Rysk travare???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Carolrita
  • Startdatum Startdatum
C

Carolrita

Är det någon som vet hur dom har det därborta i ryssland vad gäller deras travhästar??
Minns att dom sålde en del fina ryska travare till sverige på 60-70 talet....
hur är det idag?? men om det finns travfolk därborta, som fortfarande sysslar med travsporten, finns det någon möjlighet att dom säljer nån travhäst till svenska köparen??
jag VILL verkligen veta nuläget hur det är därborta.... ;)

så kom igen alla travmänniskor o BERÄTTA för mej! :banana:

Sv: Rysk travare???

Vet inte dagsläget där....

Men har haft en avkomma efter Pullemjot......inget vidare....på dackefejden....

Men det var några ryska hästar i Frankrike,när min son var där,i november,bl.a. ett lopp med bara ryska hästar som inte höll någon högre klass....

jasså??... hur menar du nu då att "bara ryska hästar som inte höll någon högre klass...." ??? skall dom vara sämre än amerikanska o franska??
hur va det med torg o limit??? dom var väl hyfsade...??
intressant ;)
har haft en valack som hade limit som farfar...pappan hette don juan.
valacken gjorde hyggliga starter i sina unga år....
undrar nu vart outlaw finns idag..........:confused:

får gå in på goggle-sökmotorn o kika lite.... ;)

men kom igen alla andra..... (annars, prutt på er ;))

stally, tack för att du svarade på inlägget ;)

Ryssarna har ju sina orlovtravare som har tävlat med knackig framgång jämfört med jänkare och fransmän dock syns ibland en del korsavlade hästar med ryska linjer som är "med i matchen" kommer ej ihåg nåt namn nu men det finns en skimmel som tävlar på skaplig nivå med halvrysk stam!

Visst finns det trav där, ända upp till Sibirien hittas det stora travkompleks. Travarna är både amerikanska, franska samt de inhemska ryska och orloven. Årgångstävlingar är precis som vi har det i norden, men om jag förstått det rätt så är inte spelandet lika populärt som här i väst.

Lite bilder:
http://www.trotting.ru/fotoalbom/rysaki_novosibirskogo_ippodroma/

http://www.trotting.ru/fotoalbom/chempionat_molodej/

http://www.trotting.ru/fotoalbom/chempionat_russkih_troek_-2005_zakluchitelnyiy_etap_ramenskaya_osen/

Visst är det roligt att se bilder från Ryssland! Blev helt salig när jag hittade sidorna.

Det verkar vara så många människor som tror att hela travvärlden kretsar runt Sverige (och tar en sväng runt Frankrike och USA). Man glömmer så lätt bort att sporten är väldigt stor även på andra platser i världen, trots att dom inte tävlar mot oss.

Åhhhh...!!! taaack till er 2 som svarat....och berättat lite, oxå...jisses, vad fina dom är ;)
varför jag startade den här tråden är för att jag har funderat länge och vad dom pysslar med därborta...för jag vet att några få fina ryska travare som torg, limit, gibrid, osv på den gamla, góa tiden :D
kan mycket väl förstå att dom inte är lika snabba som amerikanska o franska....men att KORSA ryska med franska vore jädrigt intressant o se vad man får för ett travföl ;)
eller så är det ganska vanligt att man korsat in amerikanska med ryska + lite franska....vad jag har förstått ;)

får väl göra en liten semestertripp till sibirien och kolla på hur dom tränar deras ryska travare, osv........lite problem dock att komma in på ryska gränsen :crazy:
nåja....
är det några mer som vet lite mer ??? :)

måste vara........lukas gallant?? lina gallant om jag inte missminner mig....jisses, nu har man halva hjärnceller kvar :crazy: måste tänka.......quattro que är det väl visst?? såna som har ryska längre bak i stammen....på morsas sida, tror jag... :)

Carolrita skrev:
får väl göra en liten semestertripp till sibirien och kolla på hur dom tränar deras ryska travare, osv........lite problem dock att komma in på ryska gränsen :crazy:
nåja....

