Rymling mitt i stan

fia-lisa

Trådstartare
Min ena katt lyckades i söndags trycka upp ett vädringsfönster och smita ut. Hon är en innekatt som i princip aldrig varit ute, blir jättestressad de gånger hon varit ute i koppel.

Har varit ute och letat varje dag sedan hon försvann, i söndags på eftermiddagen, kvällen, natten och sedan tidig morgon, eftermiddag, kväll och natt dagligen sedan dess. Inte ett spår. Ev. var det henne vi hörde och såg första natten - hörde då en katt som fräste/jamade till utanför fönstret och såg sedan en katt som galopperade bortåt gatan. Kunde inte se någon katt när vi sprang ut för att leta efter den. Jag gissar på att katten utanför fönstret sprang på en igelkott för vi har sett en igelkott komma ut ur busken under fönstret vid flera nätter då vi varit ute.

Har satt upp lappar. Kört runt och letat i de områden som ligger närmast runt, ringt polisen, ringt djursjukhus och katthem. Vad mer kan/bör jag göra? Känner mig så fruktansvärt hjälplös när jag går runt och ropar på henne och skramlar med favoritleksaken på nätterna. Vet inte hur jag ska klara av den här ovissheten. :cry:

Sv: Rymling mitt i stan

åhh gud så jobbigt! min mardröm :( därför jag är ute och tvingar mina att gå i koppel i närmsta grannskapet så att de skall lära sig hitta lite. Annonsera i tidningar och på internet! med bild så klart.

Åh fy! Lille kisen! Mne katter kan ju faktiskt göra så ibland. Hon kommer ju hitta hem när hon är trött på att vara ute. Jag hade en katt som en gång försvann i 3 veckor och kom sedan hem igen som om inget hade hänt.

Håller verkligen tummarna för dig och din kise!!

Åh fy! Lille kisen! Mne katter kan ju faktiskt göra så ibland. Hon kommer ju hitta hem när hon är trött på att vara ute. Jag hade en katt som en gång försvann i 3 veckor och kom sedan hem igen som om inget hade hänt.

Ja min katt försvann två gånger i sitt liv och kom tillbaka.

Ena gången skulle moster i Småland passa honom när mormor och jag var i Grekland. Han smet ut och sprang över Stockholmsvägen och vågade sedan inte ta sig tillbaka tror vi. Jag fick höra det när vi kom tillbaka till mormor. Då hade han varit borta en vecka och min moster hade fått gråa hår och satt upp lappar osv. En timme efter min hemkomst ringde polisen däruppifrån. Då hade de hittat honom men han hade bara haft numret till oss i sitt halsband och där var det ingen hemma för min pappa hade också bestämt sig för en spontansemester! Så tänk på det alla som flyttar katt. Han hade tagits omhand av ett sjukhem där gubbarna hade älskat honom och jisses så han luktade sjukhem i flera dagar! :D

Andra gången var i stugan i Smålandsskogen under ytterligare en av mina utlandssemestrar. I stugan hade han varit hur många gånger som helst i livet - hans favoritplats liksom alla andras. Plötsligt fick han ändå för sig att han skulle traska iväg på äventyr. Rakt genom skogen verkar han ha gått för han hittades några dagar senare i byn några kilometer bort. När kusinen plockade upp honom hade han sexton fästingar och var väldigt mager. :crazy:

Han försvann när jag försvann helt enkelt. Faktum är att han blev sjuk när jag flyttade utomlands också. Mamma dög inte verkar det som - låter konstigt men vi var som syskon han och jag. Jagade varandra runt i lägenheten på kvällarna :rofl:

Min ena kisse blev deprimerad och slutade äta när jag skickade bort henne och den andra katten.
Det går mycket bättre när jag lämnar dem någonstans.

TS: Hoppas att hon kommer till rätta!
Har ni pratat med polisen?

åhh gud så jobbigt! min mardröm :( därför jag är ute och tvingar mina att gå i koppel i närmsta grannskapet så att de skall lära sig hitta lite. Annonsera i tidningar och på internet! med bild så klart.

Vilka sidor på internet kan man annonsera på? Tidningen var ett bra tips! Ska genast kolla upp.

Har idag satt upp mer lappar i ett större område. Med färgbild.

Man kan ju verkligen hoppas att min kisse bara är ute och lever loppan. Fast om hon aldrig varit ute känns det så konstigt att hon skulle vara borta så länge första gången, särskilt som vi bor mitt i stan. Att inte veta var hon är gör mig galen!

Min ena kisse blev deprimerad och slutade äta när jag skickade bort henne och den andra katten.
Det går mycket bättre när jag lämnar dem någonstans.

TS: Hoppas att hon kommer till rätta!
Har ni pratat med polisen?

Ja, vi har pratat med polisen. Men tänker att vi måste ringa igen imorgon.

då ska jag hålla ögonen öppna de gånger jag befinner mig i stan.
är hon id-märkt? halsband?

då ska jag hålla ögonen öppna de gånger jag befinner mig i stan.
är hon id-märkt? halsband?

Ju fler öppna ögon desto bättre! :)

Dess värre varken halsband eller id-märkning eftersom det inte var meningen att hon ska vara någon annanstans än hemma.

min kompis som bor i jkpg har en katt som försvann mitt inne i stan för några månader sen. vi letade i flera dagar. Men tillslut hittade hon hem själv.

Tänkte det kanske kunde vara en liten tröst.

Sätt in en efterlysning på Blocket !
Glöm inte att tala om VAR din katt försvann !
Lycka Till !

P.S. Det finns en egen rubrik på Blocket, som heter just EFTERLYSNING D.S.

min kompis som bor i jkpg har en katt som försvann mitt inne i stan för några månader sen. vi letade i flera dagar. Men tillslut hittade hon hem själv.

Tänkte det kanske kunde vara en liten tröst.

Jag hoppas verkligen att detsamma gäller för min kisse!

Hört något än!?

Idag ringde en man som troligtvis sett min kisse! Om det är hon är hon i parken precis bredvid våran innergård. Litet problem är dock att det är väääldigt mycket buskar och snår i parken som är ganska stor. Gick ett par timmar och lockade och lyssnade efter henne idag, men det är ganska mycket liv och rörelse i parken under dagstid. Ska ut med ficklampa och leta snart!

Håll tummarna!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama