Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag har funderat på om den häst ja köper kommer må bra när ja kommer att äga den. För vissa dagar kommer ja inte kunna göra så mycket mer än att bara pyssla om den. då får ja nästan skuldkänslor för att jag inte rider den. det får ja nu när ja inte rider Happy ( 21 åringen) så mycket utan pysslar om henne de dagar i stället då jag inte orkar rida.
jag är så kluven. Jag vill så gärna ha ett arabsto. men kommer jag att klara av det?????....hhhmmmm...
Om jag köper en häst så vill ja börja träna western ridning samt träna mycket horsemanship.
Men jag såg på detta forum att det är fler hanikappade som klarar av att rida en häst då känns det som om jag skulle klara av det
hejsan
jag red förr på ganska hög nivå i dressyr.
en efter olycka så sitter jag i rullstol med ryggmärgskada i nacke o bröstrygg.
för 2 veckor så gjorde jag slag i saken o köpte häst igen.
jag hade faktiskt glömt hur det kändes att vara glad, hur det var att andas skogsdoft, hur det kändes att vara ett med en annan varelse.
på 2veckor har jag fått större framgångar än med 2 års plågsam sjukgymnastik.
Lycka är att känna hästdoften, känna hans lena mule, att låta hans staka ben bära oss som en varelse fram
så stärkt jag känner mej av att läsa att det finns fler rullande som rider, jag står i ett sall där alla suportat o e helgoa.
tack vare hästintresserade assistenter funkar det vatt vara i stallet varje dag.
när jag lägger mej kan jag knappt vänta tills nästa dag, jag som förr inte ville vakna!!
Skulle tycka det vore kul med anda som e på väg tillbaka till livet, som brevvänner, kanske vi kan peppa varandrao bor vi inte för långt kanske vi kan dra i hop special träningar??
vinkar numera glatt Troll