Nafayette åkte till Frankrike och lämnade en fin dokumentation därifrån....nu är det din tur att ta en tripp till Ryssland. Visst är vi nyfikna på vad som händer därborta.
En gång i tiden var väl travet stort i Ryssland, men nu verkar det ganska dött, eller är det vi som inte hänger med ?

Glöm inte kameran :idea:

Min kusk var inbjuden till Moskva för nåt år sen.Så visst finns travet kvar där.
Var ju en häst hit och vann gulddiv. för nåt år sen.Hette den Sorrento?Sen läste jag här om dagen att dek kanske ska arrangeras ett internationellt storlopp i Ryssland framöver.

Jag hade en här.. morfar var torg. Hon är tyvärr död, men fick en son efter henne... 146 cm blev han.. plutten.. å svart. Stoet jag hade hon var kritvit och tävlades både i trav och western Hon var 5 gångare, och lika hennes son...
Skulle gärna importera en ny hingst från ryssland, men det är svårt när det gäller det landet. Det gäller att ha BRA kontakter i Ryssland för att lyckas. De är heller inte med i EU som gör det ännu svårare, men det går.. Bara man har tålamod och pengar.

Det har inte varit någon import sedan Torgs tid.

öhh...! :eek: hur visste du mitt smeknamn...nåja, men TACK för länken ;)

svar till Isz...nä, jag tänkte be farsan min om han kan "fixa in mej" genom ryska gränsen och ev. knyta några kontakter därborta....han ska visst känna några folk, men vi får se...men det är KLART som korvspad att jag VILL dit och kolla läget, om hur dom har utvecklats och om det nånsin kommer bli lika "populärt" , och JA! jag SKA ta med kameran och plåta allt som rör sig...:D

det lär ju ta lite tid innan jag drar dit......:angel:

Chex skrev:
Jag hade en här.. morfar var torg. Hon är tyvärr död, men fick en son efter henne... 146 cm blev han.. plutten.. å svart. Stoet jag hade hon var kritvit och tävlades både i trav och western Hon var 5 gångare, och lika hennes son...
Skulle gärna importera en ny hingst från ryssland, men det är svårt när det gäller det landet. Det gäller att ha BRA kontakter i Ryssland för att lyckas. De är heller inte med i EU som gör det ännu svårare, men det går.. Bara man har tålamod och pengar.

Det har inte varit någon import sedan Torgs tid.

jaa, jag vill oxå jättegärna importera en FIN ungtravare därifrån...det är därför jag skapade den här tråden......;) tycker ju att amerikanska och franska är så vanliga, att man är mera intresserad av ryska travare.....bruna eller gråvita, det spelar ingen roll, bara man har nån som kom därifrån.....:angel:

Carolrita skrev:
jaa, jag vill oxå jättegärna importera en FIN ungtravare därifrån...det är därför jag skapade den här tråden......;) tycker ju att amerikanska och franska är så vanliga, att man är mera intresserad av ryska travare.....bruna eller gråvita, det spelar ingen roll, bara man har nån som kom därifrån.....:angel:
Jag hade ett urtrevligt sto e:Dick Kairos u: Gitta Torg ue: Torg...Hon hade fin fart men skadade sig efter att ha hoppat över ett järnstaket. Hon började halta i höga farter:(...Men hon höll ett par år för ridning och många tog föl efter henne...men kroppen sa ifrån och hon fick sluta sina dagar...hon var oerhört vacker:love:

Piraja skrev:
Jag hade ett urtrevligt sto e:Dick Kairos u: Gitta Torg ue: Torg...Hon hade fin fart men skadade sig efter att ha hoppat över ett järnstaket. Hon började halta i höga farter:(...Men hon höll ett par år för ridning och många tog föl efter henne...men kroppen sa ifrån och hon fick sluta sina dagar...hon var oerhört vacker:love:
...hm...jag menar...e: Dick Kairos...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 149
Senast: nullo-modo
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden