt jäkla slit det innebär. Jag kan gissa att det var för mycket yta i första avsnittet för att icke-hästnördar skulle vara intresserade att kolla vidare.