the_connemara

Trådstartare
Varför finns det ingen fancy typ pärm eller något att sätta in de sabla bladen i? Eller har jag missat något?

Har ni dem i typ en plastficka eller? Vanliga papper är ju så smidiga att ta med sig överallt, speciellt när det regnar :D

Hur gör ni med flera hästar?

Sv: Ryttarbok

Jag har min i plastfickorna i den gamla "tävlingsmappen" från ridsportförbundet.
Fast jag undrar också lite hur länge det där pappret kommer överleva, iofs kan man väl bara skaffa ny underskrift om det händer något... Annars kanske en idé att laminera den förstasidan med underskrift på?

Jag har dem i en mapp. Hittade dock detta i TR:

Ryttarbok
Varje deltagare ska kunna uppvisa Ryttarbok till styrkande av eforderliga prov för
Fälttävlansmärke I (from P70 och ”H” 90-klass), fälttävlanstränares godkännande av ryttarens
kvalifikation för 1*-ig klass samt kvalificerande resultat Ryttarbok förs av varje ryttare vad gäller
kvalifikationer i form av uppnådda resultat, och en bok för varje häst man rider. Det är ryttarens
ansvar att ryttarboken är korrekt ifylld. Ryttarboken är på sikt avsedd att ersättas av TDB.

Hur gör ni med flera hästar?

Lägger ner en jävla massa tid på en skitsak. Tappar bort, glömmer osv. Så det gäller att ha tomblad med sej så man kan fylla i vid behov.

Första året hade jag en hel pärm med olika flikar för varje häst. Det kör vi inte längre...

En massa papper med text utspritt, miljövänligt - not, istället för att ha det kort och samlat.

Vi har dem i lastbilen och hämtar vid behov.

Det läste jag också! Men jag fick inte riktigt ihop det inom en rimlig framtid? Hur är tanken att det ska genomföras tro?

Det var ju en bra idé! Kanske laminera hela skiten och skaffa permanent penna som underskrifterna görs med :D

Lyckas tappa bort den alltid och får be min tränare fylla i nytt hela tiden, tur vi bor grannar :p Har ingen till någon häst just nu och hade inte en tanke på att jag borde ha det heller fören jag läste här, minne som en guldfisk...

Förstår verkligen inte meningen med den, kvalen går att kolla upp enkelt vid behov som i andra grenar, ft kortet och godkännande för CNC* måste man väl kunna ha på tdb precis som grönt kort? Jäkla krångel med massa papper bara om man har flera hästar

Ingen aning. Men det kanske kommer finnas någon funktion där man kan fylla i vilken tränare man varit hos och den kan godkänna, eller tvärtom, tränaren fyller i vilka ryttare som ridit hos den..

+ Nyrelski

Fälttävlanskort för 90 och * borde ju vara "relativt lätt" att föra in i TDB tycker jag?

Och kvale borde ju gå att kolla upp i TDB ju mer komplett det blir (eller det funkar kanske redan tillräckligt bra?).

Men jag tänker lite på fall och sådant som också ska in, det kanske är pilligare?

Jag får medge att jag har varit sjukt dålig på att fylla i eller överhuvudtaget använda ryttarboken. Nu har det visserligen inte blivit jättemånga fälttävlan per år för min del sen den infördes, men jag undrar om jag nu ska börja vara lite ordentlig med den där "boken" under detta år, hur gör man med underskrifter som man fick för ca 10 år sen? Är det bara att leta upp samme tränare och be denna skriva under papprena igen eller vad?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 806
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka